Co kwitnie wiosną?
Komentarze: 6
Moi Drodzy!
Przygotuje podręczniki i karty ćwiczeń do języka polskiego.
Starajcie się wykonywać ćwiczenia samodzielnie.
Czytajcie polecenia na tej stronie.
Jeżeli zobaczycie pytajnik lub długopis ,
wróćcie do podręcznika lub kart ćwiczeń.
Zastanówcie się i jeżeli trzeba napiszcie w ćwiczeniach odpowiedź.
Możecie potem sprawdzić, czy poprawnie wykonaliście zadania.
Pamiętajcie, że możecie robić przerwy.
-----------------------------------------------------------------------------------
Zabieramy się zatem do pracy!
Dziś będziemy mówić dużo o wiośnie!
Otwórzcie podręczniki do języka polskiego na stronie 78.
Przeczytajcie wiersz „Czupiradło “.
Przeczytane?
To teraz znajdźcie w wierszu słowa opisujące, jakie było Czupiradło.
Czy znalaźliście te same słowa, jak te poniżej zaznaczone grubszą czcionką?
Na moczarach nad Prosną rosło
okropne czupiradło:
rosochate, rozczochrane, wyszczerbione –
każdy więc, komu tamtędy iść wypadło,
czym prędzej skręcał w drugą stronę!
Brawo!
Odpowiedzi wpiszcie do kart ćwiczeń z języka polskiego
(str. 71 ćw. 4).
A czy wiecie, co znaczy słowo rosochate?
To słowo oznacza, że jakieś drzewo jest mocno rozgałęzione.
--------------------------------------------------
Zastanówcie się i napiszcie, co zostało nazwane Czupiradłem.
W tym pomoże wam list od wiosny, który został napisany właśnie do Czupiradła.
„Kochana wierzbo płacząca,
wybacz moje spóźnienie,
(…)
Twoja kochająca siostra – wiosna”.
Odpowiedź brzmi: wierzba.
-------------------------------------------------------------------
Czy wierzba naprawdę jest rosochata i rozczochrana?
Czy wygląda jak czupiradło?
------------------------------------------------------------------------
Przeczytajcie teraz wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna” ze strony 79 w podręczniku.
Na podstawie wiersza uzupełnijcie zdania odpowiednimi wyrazami (str. 71 ćw. 5 ).
Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie.
Wiosna przyszła (jak?) cichuteńko. W ulach obudziły się (co?)
pszczoły, a na drzewach pojawiła się (jaka?) świeża
zieleń. Powróciły (co?) wilgi, czaple i bociany.
Białe kwiaty (co zrobiły?) zakwitły na śliwach i czeremchach.
-------------------------------------------------------------------
I przed nami ostatnie zadanie.
Wypiszcie z wiersza „Pomylona wiosna“ ze strony 79 w podręczniku
nazwy zwierząt w pierwszej liniaturze, a nazwy roślin – w drugiej liniaturze.
Z tym zadaniem na pewno poradzicie sobie sami!
................................................................................................
Bardzo lubię wiosnę!
Posłuchajcie razem ze mną piosenki "Daj rękę wiosenko!"
https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM
----------------------------------------------------------------------------
Pamiętajcie, by powtarzać tabliczkę mnożenia!
Jutro do niej wrócimy!
Dziękuję za wspólnie spędzoną lekcję!
Dodaj komentarz