mar 23 2020

Co kwitnie wiosną?


Komentarze: 6

 

Moi Drodzy!

 

Przygotuje podręczniki i karty ćwiczeń do języka polskiego.

 

Starajcie się wykonywać ćwiczenia samodzielnie. 

 

Czytajcie polecenia na tej stronie. 

Jeżeli zobaczycie pytajnik lub długopis ,

wróćcie do podręcznika lub kart ćwiczeń.

Zastanówcie się i jeżeli trzeba napiszcie w ćwiczeniach odpowiedź.

Możecie potem sprawdzić, czy poprawnie wykonaliście zadania.

 

Pamiętajcie, że możecie robić przerwy.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Zabieramy się zatem do pracy!

Dziś będziemy mówić dużo o wiośnie!

 

Otwórzcie podręczniki do języka polskiego na stronie 78.

Przeczytajcie wiersz „Czupiradło “.

 

Przeczytane?

 

To teraz znajdźcie w wierszu słowa opisujące, jakie było Czupiradło.

 

Czy znalaźliście te same słowa, jak te poniżej zaznaczone grubszą czcionką? 

 

Na moczarach nad Prosną rosło

okropne czupiradło:

rosochate, rozczochrane, wyszczerbione

każdy więc, komu tamtędy iść wypadło,

czym prędzej skręcał w drugą stronę!

 

Brawo! 

 

Odpowiedzi wpiszcie do kart ćwiczeń z języka polskiego

(str. 71 ćw. 4).

 

 

A czy wiecie, co znaczy słowo rosochate?

To słowo oznacza, że jakieś drzewo jest mocno rozgałęzione.

 --------------------------------------------------

Zastanówcie się i napiszcie, co zostało nazwane Czupiradłem.

W tym pomoże wam list od wiosny, który został napisany właśnie do Czupiradła.

„Kochana wierzbo płacząca,

wybacz moje spóźnienie,

(…)

Twoja kochająca siostra – wiosna”.

Odpowiedź brzmi: wierzba.

-------------------------------------------------------------------

Czy wierzba naprawdę jest rosochata i rozczochrana?

Czy wygląda jak czupiradło?

------------------------------------------------------------------------ 

Przeczytajcie teraz wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna” ze strony 79 w podręczniku.

Na podstawie wiersza uzupełnijcie zdania odpowiednimi wyrazami (str. 71 ćw. 5 ).

 

Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie.

 

Wiosna przyszła (jak?) cichuteńko. W ulach obudziły się (co?)

pszczoły, a na drzewach pojawiła się (jaka?) świeża

zieleń. Powróciły (co?) wilgi, czaple i bociany.

Białe kwiaty (co zrobiły?) zakwitły na śliwach i czeremchach.

------------------------------------------------------------------- 

I przed nami ostatnie zadanie.

Wypiszcie z wiersza „Pomylona wiosna“ ze strony 79 w podręczniku

nazwy zwierząt w pierwszej liniaturze, a nazwy roślin – w drugiej liniaturze.

Z tym zadaniem na pewno poradzicie sobie sami!

 ................................................................................................

Bardzo lubię wiosnę!

Posłuchajcie razem ze mną piosenki "Daj rękę wiosenko!"

https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM

---------------------------------------------------------------------------- 

Pamiętajcie, by powtarzać tabliczkę mnożenia!

Jutro do niej wrócimy!

 

Dziękuję za wspólnie spędzoną lekcję!

mewozniak   
Mariolka P.
24 marca 2020, 18:00
"A po lutym marzec śpieszy ,koniec zimy wszystkich cieszy "
24 marca 2020, 09:41
Bartek, Szymon, gratuluję. Pamiętajcie tylko, żeby komentarz umieścić pod wpisem w danym dniu. Ale zaliczam! Brawo!
Bartek W
24 marca 2020, 09:38
1. A po lutym marzec spieszy koniec zimy wszystkich cieszy 2. Co marzec wypiecze to kwiecień wysiecze
Bartek W
24 marca 2020, 09:35
1.A po lutym marzec spieszy koniec zimy wszystkich cieszy 2.Co marzec wypiecze to kwiecień wysiecze
Bartek W
24 marca 2020, 09:35
1.A po lutym marzec spieszy koniec zimy wszystkich cieszy 2.Co marzec wypiecze to kwiecień wysiecze
Szymon M
24 marca 2020, 09:20
A po lutym ,marzec spieszy,wszystkich koniec zimy cieszy. Choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zaleje. Kto w w marcu zasieje, ten się na wiosnę śmieje.

Dodaj komentarz