Czas na rower!
Komentarze: 0
Dzień dobry!
Dziękuję Wam za wczorajszą lekcję i wspólną zabawę.
Cieszę się, że tylu z Was wykonało poprawnie test z matematyki!
A dziś przed nami kolejna lekcja.
Pamiętajcie o przerwach!
Możecie w czasie takiej przerwy pokazać rodzicom,
jak ćwiczymy na w - fie.
Pamiętacie nasz gimnastyczny alfabet?
Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo!
------------------------------------------------
Temat dzisiejszej lekcji:
Czas na .
Otwórzcie podręczniki na stronie 80.
Przeczytamy tekst pod tytułem "Rower".
Bohaterem tego opowiadania jest Mikołajek.
Chłopiec marzy o rowerze. Czy spełni się jego marzenie?
Możecie posłuchać też tego opowiadania.
https://www.youtube.com/watch?v=4rhZXai2af4
Oj, z roweru ucieszył się nie tylko Mikołajek!
-----------------------------------------------------------------------
Zamknijcie podręczniki.
Otwórzcie karty ćwiczeń - str. 72 zad. 1.
Wytnijcie z „Wycinanki” str. 103 odpowiednie równoważniki zdań.
Ułóżcie z nich plan wydarzeń opowiadania o Mikołajku
i rowerze.
Przyklejcie je w odpowiedniej kolejności.
Sprawdźcie, czy macie tak samo:
Brak zgody rodziców na rower.
Warunek postawiony przez tatę.
Dobra ocena Mikołajka z arytmetyki.
Prezent dla Mikołajka od rodziców.
Jazda taty na rowerze.
---------------------------------------------------------------------------------
A teraz Wasza kolej.
Napiszcie o własnym lub wymarzonym rowerze
(zad. 2 str. 72).
Narysujcie go w ramce.
Te prace chętnie zobaczę! Czekam na zdjęcia!
-----------------------------------------------------------
W zad. 3 str. 72 wykorzystajcie następujące słówka:
wygodne, napompowana, nowy
Określcie, jaki rodzaj mają te wyrazy:
męski, żeński lub nijaki.
----------------------------------------------------------
MATEMATYKA
Lubicie matematykę! To wiem!
Skupcie się jednak, ponieważ przed nami nowy temat.
Dodawanie liczb dwucyfrowych.
-----
To jest Bartek.
Bartek dodaje 27 + 48 =___
Bartek przepisuje 27,
a 48 dzieli na dziesiątki (40) i jedności (8).
Zobaczcie jeszcze raz, co zrobił Bartek z cyfrą 48.
Rozbił ją na 40 i 8.
Potem dodał wszystko po kolei i otrzymał wynik 75.
Przepiszcie proszę przykład Bartka do zeszytu.
Będzie wam łatwiej wtedy to zrozumieć.
-----------------------------------------------------------------------------------
Spróbujemy też tak dodawać?
Otwórzcie karty ćwiczeń do matematyki na str. 32.
Zrobimy wspólnie zadanie 2.
Wynik: 63
Teraz drugi przykład. Pamiętajcie, aby rozbić 29 na 20 i 9.
Wynik: 98
Ostatni przykład spróbujcie zrobić samodzielnie.
Udało się?
Sprawdźmy!
88 + 15 = 88 + 10 +5 = 98 + 5 = 103
Ale wynik!
------------------------------------------------------
Należy się Wam odpoczynek!
A po odpoczynku jednak zadanie!
Odróbcie zad. 3, 4 i 5 ze str. 32.
Do zobaczenia jutro!
Dodaj komentarz