mar 25 2020

Czas na rower!


Komentarze: 0

 

Dzień dobry!

Dziękuję Wam za wczorajszą lekcję i wspólną zabawę.

Cieszę się, że tylu z Was wykonało poprawnie test z matematyki!

 

A dziś przed nami kolejna lekcja.

Pamiętajcie o przerwach!

Możecie w czasie takiej przerwy pokazać rodzicom,

jak ćwiczymy na w - fie.

Pamiętacie nasz gimnastyczny alfabet?

Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo!

------------------------------------------------

 

Temat dzisiejszej lekcji:

 

Czas na   .

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 80.

Przeczytamy tekst  pod tytułem "Rower".

Bohaterem tego opowiadania jest Mikołajek.

Chłopiec marzy o rowerze. Czy spełni się jego marzenie?

Możecie posłuchać też tego opowiadania. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4rhZXai2af4

 

Oj, z roweru ucieszył się nie tylko Mikołajek!

 

-----------------------------------------------------------------------

Zamknijcie podręczniki.

Otwórzcie karty ćwiczeń - str. 72 zad. 1.

Wytnijcie z „Wycinanki” str. 103 odpowiednie równoważniki zdań.

Ułóżcie z nich plan wydarzeń opowiadania o Mikołajku

i rowerze.

Przyklejcie je w odpowiedniej kolejności.

 

Sprawdźcie, czy macie tak samo:

 

Brak zgody rodziców na rower.

Warunek postawiony przez tatę. 

Dobra ocena Mikołajka z arytmetyki.

Prezent dla Mikołajka od rodziców.

Jazda taty na rowerze.

---------------------------------------------------------------------------------

A teraz Wasza kolej.

Napiszcie o własnym lub wymarzonym rowerze

(zad. 2 str. 72).

Narysujcie go w ramce.

Te prace chętnie zobaczę! Czekam na zdjęcia!

-----------------------------------------------------------

W zad. 3 str. 72 wykorzystajcie następujące słówka:

wygodne, napompowana, nowy

Określcie, jaki rodzaj mają te wyrazy:

męski, żeński lub nijaki.

---------------------------------------------------------- 

 

MATEMATYKA

 

Lubicie matematykę! To wiem!

 

Skupcie się jednak, ponieważ przed nami nowy temat.

Dodawanie liczb dwucyfrowych.

 -----

To jest Bartek.

 

Bartek dodaje     27 + 48 =___

 

Bartek przepisuje 27,

a 48 dzieli na dziesiątki (40) i jedności (8).

Zobaczcie jeszcze raz, co zrobił Bartek z cyfrą 48. 

Rozbił ją na 40 i 8. 

 

Potem dodał wszystko po kolei i otrzymał wynik 75.

Przepiszcie proszę przykład Bartka do zeszytu.

Będzie wam łatwiej wtedy to zrozumieć.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Spróbujemy też tak dodawać?

 

Otwórzcie karty ćwiczeń do matematyki na str. 32.

 

Zrobimy wspólnie zadanie 2.

 

Wynik: 63

 

 

Teraz drugi przykład. Pamiętajcie, aby rozbić 29 na 20 i 9.

Wynik: 98

 

 

Ostatni przykład spróbujcie zrobić samodzielnie.

 

Udało się? 

Sprawdźmy!

88 + 15 = 88 + 10 +5 = 98 + 5 = 103

Ale wynik! 

------------------------------------------------------

Należy się Wam odpoczynek!

 

A po odpoczynku jednak zadanie!

Odróbcie zad. 3, 4 i 5 ze str. 32.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

mewozniak   
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz