mar 29 2020

Dieta, czyli o sposobach odżywiania


Komentarze: 14

 

Dzień dobry!

 

Cieszę się na ponowne spotkanie z Wami!

 

Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po weekendzie!

 

Dziś pozostajemy przy temacie: zdrowie.

 

Zobaczymy, co wspólnego mają ze sobą dietetyk, warzywa i sygnalizacja świetlna.

                               

 

Przeczytajcie opowiadanie z podręcznika (str. 90).

 

 

 

Tam znajdziecie odpowiedź!

 

Już wiemy, że kolory mają ogromne znaczenie w naszej diecie.

Dietetyk poprosił dzieci,

aby posegregowały warzywa i owoce według kolorów.

Okazało się, że ich kolor ma znaczenie.

Inny kolor, to inne korzyści zdrowotne dla zdrowia. 

 

ZAPAMIĘTAJCIE:

 

Im ciemniejsze warzywo lub owoc, tym zdrowsze. 

 

 

Przygotowałam dla Was jeszcze więcej apetycznych i zdrowych kolorów!

 

 

 

 

Znajdźcie, jakie warzywa i owoce pomagają w nauce!

Jakiego są koloru?

---------------------------------------------------------------------

 

Odżywianie jest bardzo ważne.

 

Należy jednak pamiętać o ważnych zasadach.

 

Jakie to zasady, dowiecie się tutaj.

 

Kliknijcie w link lub skopiujcie go.

 

(Dotykajcie poszczególnych plansz, aby przejść do następnych.)

 

https://docs.google.com/presentation/d/1KQwQaUuFXPLb8CN3fZChHsphgQho0ZWFL7o6eLnwvyQ/edit?usp=sharing

 

Teraz już wiecie naprawdę dużo

i poradziecie sobie bez problemu z zadaniami!

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 82.

  

Wykonajcie zadanie 1 i 2.

---------------------------------------------------------------------------

 

Kiedy byliśmy w szkole, zabierałam do poprawy wasze zeszyty.

Czasami musiałam coś poprawić.

Spróbujemy teraz nauczyć się wiersza, który pomoże wam 

pisać poprawnie wyrazy z "ó".

Przeczytajcie wiersz.

 

Ciężarówka, czy złotówka

wszędzie jest końcówka "ówka".

Musi być zapamiętane:

Tam "ó" zawsze kreskowane!

 

Tam, gdzie słyszysz -ów wyraźnie

"o" z kreseczką pisz odważnie.

 

Lecz niech pamięta zawsze główka,

że wyjątkami są zasuwka,

wsuwka i skuwka. 

 

 

Z taką wiedzą na pewno uda się wam zrobić zadania ze str. 83.

Uwaga! W ćw. 3 nie układajcie i nie piszcie zdań w zeszycie.

Zamiast tego wybierzcie dwa słówka z tych trzech ćwiczeń

i ułóżcie z nimi krótką rymowankę.

Możecie się nad nią zastanowić później.

Macie czas do środy.

Poproście rodziców, aby mi ją przesłali.

 

------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Na początku sprawdzimy sobie wybrane zadania z piątku (str. 34 -35).

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Będziemy dziś dalej dodawać.

Tym razem Tomek przedstawi wam trzeci sposób dodawania.

 

 

 

Tomek wykonuje działanie 26 + 47 =____

 

Chłopiec chce liczbę 26 zaokrąglić do pełnej dziesiątki, czyli do 30.

Brakuje mu 4 (bo 26 + 4 = 30).

 

Pożycza więc 4 z liczby 47.

Zostaje mu wtedy 43 (bo 47 - 4 = 43).

 

Teraz dodaje do 30 liczbę 43 czyli 30 + 43. 

 

Jaki wynik powinien mu wyjść?

 

30 + 43 = 73

----------------------------------------

 

Spróbujmy zrobić wspólnie pierwszy przykład z ćw 1 (str. 36).

 

 

 

Obliczcie teraz kolejne przykłady.

 

Możecie potem sprawdzić poprawność wykonanego zadania.

 

 

Sprawdzamy!

 

 

Resztę zadań robimy jutro!

-------------------------

 

Dziękuję wam za współpracę.

Do zobaczenia jutro!

 

mewozniak   
Mateusz Tomiczek
30 marca 2020, 17:37
Mateusz Tomiczek
JanCh
30 marca 2020, 11:50
JanCh
Oskar M
30 marca 2020, 11:06
:) Oskar
AmelkaW
30 marca 2020, 11:04
Amelka
Łucja O.
30 marca 2020, 11:03
Łucja
Mariolka P
30 marca 2020, 10:40
Mariolka
Natalka S.
30 marca 2020, 09:59
30 marca 2020 Natalka
Ksawery T.
30 marca 2020, 09:59
Ksawery. Zadania w sobotę zwłaszcza sztuczny śnieg rewelacyjne. Pozdrawiamy
Patryk.0
30 marca 2020, 09:51
Patryk
EmilkaS.
30 marca 2020, 09:31
Emilka S
EmilkaS.
30 marca 2020, 09:23
Emilka S
Joanna N.
30 marca 2020, 09:09
Joanna
Bartek W
30 marca 2020, 09:04
Bartek
DawidW
30 marca 2020, 08:38
Dawid

Dodaj komentarz