Dieta, czyli o sposobach odżywiania
Komentarze: 14
Dzień dobry!
Cieszę się na ponowne spotkanie z Wami!
Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po weekendzie!
Dziś pozostajemy przy temacie: zdrowie.
Zobaczymy, co wspólnego mają ze sobą dietetyk, warzywa i sygnalizacja świetlna.
Przeczytajcie opowiadanie z podręcznika (str. 90).
Tam znajdziecie odpowiedź!
Już wiemy, że kolory mają ogromne znaczenie w naszej diecie.
Dietetyk poprosił dzieci,
aby posegregowały warzywa i owoce według kolorów.
Okazało się, że ich kolor ma znaczenie.
Inny kolor, to inne korzyści zdrowotne dla zdrowia.
ZAPAMIĘTAJCIE:
Im ciemniejsze warzywo lub owoc, tym zdrowsze.
Przygotowałam dla Was jeszcze więcej apetycznych i zdrowych kolorów!
Znajdźcie, jakie warzywa i owoce pomagają w nauce!
Jakiego są koloru?
---------------------------------------------------------------------
Odżywianie jest bardzo ważne.
Należy jednak pamiętać o ważnych zasadach.
Jakie to zasady, dowiecie się tutaj.
Kliknijcie w link lub skopiujcie go.
(Dotykajcie poszczególnych plansz, aby przejść do następnych.)
https://docs.google.com/presentation/d/1KQwQaUuFXPLb8CN3fZChHsphgQho0ZWFL7o6eLnwvyQ/edit?usp=sharing
Teraz już wiecie naprawdę dużo
i poradziecie sobie bez problemu z zadaniami!
Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 82.
Wykonajcie zadanie 1 i 2.
---------------------------------------------------------------------------
Kiedy byliśmy w szkole, zabierałam do poprawy wasze zeszyty.
Czasami musiałam coś poprawić.
Spróbujemy teraz nauczyć się wiersza, który pomoże wam
pisać poprawnie wyrazy z "ó".
Przeczytajcie wiersz.
Ciężarówka, czy złotówka
wszędzie jest końcówka "ówka".
Musi być zapamiętane:
Tam "ó" zawsze kreskowane!
Tam, gdzie słyszysz -ów wyraźnie
"o" z kreseczką pisz odważnie.
Lecz niech pamięta zawsze główka,
że wyjątkami są zasuwka,
wsuwka i skuwka.
Z taką wiedzą na pewno uda się wam zrobić zadania ze str. 83.
Uwaga! W ćw. 3 nie układajcie i nie piszcie zdań w zeszycie.
Zamiast tego wybierzcie dwa słówka z tych trzech ćwiczeń
i ułóżcie z nimi krótką rymowankę.
Możecie się nad nią zastanowić później.
Macie czas do środy.
Poproście rodziców, aby mi ją przesłali.
------------------------------------------------------------------
MATEMATYKA
Na początku sprawdzimy sobie wybrane zadania z piątku (str. 34 -35).
-----------------------------------------------------------------------
Będziemy dziś dalej dodawać.
Tym razem Tomek przedstawi wam trzeci sposób dodawania.
Tomek wykonuje działanie 26 + 47 =____
Chłopiec chce liczbę 26 zaokrąglić do pełnej dziesiątki, czyli do 30.
Brakuje mu 4 (bo 26 + 4 = 30).
Pożycza więc 4 z liczby 47.
Zostaje mu wtedy 43 (bo 47 - 4 = 43).
Teraz dodaje do 30 liczbę 43 czyli 30 + 43.
Jaki wynik powinien mu wyjść?
30 + 43 = 73
----------------------------------------
Spróbujmy zrobić wspólnie pierwszy przykład z ćw 1 (str. 36).
Obliczcie teraz kolejne przykłady.
Możecie potem sprawdzić poprawność wykonanego zadania.
Sprawdzamy!
Resztę zadań robimy jutro!
-------------------------
Dziękuję wam za współpracę.
Do zobaczenia jutro!
Dodaj komentarz