maj 04 2020

Majowe wędrówki


Komentarze: 1

 

Dzień dobry

 

Mam nadzieję, że wypoczęliście przez weekend.

 

Dzisiaj nie będziecie widzieć udostępnionych swoich komentarzy,

ponieważ przygotowałam dla was zadanie,

na które musicie odpowiedzieć właśnie w komentarzu.

 

Przygotowałam dla was również lekturę do przeczytania.

Można ją wydrukować lub czytać bezpośrednio z komputera.

Dostępna jest pod tym liniem:

 

https://drive.google.com/open?id=1TZLFiORyZrdxJCUTbYPKUxH4k1KGfVG2

Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.

 

 

 

A teraz wracamy do lekcji.

 

Dziś będziemy podróżować po Polsce.

 

 

Zastanówcie się, dokąd mielibyście ochotę wybrać się na majówkę?

Jestem pewna, że każdy z was znajdzie coś dla siebie:

rzekę, gdzie można łowić ryby, polanę, na której można zagrać w piłkę, góry, po których można spacerować, trasy rowerowe, miejsca, w których można rozbić namiot, np. na obozie harcerskim.

 

Przeczytajcie  teksty ze str. 45, obejrzyjcie zdjęcia na str. 44-45 i zobaczcie, 

jak wiele atrakcji  oferuje nam Polska.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przed wami zadanie.

Ola ma wiele planów na majówkę.

Nie wie jednak, dokąd mogłaby pojechać. Pomóżcie znaleźć jej miejsca odpowiednie do jej planów.

Pamiętajcie, aby nacisnąć  . Będzie się wam lepiej pracowało.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie teraz zadania w kartach ćwiczeń. 

 

ćw. 1 s. 39

Połączcie liniami przedmioty potrzebne do aktywnego spędzania czasu z miejscami pokazanymi na zdjęciach.

Następnie nalepcie pod zdjęciami odpowiednie podpisy.

 

ćw. 2

Kasia zwiedza Polskę i zbiera nalepki z różnych zakątków.

Pomóżcie jej umieścić je w miejscach wskazanych na mapie.

 

ćw. 3

Przeczytajcie pytania. Wpiszcie wyrazy ze zdań w odpowiednie miejsca tabeli.

Następnie dopiszcie dowolne wyrazy, którymi można rozwinąć zdania.

Zapiszcie rozwinięte zdania.

  

ćw. 5

Utwórzcie wyrazy z sylab zapisanych na polach w tym samym kolorze.

Napiszcie je w zeszycie.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

W szkole mówiliśmy o porach roku: wiosna, lato, jesień, zima.

 

Dziś przypomnimy sobie nazwy miesięcy i poznamy pojęcie kwartału.

Obejrzyjcie krótką prezentację na ten temat:

 

 

 

 

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji.

 

 

 

 

Możecie przepisać też poniższą notatkę: 

 

 

 

Utrwalimy teraz nazwy miesięcy i kwartały.

Wykonajcie zadanie:

 

 

 

Pamiętacie, ile dni ma każdy z miesięcy?

Liczyliśmy to kiedyś na kosteczkach i dołkach u dłoni.

Przypomnijmy sobie:

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zastanówcie się również nad zadaniami poniżej.

Odpowiedzi wpiszcie w komentarzu.

 

1. Zima kończy się pod koniec marca. W którym kwartale kończy się zima?

2. Ola powiedziała, że jej urodziny wypadają w II kwartale, ale nie jest to kwiecień ani maj.

Podaj nazwę miesiąca, w którym urodziła się Ola.

3. Ile dni ma maj?

4. W którym kwartale obchodzimy mikołajki?

5. W którym kwartale zaczyna się rok szkolny?

 

Czekam na wasze odpowiedzi.

 

Dziękuję wam za dzisiejszą obecność.

 

Do jutra!

mewozniak   
04 maja 2020, 09:38
Brawo Patryk! Odpowiedziałeś jako pierwszy! Wszystkie odpowiedzi poprawne.

Dodaj komentarz