Majowe wędrówki
Komentarze: 1
Dzień dobry
Mam nadzieję, że wypoczęliście przez weekend.
Dzisiaj nie będziecie widzieć udostępnionych swoich komentarzy,
ponieważ przygotowałam dla was zadanie,
na które musicie odpowiedzieć właśnie w komentarzu.
Przygotowałam dla was również lekturę do przeczytania.
Można ją wydrukować lub czytać bezpośrednio z komputera.
Dostępna jest pod tym liniem:
https://drive.google.com/open?id=1TZLFiORyZrdxJCUTbYPKUxH4k1KGfVG2
Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.
A teraz wracamy do lekcji.
Dziś będziemy podróżować po Polsce.
Zastanówcie się, dokąd mielibyście ochotę wybrać się na majówkę?
Jestem pewna, że każdy z was znajdzie coś dla siebie:
rzekę, gdzie można łowić ryby, polanę, na której można zagrać w piłkę, góry, po których można spacerować, trasy rowerowe, miejsca, w których można rozbić namiot, np. na obozie harcerskim.
Przeczytajcie teksty ze str. 45, obejrzyjcie zdjęcia na str. 44-45 i zobaczcie,
jak wiele atrakcji oferuje nam Polska.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Przed wami zadanie.
Ola ma wiele planów na majówkę.
Nie wie jednak, dokąd mogłaby pojechać. Pomóżcie znaleźć jej miejsca odpowiednie do jej planów.
Pamiętajcie, aby nacisnąć . Będzie się wam lepiej pracowało.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wykonajcie teraz zadania w kartach ćwiczeń.
ćw. 1 s. 39
Połączcie liniami przedmioty potrzebne do aktywnego spędzania czasu z miejscami pokazanymi na zdjęciach.
Następnie nalepcie pod zdjęciami odpowiednie podpisy.
ćw. 2
Kasia zwiedza Polskę i zbiera nalepki z różnych zakątków.
Pomóżcie jej umieścić je w miejscach wskazanych na mapie.
ćw. 3
Przeczytajcie pytania. Wpiszcie wyrazy ze zdań w odpowiednie miejsca tabeli.
Następnie dopiszcie dowolne wyrazy, którymi można rozwinąć zdania.
Zapiszcie rozwinięte zdania.
ćw. 5
Utwórzcie wyrazy z sylab zapisanych na polach w tym samym kolorze.
Napiszcie je w zeszycie.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
MATEMATYKA
W szkole mówiliśmy o porach roku: wiosna, lato, jesień, zima.
Dziś przypomnimy sobie nazwy miesięcy i poznamy pojęcie kwartału.
Obejrzyjcie krótką prezentację na ten temat:
Zapiszcie w zeszytach temat lekcji.
Możecie przepisać też poniższą notatkę:
Utrwalimy teraz nazwy miesięcy i kwartały.
Wykonajcie zadanie:
Pamiętacie, ile dni ma każdy z miesięcy?
Liczyliśmy to kiedyś na kosteczkach i dołkach u dłoni.
Przypomnijmy sobie:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zastanówcie się również nad zadaniami poniżej.
Odpowiedzi wpiszcie w komentarzu.
1. Zima kończy się pod koniec marca. W którym kwartale kończy się zima?
2. Ola powiedziała, że jej urodziny wypadają w II kwartale, ale nie jest to kwiecień ani maj.
Podaj nazwę miesiąca, w którym urodziła się Ola.
3. Ile dni ma maj?
4. W którym kwartale obchodzimy mikołajki?
5. W którym kwartale zaczyna się rok szkolny?
Czekam na wasze odpowiedzi.
Dziękuję wam za dzisiejszą obecność.
Do jutra!
Dodaj komentarz