Powroty ptaków
Komentarze: 15
Dzień dobry
Dziś już czwartek, kolejny dzień wiosny.
A wiosną powracają do nas ptaki.
Przypomnijmy sobie,
które ptaki zostały z nami całą zimę,
a które odleciały i teraz powracają.
Z taką wiedzą bez problemu wykonacie ćwiczenie w kartach pracy.
ćw.1 str. 3
W poziomych rzędach pokolorujcie pola z sylabami tworzącymi nazwy ptaków.
Z pozostałych sylab utwórzcie zdanie i zapiszcie je.
Podkeślcie w zdaniu czasowniki i zaznaczcie właściwą odpowiedź.
Ptaki powracają i budują gniazda.
To zdanie złożone, ponieważ ma dwa czasowniki.
-----------------------------------------------------------
A skoro mowa o budowie gniazd…
Znajdźcie na ilustracji (str. 4-5 w podręczniku) różne ptasie gniazda.
Jedne znajdują się wysoko w koronach drzew,
inne ukryte są w krzewach, a jeszcze inne unoszą się na wodzie.
Ale czy wiecie, że niektóre zawieszone są na cienkiej gałęzi drzewa.
Przypominają łezkę lub kroplę wody. Takie cuda buduje remiz.
https://www.youtube.com/watch?v=LMJhfhhezSA
Prawda, że ciekawe!
I takie piękne rzeczy u nas w Polsce,
w Poleskim Parku Narodowym!
-----------------------------------------------------------
Ja w ogóle uwielbiam wiosnę!
Wiosna jest kolorowa, słoneczna, ciepła,
radosna, świeża i pachnąca!
Do opisu wiosny użyłam przymiotników.
Dopiszcie teraz samodzielnie do rzeczowników
przymiotniki z ramki w odpowiedniej formie.
Sprawdźmy!
--------------------------------------------------------
Ćw. 3
Rozwiążcie rebus, odczytajcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.
-----------------------------------------------------
Czy udało się wam rozwiązać rebus?
Udało się!
Świetnie!
Rozwiązaliście, czyli wykonaliście jakąś czynność.
Ale chwilkę?
Kto rozwiązał?
Wy! Czyli byliście wykonawcą tej czynności.
Przeczytajcie teraz tekst w ćw. 4 str. 4.
W każdym zdaniu na niebiesko podkreślcie wyraz
oznaczający czynność (co się dzieje, co ktoś robi),
a na zielono – wykonawcę czynności (kto lub co).
----------------------------------------------------------------------
Ćw. 5
Połączcie liniami wykonawców z czynnościami.
Poradzicie sobie sami!
Zapiszcie teraz temat lekcji i wykonajcie polecenie.
------------------------------------------------------------------
Dla chętnych: ćw. 6 str. 4.
-----------------------------------------------------------------
Długo się zastanawiałam, jaką pracę plastyczną będziemy robić.
W szkole robiliśmy już bociany z płatków kosmetycznych,
kolorowe ptaki przyklejone na ciemnym tle…
Myślałam o jaskółce,
jednak wpadłam na pomysł,
aby trochę ubarwić czas, który spędzamy w domu.
Zrobimy ptaka, ale… ptaka nielota!
Możecie wykorzystać ten szablon,
wydrukować go lub po prostu przerysować,
a następnie kolorowymi kredkami domalować upierzenie.
Na końcu poprawcie kontury oczu i dzioba pisakiem.
Miłej pracy!
--------------------------------------------------------------
MATEMATYKA
Będziemy dziś doskonalic umiejętność odejmowania!
Wykonajcie ćwiczenia 3- 5 ze str. 38, 39.
Sprawdźcie potem poprawność wykonanego zadania.
Jestem naprawdę dumna z was!
Wiem, że pilnie pracujecie.
Pamiętajcie, że można połączyć naukę z zabawą.
Zagrajcie w grę!
https://wordwall.net/play/1203/307/303
POWODZENIA!
Dodaj komentarz