maj 18 2020

ŚWINKA


Komentarze: 8

 

Dzień dobry

 

Witam Was po przerwie.

 

Dziękuję za zdjęcia prac przedstawiające wasze rodziny.

Jestem po ogromnym wrażeniem.

 

Zaczynamy dzisiejszy dzień od filmu na dobry początek.

 

 

Czy lubicie układać puzzle?

Na pewno ułożyliście już niejedne puzzle.

 

Na dobry początek przygotowałam dla was krótki filmik.

 

Obejrzyjcie układanie trzyelementowych puzzli.

Łatwe?

 

 

Może i tak, ale sami zobaczcie, kto sobie z tym poradził…

 

 

 

Oj, mądra ta świnka!

 

 

_____________________________________________________________________

 

Przeczytajcie teraz opowiadanie Zofii Staneckiej „Świnka” ze str. 68 – 69.

Czy pamiętacie, że Kalsanty to duszek?

 

Po przeczytaniu odpowiedzcie ustnie na pytania:

 

 

Jaką sytuację w domu Antka obserwował Kalasanty?

Co Antkowi poradziła mama?

Dlaczego Martyna się obraziła?

Jak udało się wyjaśnić nieporozumienie?

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 61 - 62.

 

 

ćw. 1

Wytnijcie obrazki z „Wycinanki”, wybierzcie odpowiednie

i na podstawie opowiadania przyklejcie je nad właściwymi pytaniami.

  

ćw. 2

W zdaniach dotyczących opowiadania "Świnka" skreślcie niepotrzebne wyrazy.

 

ćw. 3

Przeczytajcie wyrazy.

Połączcie liniami z uśmiechniętą buźką nazwy uczuć przyjemnych, a ze smutną – nieprzyjemnych.

 

Sprawdźcie poprawność wykonanych zadań.

 

  

___________________________________________________________________

 

Teraz przejdźcie do kolejnych zadań.

 

ćw. 4

Wypiszcie z tekstu Świnka pięć wyrazów, które odpowiadają na pytanie:

Co robiła mama? Zapiszcie je po przecinkach.

 

Sprawdźcie potem z wyrazami wypisanymi przeze mnie.

 

________________________________________________________________

 

  W szkole uczyliśmy się, iż po spółgłoskach, b, j, d, w, g, t, ch, k, p

  piszemy "rz", np. brzoza, ujrzał, drzewo, wrzos, grzyb, trzmiel,

    chrzan, krzak, przygoda.

  Tylko jak zapamiętać te spółgłoski?

  Uczyliśmy się tego, a mimo to czasami zapominamy.

 

Przygotowałam dla was zdanie, które ułatwi wam zapamiętanie tych spółgłosek.

 

 

Pierwsze litery tego zdania to właśnie spółgłoski, po których piszemy "rz".

              

 

Spróbujcie ułożyć własne wierszyki zaczynające się od podanych spółgłosek.

 

Nie muszą być one w tej samej kolejności.

Możecie je dowolnie przestawiać.

 

Ułożone zdania wstawcie w komentarzu.

  

Nikt poza mną nie będzie widział waszych zdań.

 

Jestem ciekawa waszych pomysłów!

Wstawię je na bloga.

 

____________________________________________________________________ 

   

   Tymczasem wróćmy do ortografii.

   Sprawdźcie się w małym quizie.

   Powodzenia.

 

          

 

_____________________________________________________________________

 

Zadanie dla chętnych

 

ćw. 5

Odszukajcie w opowiadaniu Świnka po dwa przykłady wyrazów z rz po podanych spółgłoskach.

Napiszcie je w odpowiednich miejscach tabeli.

 

ćw. 6  

Wytnijcie z „Wycinanki” figurki do zabawy w farmę. 

Wklejcie obrazki tak, aby ich nazwy ułożyły się w kolejności alfabetycznej.

Nie zapisujcie ich w zeszycie.

 

Jeżeli zrobiliście zadania dla chętnych możecie przesłać do mnie zdjęcia.

 

________________________________________________________________________ 

 

DLA CHĘTNYCH ARTYSTÓW!

 

Ta praca nie jest obowiązkowa.

Wiem jednak, że bardzo lubicie zajęcia plastyczne.

 

Przygotowałam dla was instrukcję rysowania świnki.

 

Jest naprawdę bardzo łatwa.

 

Chciałabym, abyście oprócz narysowania jej, pięknie ją pokolorowali.

Użyjcie do tego różnych kolorów: różowego, czerwonego, fioletowego.

Pobawcie się w cieniowanie.

W niektórych miejscach pokolorujcie delikatnie, w innych mocniej dociśnijcie kredki.

Z prostego szkicu może powstać piękny rysunek.

 

Zobaczycie, jak zmieniacie się w artystów.

Dodajcie do tego trawę.

Użyjcie też różnych odcieni zielonego.

Jestem ciekawa efektów!

 

         

 

___________________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Będziemy utrwalać swoje umiejętności dodawania liczb trzycyfrowych.

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 68.

 

Zobaczcie na ćw. 3.

 

        

 

    W jednej sali jest 230 miejscs, a w drugiej o 25 miejsc więcej.

    Obliczmy, ile miejsc jest w drugiej sali.

    Miejsca w pierwszej sali musimy powiększyć o 25.

    Wtedy dowiemy się, ile miejsc jest w sali drugiej:

    230 + 25 = 255

 

    Teraz dodajmy miejsca w obu salach:

    - 230 w pierwszej sali

    - 255 w drugiej sali

     230 + 255 = 485

 

 

Tak wygląda rozpisane działanie w drzewku matematycznym.

  

         

 

Samodzielnie wykonajcie resztę zadań z tej strony.

 

Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć.

 

_______________________________________________________________________________

   

 

Dziękuję wam za spotkanie.

 

 

mewozniak   
Mariolka P
18 maja 2020, 13:55
Mariolka
AmelkaW
18 maja 2020, 12:58
Amelka
JanCh
18 maja 2020, 12:50
Jan Ch
KsaweryT.
18 maja 2020, 10:30
ksawery
Łucja O.
18 maja 2020, 10:23
Łucja
Natalia.S
18 maja 2020, 09:28
Natalka
Bartek W
18 maja 2020, 09:06
Bartek
EmilkaS.
18 maja 2020, 08:16
Emilka

Dodaj komentarz