ŚWINKA
Komentarze: 8
Dzień dobry
Witam Was po przerwie.
Dziękuję za zdjęcia prac przedstawiające wasze rodziny.
Jestem po ogromnym wrażeniem.
Zaczynamy dzisiejszy dzień od filmu na dobry początek.
Czy lubicie układać puzzle?
Na pewno ułożyliście już niejedne puzzle.
Na dobry początek przygotowałam dla was krótki filmik.
Obejrzyjcie układanie trzyelementowych puzzli.
Łatwe?
Może i tak, ale sami zobaczcie, kto sobie z tym poradził…
Oj, mądra ta świnka!
_____________________________________________________________________
Przeczytajcie teraz opowiadanie Zofii Staneckiej „Świnka” ze str. 68 – 69.
Czy pamiętacie, że Kalsanty to duszek?
Po przeczytaniu odpowiedzcie ustnie na pytania:
Jaką sytuację w domu Antka obserwował Kalasanty?
Co Antkowi poradziła mama?
Dlaczego Martyna się obraziła?
Jak udało się wyjaśnić nieporozumienie?
Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 61 - 62.
ćw. 1
Wytnijcie obrazki z „Wycinanki”, wybierzcie odpowiednie
i na podstawie opowiadania przyklejcie je nad właściwymi pytaniami.
ćw. 2
W zdaniach dotyczących opowiadania "Świnka" skreślcie niepotrzebne wyrazy.
ćw. 3
Przeczytajcie wyrazy.
Połączcie liniami z uśmiechniętą buźką nazwy uczuć przyjemnych, a ze smutną – nieprzyjemnych.
Sprawdźcie poprawność wykonanych zadań.
___________________________________________________________________
Teraz przejdźcie do kolejnych zadań.
ćw. 4
Wypiszcie z tekstu Świnka pięć wyrazów, które odpowiadają na pytanie:
Co robiła mama? Zapiszcie je po przecinkach.
Sprawdźcie potem z wyrazami wypisanymi przeze mnie.
________________________________________________________________
W szkole uczyliśmy się, iż po spółgłoskach, b, j, d, w, g, t, ch, k, p
piszemy "rz", np. brzoza, ujrzał, drzewo, wrzos, grzyb, trzmiel,
chrzan, krzak, przygoda.
Tylko jak zapamiętać te spółgłoski?
Uczyliśmy się tego, a mimo to czasami zapominamy.
Przygotowałam dla was zdanie, które ułatwi wam zapamiętanie tych spółgłosek.
Pierwsze litery tego zdania to właśnie spółgłoski, po których piszemy "rz".
Spróbujcie ułożyć własne wierszyki zaczynające się od podanych spółgłosek.
Nie muszą być one w tej samej kolejności.
Możecie je dowolnie przestawiać.
Ułożone zdania wstawcie w komentarzu.
Nikt poza mną nie będzie widział waszych zdań.
Jestem ciekawa waszych pomysłów!
Wstawię je na bloga.
____________________________________________________________________
Tymczasem wróćmy do ortografii.
Sprawdźcie się w małym quizie.
Powodzenia.
_____________________________________________________________________
Zadanie dla chętnych
ćw. 5
Odszukajcie w opowiadaniu Świnka po dwa przykłady wyrazów z rz po podanych spółgłoskach.
Napiszcie je w odpowiednich miejscach tabeli.
ćw. 6
Wytnijcie z „Wycinanki” figurki do zabawy w farmę.
Wklejcie obrazki tak, aby ich nazwy ułożyły się w kolejności alfabetycznej.
Nie zapisujcie ich w zeszycie.
Jeżeli zrobiliście zadania dla chętnych możecie przesłać do mnie zdjęcia.
________________________________________________________________________
DLA CHĘTNYCH ARTYSTÓW!
Ta praca nie jest obowiązkowa.
Wiem jednak, że bardzo lubicie zajęcia plastyczne.
Przygotowałam dla was instrukcję rysowania świnki.
Jest naprawdę bardzo łatwa.
Chciałabym, abyście oprócz narysowania jej, pięknie ją pokolorowali.
Użyjcie do tego różnych kolorów: różowego, czerwonego, fioletowego.
Pobawcie się w cieniowanie.
W niektórych miejscach pokolorujcie delikatnie, w innych mocniej dociśnijcie kredki.
Z prostego szkicu może powstać piękny rysunek.
Zobaczycie, jak zmieniacie się w artystów.
Dodajcie do tego trawę.
Użyjcie też różnych odcieni zielonego.
Jestem ciekawa efektów!
___________________________________________________________________
MATEMATYKA
Będziemy utrwalać swoje umiejętności dodawania liczb trzycyfrowych.
Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 68.
Zobaczcie na ćw. 3.
W jednej sali jest 230 miejscs, a w drugiej o 25 miejsc więcej.
Obliczmy, ile miejsc jest w drugiej sali.
Miejsca w pierwszej sali musimy powiększyć o 25.
Wtedy dowiemy się, ile miejsc jest w sali drugiej:
230 + 25 = 255
Teraz dodajmy miejsca w obu salach:
- 230 w pierwszej sali
- 255 w drugiej sali
230 + 255 = 485
Tak wygląda rozpisane działanie w drzewku matematycznym.
Samodzielnie wykonajcie resztę zadań z tej strony.
Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć.
_______________________________________________________________________________
Dziękuję wam za spotkanie.
Dodaj komentarz