Archiwum kwiecień 2020, strona 3


kwi 04 2020 Coś dobrego
Komentarze (0)

 

 

Dzień dobry

 

Przygotowałam dla Was dzis coś dobrego!

Może skorzystacie!

Pamiętajcie,

by wszystko wykonywać z pomocą rodziców!

 

 

 

Słodkie ślimaczki

Składniki:

 

2 galaretki truskawkowe (lub inne smaki, tylko koniecznie dwie te same) 

80 g pianek marshmallow 

 

Rozpuść 2 galaretki z jednego smaku w 170 ml wody.

Do ciepłej galaretki dodaj pianki marshmallow.  

Podgrzewaj je w kąpieli wodnej, mieszając od czasu do czasu, aż do rozpuszczenia pianek. 

Blaszkę o wymiarach około 30 x 25 cm. 

Wyłóż ją folią spożywczą. 

Masę galaretkową przelej na blaszkę i odstaw do ostudzenia, potem możesz dać do lodówki do zastygnięcia.  

Kiedy galaretka będzie ścięta, wyjmij ją z formy, ale pozostaw na folii. 

Ona ułatwi formowanie roladki. 

 

Roladkę pokrój na grube plastry.

 

 

 

 

Ciasteczka

 

Składniki (ok 20 ciastek): 

mąka pszenna 230 g 

cukier puder 90 g 

masło 175 g 

żółtko 1 szt 

dżem malinowy 

cukier puder

   

Sposób przygotowania: 

Wszystkie składniki ciasta połącz ze sobą i zagnieć. 

Ciasto włóż do lodówki przez ok pół godziny. 

Schłodzone ciasto rozwałkuj cienko i wykrój ciasteczka (nie muszą być serduszka). 

Ciasteczka upiec w 170 st. C przez ok 10 min. aż do zarumienienia. 

Ciastka zostaw do ostygnięcia. Następnie przełóż ulubionym dżemem lub marmoladą.

Posyp cukrem pudrem.

 

Włóż do puszki. 

Najlepsze na drugi dzień – choć u mnie znikają niektóre już po posypaniu cukrem pudrem.

 

 

 

 

 

Miotełki

   

Składniki:

kilka plasterków sera żółtego

kilka solonych paluszków

kilka łodyżek cienkiego szczypiorku (łatwo będzie się wiązał)

   

Plasterek żółtego snatnij na końcach w małe paseczki.

Ser zawiń na paluszki i zwiąż szczypiorkiem.

 

 

 

 

SMACZNEGO!

 

Do zobaczenia 

 

 

 

mewozniak   
kwi 03 2020 Wiosenne obserwacje
Komentarze (11)

 

Dzień dobry!

 

Dziś ostatni dzień nauki w tym tygodniu.

 

Dziękuję, że byliście tutaj ze mną.

 

Cieszę się, że podejmujecie się zadań,

o które was proszę

oraz że tylu z was wykonuje ćwiczenia,

do których podaję linki.

 

Wasze rysunki nielotów 

były rewelacyjne!

I każdy inny!

 

Ja też postanowiłam coś zrobić!

Popracowałam...

i zmieniłam wygląd naszej strony.

 

 

Zostajemy nadal w świecie ptaków.

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 5.

 

Ćw. 1

Wykreślcie sylaby tworzące cztery wyrazy z jednej rodziny.

Każdy z nich zawiera cząstkę ”pta”.

Napiszcie te wyrazy.

Z pozostałych sylab utwórzcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.

 

 

 

 

Ja znalazłam takie wyrazy:

ptaszek, ptaszyna, ptaszarnia, ptaszysko,

Hasło: ornitolog

 

O pracy ornitologa będziemy jeszcze dziś mówić.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Ćw.2

Przeczytajcie wyrazy zapisane w ramce.

Określcie je jednym słowem, zamieniając je na rzeczowniki

i wpiszcie obok wyrazu obserwowanie.

 

 

Czy macie tak samo jak ja?

 

oglądanie • śledzenie • badanie • rejestrowanie

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 3

Wpiszcie sylaby w odpowiednie miejsca i odczytajcie hasło.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Przeczytajcie wiersz Ludwika Kerna „Ptasie pogaduszki“ (podręcznik str. 6).

 

 

Wykonajcie ćw. 4 w kartach ćwiczeń.

Przyjrzyjcie się ilustracjom.

 

Wskażcie i odczytajcie fragmenty wiersza w podręczniku, do których pasują.

Wpiszcie w każde okienko liczbę oznaczającą numer zwrotki.

O czym rozmawiały ptaki?

Dorysujcie własny rysunek nawiązujący do tekstu.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Sprawdźmy teraz, jak wyglądają rozmowy ptaków.

Zostańcie do końca,

będzie wesoło!

 

https://www.youtube.com/watch?v=9dC6gdPMaRw

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Byliście właśnie małymi ornitologii.

Obserwowaliście „rozmowy ptaków”.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Ćw. 5

Na podstawie tekstu ze str. 7 w podręczniku uzupełnijcie pola nalepkami.

Zobaczycie, jak wygląda prawdziwa praca ornitologa.

 

------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Dzisiaj będziemy doskonalić naszą umiejętność

odejmowania liczb dwucyfrowych!

Poznamy nowy sposób.

Wcześniej jednak spróbujcie w pamięci wykonać działania:

 

72 – 52 = _____

 

53 – 23 = _____

 

47 – 37 = _____

 

Te działania ułatwią wam zrozumienie

nowego sposobu odejmowania.

 

Odejmiemy 83 – 47 = ___

 

  

 

Pani przepisała liczbę 83,

natomiast liczbę 47 podzieliła na 43 i 4.

 

Dlaczego tak?

Chciała, by druga liczba kończyła się tak samo jak pierwsza:

83 i 43.

 

Potem pani przepisała wszystko i odejmowała po kolei.

 

----------------------------------------------------------------

 

Wykonajmy teraz wspólnie pierwszy przykład z ćw. 1/ str. 40.

 

 

 

Resztę przykładów spróbujcie wykonać samodzielnie.

 

Możecie potem sprawdzić swoje obliczenia.

 

 

56 – 38 = 56 – 36 – 2 = 20 – 2 = 18

93 – 47 = 93 – 43 – 4 = 50 – 4 = 46

82 – 27 = 82 – 22 – 5 = 60 – 5 = 55

71 – 55 = 71 – 51 – 4 = 20 – 4 = 16

65 – 39 = 65 – 35 – 4 = 30 – 4 = 26

 

 ---------------------------------------------------------------

 

W wolnym czasiw wykonajcie ćw. 2.

 

----------------------------------------------------------------

 

Zapraszam was teraz na matematyczny teleturniej.

 

Warto spróbować!

 

Nie musicie wpisywać swoich imion!

 

https://wordwall.net/play/1226/090/399

 

----------------------------------------------------------------------

 

Dziękuję za uwagę!

 

Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu.

 

Możecie też zajrzeć tutaj.

Będzie coś… dobrego!

 

 

mewozniak   
kwi 01 2020 Powroty ptaków
Komentarze (15)

Dzień dobry

 

Dziś już czwartek, kolejny dzień wiosny.

 

A wiosną powracają do nas ptaki.

 

Przypomnijmy sobie,

 

 

które ptaki zostały z nami całą zimę,

 

 

a które odleciały i teraz powracają.

 

 

 

Z taką wiedzą bez problemu wykonacie ćwiczenie w kartach pracy.

 

ćw.1 str. 3

W poziomych rzędach pokolorujcie pola z sylabami tworzącymi nazwy ptaków.

Z pozostałych sylab utwórzcie zdanie i zapiszcie je.

Podkeślcie w zdaniu czasowniki i zaznaczcie właściwą odpowiedź.

 

 

Ptaki powracają i budują gniazda.

 

To zdanie złożone, ponieważ ma dwa czasowniki.

 

 -----------------------------------------------------------

 

A skoro mowa o budowie gniazd…

Znajdźcie na ilustracji (str. 4-5 w podręczniku) różne ptasie gniazda.

 

 

Jedne znajdują się wysoko w koronach drzew,

inne ukryte są w krzewach, a jeszcze inne unoszą się na wodzie.

 

 

Ale czy wiecie, że niektóre zawieszone są na cienkiej gałęzi drzewa.

Przypominają łezkę lub kroplę wody. Takie cuda buduje remiz.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LMJhfhhezSA

 

Prawda, że ciekawe!

I takie piękne rzeczy u nas w Polsce,

w Poleskim Parku Narodowym!

 

-----------------------------------------------------------

 

Ja w ogóle uwielbiam wiosnę!

 

Wiosna jest kolorowa, słoneczna, ciepła,

radosna, świeża i pachnąca!

 

Do opisu wiosny użyłam przymiotników.

 

Dopiszcie teraz samodzielnie do rzeczowników

przymiotniki z ramki w odpowiedniej formie.

 

Sprawdźmy!

 

 

 

 --------------------------------------------------------

 

Ćw. 3

Rozwiążcie rebus, odczytajcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.

 

-----------------------------------------------------

 

Czy udało się wam rozwiązać rebus?

 

 Udało się!

 

Świetnie!

 

Rozwiązaliście, czyli wykonaliście jakąś czynność.

 

Ale chwilkę?

 

Kto rozwiązał?

 

Wy! Czyli byliście wykonawcą tej czynności.

 

Przeczytajcie teraz tekst w ćw. 4 str. 4.

 

 

W każdym zdaniu na niebiesko podkreślcie wyraz

oznaczający czynność (co się dzieje, co ktoś robi),

a na zielono – wykonawcę czynności (kto lub co).

 

 

 

 ----------------------------------------------------------------------

 

Ćw. 5

Połączcie liniami wykonawców z czynnościami.

Poradzicie sobie sami!

 

Zapiszcie teraz temat lekcji i wykonajcie polecenie.

 

 

------------------------------------------------------------------

 

Dla chętnych: ćw. 6 str. 4.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Długo się zastanawiałam, jaką pracę plastyczną będziemy robić.

 

 

W szkole robiliśmy już bociany z płatków kosmetycznych,

kolorowe ptaki przyklejone na ciemnym tle…

 

Myślałam o jaskółce,

jednak wpadłam na pomysł,

aby trochę ubarwić czas, który spędzamy w domu.

 

Zrobimy ptaka, ale… ptaka nielota!

 

 

 

Możecie wykorzystać ten szablon,

wydrukować go lub po prostu przerysować,

a następnie kolorowymi kredkami domalować upierzenie.

 

 

 

Na końcu poprawcie kontury oczu i dzioba pisakiem.

 

Miłej pracy!

 

 --------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

 

Będziemy dziś doskonalic umiejętność odejmowania!

 

Wykonajcie ćwiczenia 3- 5 ze str. 38, 39.

 

Sprawdźcie potem poprawność wykonanego zadania.

 

 

  

 

Jestem naprawdę dumna z was!

 

Wiem, że pilnie pracujecie.

 

Pamiętajcie, że można połączyć naukę z zabawą.

 

Zagrajcie w grę!

https://wordwall.net/play/1203/307/303

 

 

POWODZENIA!

 

 

 

mewozniak