Kategoria

Nauczanie


kwi 27 2020 Cudaczek-Wyśmiewaczek
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Dziś przed nami spotkanie z pewnym małym stworkiem.

Poznajecie go?

 

 

 

Tak, to Cudaczek-Wyśmiewaczek.

 

Sprawdźcie swoją znajomość lektury.

Powodzenia!

Pamiętajcie o wpisaniu imienia!

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

 

Zapiszcie teraz temat lekcji i krótką metryczkę lektury.

 

 

 

Przypomnijmy sobie pozostałych bohaterów książki, u których zamieszkał Cudaczek-Wyśmiewaczek.

Podnieście delikatnie myszką obrazki, wtedy odsłoni się druga strona karty.

 

 

Przepiszcie teraz do zeszytu nazwy postaci przy "Inni bohaterowie".

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

 

Cudaczek-Wysmiewaczek potarfił nieźle nabroić, choć był bardzo maleńki.

 

Opiszmy Cudaczka-Wysmiewaczka.

 

Skorzystamy z tego, co napisała o nim autorka książki i jak narysował go ilustrator.

 

Najpierw przypomnimy sobie, jak należy taki opis napisać.

 

Skorzystajcie z przygotowanych podpowiedzi i samodzielnie wykonajcie opis Cudaczka.

Pamiętajcie: napiszcie, kogo opisujecie - To jest Cudaczek-Wyśmiewaczek.

 

 

Poproście rodziców o przesłanie zdjęcia opisu Cudaczka-Wyśmiewaczka.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Oj, Cudaczek-Wyśmiewaczek lubił, kiedy dzieci były niegrzeczne. Brzuszek Cudaczka robił się, jak ziarenko grochu.

Dobrze, że spotkał mrówki, którym nieświadomie pomógł uwolnić się od larwy mrówkolwa.

Wtedy poczuł, że coś zaczęło sie zmieniać...

Następne spotkania sprawiły, że Cudaczek odnalazł nowy cel.

 

 

  

Cudaczek-Wyśmiewaczek zrozumiał w końcu, że jego zachowanie nie było dobre i o tym powiedział na końcu książki.

Ale, ale… wdarł się mały chochlik i zniknęły niektóre słowa z książki.

Uzupełnijcie wypowiedź Cudaczka!

 

 

Mam nadzieję, że u nas nie zamieszka nigdy żaden Cudaczek-Wyśmiewaczek.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

 

Pamiętacie Krzysztofa Kolumba i jego wybór najkrótszej drogi do Ameryki?

 

 

Taką najkrótszą drogę między dwoma punktami nazywamy odcinkiem.

Odcinek ma dwa końce. Końce odcinka oznaczamy wielkimi literami.

 

 

 

 Zapiszcie teraz w zeszycie temat lekcji i wykonajcie polecenie.

 

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie zadania w kartach pracy z matematyki.

 

 

ćw. 2 s. 54

Narysujcie odcinek o długości 7 cm i odcinek o 3 cm krótszy.

Narysujcie trzeci odcinek, który jest tak długi jak te dwa odcinki razem.

Do rysowania użyjcie linijki. Oznaczcie końce odcinków wielkimi literami.

Obok każdego odcinka napiszcie jego długość.

 

Wykonajcie także zadania ze str. 55.

Sprawdźcie następnie poprawność wykonanych zadań.

 

 

 

Dziękuję