Archiwum 26 marca 2020


mar 26 2020 Dbamy o nasze zdrowie
Komentarze (23)

 

Dzień dobry!

Miło mi znowu się z Wami spotkać!

Mam nadzieję,

że wzięliście ze sobą dobry humor!

 

 

 

Tematem dzisiejszej lekcji będzie:

 

 

 

 

 

PIRAMIDA!

 

 

Ale cóż to takiego?

 

 

Jakiś chochlik zamienił mi zdjęcia!

 

 

Nie o takiej piramidzie będziemy mówili!

 

 

Dziś wyjątkowa piramida

 

 

 

PIRAMIDA ŻYWIENIOWA

 

 

I AKTYWNOŚCI!

 

 

 

Co to za piramida i dlaczego jest tak ważna,

 

 

dowiecie się klikając w ten link:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo

 

 

 

Piramida żywieniowa pokazuje nam,

co powinniśmy jesć, abyśmy byli zdrowi.

 

 

 

Najniżej znajdują się produkty, które są nam najbardziej potrzebne

i powinniśmy jeść je najczęściej.

 

 

Na samej górze są te, których powinniśmy unikać, albo jeść bardzo mało.

 

 

Sport to zdrowie, dlatego znalazł się na samym dole piramidy!

 

 

 

Zobacz, że nie ma tu słodyczy.

 

 

 

Dlaczego?

 

Zastanówcie się, a odpowiedź wpiszcie w komentarzu!

Zdobywacie tak punkty! 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------

 

 

Otwórzcie teraz karty ćwiczeń (str. 80, ćw. 3)

 

 

Wytnijcie z „Wycinanki” nazwy grup produktów i na podstawie zdobytych informacji

 

wklejcie je na odpowiednich piętrach piramidy żywieniowej.

 

Połączcie liniami obrazki z ich miejscami w piramidzie.

 

Nie podaję odpowiedzi!

Wiem, że świetnie sobie poradzicie!

 

------------------------------------------------------------------

 

W ćw. 4 podkreślcie czasowniki i utworzone od nich rzeczowniki.

 

 

Dopiszcie pod nimi właściwe pytania:

 

co robię?, co to?

 

 

Sprawdźmy!

 

Codziennie ćwiczę. Ćwiczenia są ważne.

co robię? - ćwiczę, co to? - ćwiczenie

 

Zdrowo się odżywiam. Zdrowe odżywianie wpływa na dobre samopoczucie. 

 

co robię? - odżywiam, co to? - odżywianie

 

---------------------------------------------------------------

W kolejnym zadaniu (ćw. 5) od czasowników utwórzcie rzeczowniki według wzoru.

Zauważcie, że rzeczowniki będą kończyć się na -nie.

Oczywiście sprawdzamy!

 

--------------------------------------------------------------------

 

I ostatnie zadanie (ćw. 6 str. 81)!

 

Przygotujcie zieloną i żółtą kredkę.

 

Odszukajcie pola z rzeczownikami, które zostały utworzone od czasowników,

i pokolorujcie je na zielono. Pozostałe pola pokolorujcie na żółto.

 

Pamiętajcie, nie kolorujcie na zielono wszystkich rzeczowników,

tylko te utworzone od czasowników, czyli kończące się na  -nie.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Sport to zdrowie!

 

Proponuję małe ćwiczenie sportowe.

 

Pobiegnijcie, byle nie za szybko, do swojego pokoju!

Stańcie na środku, obróćcie się w koło i zobaczcie,

czy macie porządek!

Potem zróbcie skłon, zajrzyjcie pod łóżko,

czy nie ma tam poszukiwanej od dawna skarpetki!

 

Kto ma czysto robi podskok, a kto niestety bałagan robi przysiad,

ponieważ czeka go dziś jeszcze jedno zadanie: sprzątanie!

 

                        

--------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

 

Dziś matematyka trochę inaczej!

 

 

Wykonajcie zadania 2 - 7 ze str. 34 -35.

 

W poniedziałek podam na blogu rozwiązania,

 

 

żebyście mogli sprawdzić poprawność.

 

Możecie wykonać też przynajmniej 10 przykładów

ze strony:

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32

 

-----------------------------------------------------------------------

Dziękuję Wam bardzo za obecność.

 

Tymczasem mam dla Was jeszcze jedną propozycję.

 

Korzystajcie z pięknej pogody.

 

Możecie jednak zaglądnąć tu jutro,

 

ale już nie po naukę!

 

Niespodzianka.

 

 

 

 

 

mewozniak