Archiwum marzec 2020


mar 31 2020 Karolcia
Komentarze (13)

Dzień dobry!

 

Witam was serdecznie!

 

Zaczniemy nasze spotkanie od małej kartkówki.

Proszę, kliknijcie link i wykonajcie zadanie.

Powodzenia!

https://wordwall.net/play/1163/897/203

 

------------------------------------------------

 

Wczoraj na zadanie mieliście posłuchać opowiadania o Karolci.

Kto tego jeszcze nie zrobił, wraca do wczorajszej lekcji!

Ach, wszyscy słuchali! To bardzo się cieszę!

 

Dzisiejszą lekcję zaczynamy od marzeń…

Wyobraźcie sobie, że podobnie jak Karolcia znajdujecie magiczny koralik.

 

Gdyby ten koralik mógł spełnić wasze marzenie…

Pomyślcie, co by to było.

 

Oj, rozmarzyliśmy się. Czas wracać do lekcji.

 

Przypomnijmy sobie przygody Karolci.

Pamiętacie, co się wydarzyło?

Sprawdźmy!

Otwórzcie karty pracy na str. 86.

Wykonajcie ćw. 1.

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

  

ćw. 2.

Magiczny koralik. Narysujcie go i napiszcie, jak wyglądał.

---------------------------------

Przygotujcie teraz zeszyty do języka polskiego.

Przepiszcie notatkę i wykonajcie polecenie.

-------------------------------------------

Proszę was teraz, abyście zapytali któregoś z rodziców,

czy chcieliby znaleźć taki koralik

oraz czy czytali jako dziecko „Karolcię”.

Poczekajcie na odpowiedzi.

 

Gotowe?

 

Właśnie przeprowadziliście z rodzicami dialog!

 

Dialog to rozmowa dwóch osób.

 

ćw 4.

Wytnijcie z „Wycinanki” wypowiedzenia.

Przeczytajcie je i przyklejcie w takiej kolejności,

aby rozmowa miała sens.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Zróbmy małą przerwę.

 

Dość tego siedzenia.

 

Kliknijcie w ten link 

i... zresztą zobaczcie sami!

https://wordwall.net/pl/resource/1123982

 

 

------------------------------------------------------

MATEMATYKA

Poznaliśmy już trzy sposoby dodawania liczb dwucyfrowych.

Dziś będziemy się uczyć odejmować.

Franek odejmuje 43 – 26 = _____

 

 

Zostawia 43, ale 26 dzieli na dziesiątki i jedności (20 i 6).

 

Tak wygląda jego działanie:

43 – 26 = 43 – 20 – 6 =

 

 

Odejmuje najpierw 43 – 20 = 23

 

Od 23 odejmuje 6:

23 – 6 = 17

 

 

Spróbujmy zrobić teraz wspólnie pierwszy przykład

z ćw. 1/ str. 38.

 

 

Wykonajcie samodzielnie kolejne przykłady.

 

Sprawdźcie później poprawność wykonanych działań.

  

  

 

63 – 51 = 63 - 50 - 1 = 13 - 1 = 12

36 – 19 = 36 - 10 - 9 = 26 - 9 = 17

86 – 57 = 86 - 50 - 7 = 36 - 7 = 29

72 – 54 = 72 - 50 - 4 = 22 - 4 = 18

95 – 77 = 95 - 70 - 7 = 25 - 7 = 18

82 – 66 = 82 - 60 - 6 = 22 - 6 = 16

 

--------------------------------------------------

 

Jutro będziemy utrwalać odejmowanie dalej.

Jeżeli jednak macie jeszcze siły,

możecie poćwiczyć tutaj:

https://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100_7_34

 

Pamiętajcie: TRENING CZYNI MISTRZA!

 

DO ZOBACZENIA!

 

 

 

mewozniak   
mar 30 2020 Wiem, co jem.
Komentarze (12)

 

Dzień dobry!

 

 

Przed nami kolejny dzień.

 

Już dziś dziękuję za przysłane rymowanki.

Czekam na dalsze.

Macie talent!

 

 

Dziś dalej będziemy omawiać temat zdrowego odżywiania się.

  

Na początku chciałabym,

abyście sprawdzili swoją dotychczas zdobytą wiedzę.

 

Kliknijcie w link.

 

https://wordwall.net/pl/resource/1124261

 

 

 

Udało się? Jestem pewna, że tak!

 

---------------------------------------------------------

 

Zanim przystąpimy do kolejnego zadania,

przypomnijcie sobie czym jest rodzina wyrazów.

 

Rodziną wyrazów nazywamy grupę wyrazów pochodzących

od tego samego wyrazu podstawowego,

który sam również wchodzi w jej skład.

 

np. dom – domek, domostwo, domownik, domowy

 

Teraz zróbmy podobne ćwiczenie.

 

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 84 ćw. 1.

 

Ułóżcie rodzinę wyrazów.

 

 

Wykorzystajcie cząstkę "żyw",

 

 

a następnie uzupełnijcie zdania powstałymi wyrazami.

 

 

Sprawdźmy!

 

To ważne, czym się żywimy. Właściwe odżywianie

wpływa na nasze zdrowie! Drugie śniadanie jest pożywne.

Nie jedz zepsutej żywności!

---------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 2.  Przeczytajcie informacje.

 

 

Obok skutków dobrego odżywiania się narysujcie uśmiechniętą buźkę smile,

a obok skutków niewłaściwego odżywiania się – smutną frown.

 

………………………………………………………..

 

ćw. 3.  Rozwiążcie rebus i zapiszcie hasło.

 

………………………………………………………

 

Wczoraj mówiliśmy o tym, jak zdrowe w naszej diecie są warzywa i owoce.

 

Wiele innych potraw ma składniki pokarmowe,

które budują nasze ciało.

 

Dzięki nim możemy rosnąć i rozwijać mięśnie,

a nasz organizm działa prawidłowo.

 

Zobaczcie!

 

 

 

ćw. 4. Nalepcie zdjęcia zdrowych przekąsek przy ich nazwach.

 

 

Zaznaczcie te, które lubicie.

 

Dorysujcie i podpiszcie inne, jednak pamiętajcie, by były zdrowe,

czyli nie rysujcie chipsów!

------------------------------------------------------------------

 

ćw. 5. Pokolorujcie właściwe zakończenia zdań. Z liter obok nich odczytajcie hasło.

 

BRAWO!

 

 

ćw. 6. Sprawdźcie, co udało się wam zapamiętać.

Czego dostarczają organizmowi pokarmy zapisane w pomarańczowych ramkach?

Połączcie te ramki liniami z odpowiednimi informacjami w ramkach zielonych.

 

----------------------------------------------- 

A tutaj zadanie na jutro.

 

Posłuchajcie dziś popołudniu lub wieczorem przygód Karolci.

To mała dziewczynka, która natrafia na magiczną rzecz...

(dwie części)

 

https://www.youtube.com/watch?v=0xh6pNiWwWc

 

https://www.youtube.com/watch?v=9LWld4C8rno

 

Będzie zabawnie!

----------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Wczoraj poznaliśmy trzeci sposób dodawania.

Zastanówcie się, który sposób odpowiada wam najbardziej.

 

 

Teraz wykonajcie zadanie, które znajdziecie pod tym linkiem (wpiszcie tam swoje imię):

https://wordwall.net/play/1124/133/165

 

I jak? Udało się?

Z pewnością!

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Wykonajcie teraz zadanie z ćw. 2 str. 36.

 

Wykorzystajcie trzeci poznany sposób, czyli dopełnianie do dziesiątki.

 

 

Sprawdźcie potem poprawność wykonanego zadania.

 

 

 

Proszę, abyście spróbowali zrobić ćw. 4 i 5 ze str. 37.

 

Podajcie w komentarzu odpowiedź do ćw 5.

 

Uwaga! Nie będziecie widzieć komentarza swojego ani swoich kolegów.

 

---------------------------------------------

 

Dziękuję Wam za spotkanie!

 

Jutro gimnastyczna niespodzianka

i dużo śmiechu!

 

mewozniak   
mar 29 2020 Dieta, czyli o sposobach odżywiania
Komentarze (14)

 

Dzień dobry!

 

Cieszę się na ponowne spotkanie z Wami!

 

Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po weekendzie!

 

Dziś pozostajemy przy temacie: zdrowie.

 

Zobaczymy, co wspólnego mają ze sobą dietetyk, warzywa i sygnalizacja świetlna.

                               

 

Przeczytajcie opowiadanie z podręcznika (str. 90).

 

 

 

Tam znajdziecie odpowiedź!

 

Już wiemy, że kolory mają ogromne znaczenie w naszej diecie.

Dietetyk poprosił dzieci,

aby posegregowały warzywa i owoce według kolorów.

Okazało się, że ich kolor ma znaczenie.

Inny kolor, to inne korzyści zdrowotne dla zdrowia. 

 

ZAPAMIĘTAJCIE:

 

Im ciemniejsze warzywo lub owoc, tym zdrowsze. 

 

 

Przygotowałam dla Was jeszcze więcej apetycznych i zdrowych kolorów!

 

 

 

 

Znajdźcie, jakie warzywa i owoce pomagają w nauce!

Jakiego są koloru?

---------------------------------------------------------------------

 

Odżywianie jest bardzo ważne.

 

Należy jednak pamiętać o ważnych zasadach.

 

Jakie to zasady, dowiecie się tutaj.

 

Kliknijcie w link lub skopiujcie go.

 

(Dotykajcie poszczególnych plansz, aby przejść do następnych.)

 

https://docs.google.com/presentation/d/1KQwQaUuFXPLb8CN3fZChHsphgQho0ZWFL7o6eLnwvyQ/edit?usp=sharing

 

Teraz już wiecie naprawdę dużo

i poradziecie sobie bez problemu z zadaniami!

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 82.

  

Wykonajcie zadanie 1 i 2.

---------------------------------------------------------------------------

 

Kiedy byliśmy w szkole, zabierałam do poprawy wasze zeszyty.

Czasami musiałam coś poprawić.

Spróbujemy teraz nauczyć się wiersza, który pomoże wam 

pisać poprawnie wyrazy z "ó".

Przeczytajcie wiersz.

 

Ciężarówka, czy złotówka

wszędzie jest końcówka "ówka".

Musi być zapamiętane:

Tam "ó" zawsze kreskowane!

 

Tam, gdzie słyszysz -ów wyraźnie

"o" z kreseczką pisz odważnie.

 

Lecz niech pamięta zawsze główka,

że wyjątkami są zasuwka,

wsuwka i skuwka. 

 

 

Z taką wiedzą na pewno uda się wam zrobić zadania ze str. 83.

Uwaga! W ćw. 3 nie układajcie i nie piszcie zdań w zeszycie.

Zamiast tego wybierzcie dwa słówka z tych trzech ćwiczeń

i ułóżcie z nimi krótką rymowankę.

Możecie się nad nią zastanowić później.

Macie czas do środy.

Poproście rodziców, aby mi ją przesłali.

 

------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Na początku sprawdzimy sobie wybrane zadania z piątku (str. 34 -35).

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Będziemy dziś dalej dodawać.

Tym razem Tomek przedstawi wam trzeci sposób dodawania.

 

 

 

Tomek wykonuje działanie 26 + 47 =____

 

Chłopiec chce liczbę 26 zaokrąglić do pełnej dziesiątki, czyli do 30.

Brakuje mu 4 (bo 26 + 4 = 30).

 

Pożycza więc 4 z liczby 47.

Zostaje mu wtedy 43 (bo 47 - 4 = 43).

 

Teraz dodaje do 30 liczbę 43 czyli 30 + 43. 

 

Jaki wynik powinien mu wyjść?

 

30 + 43 = 73

----------------------------------------

 

Spróbujmy zrobić wspólnie pierwszy przykład z ćw 1 (str. 36).

 

 

 

Obliczcie teraz kolejne przykłady.

 

Możecie potem sprawdzić poprawność wykonanego zadania.

 

 

Sprawdzamy!

 

 

Resztę zadań robimy jutro!

-------------------------

 

Dziękuję wam za współpracę.

Do zobaczenia jutro!

 

mewozniak   
mar 28 2020 Czas na zabawę
Komentarze (3)

 

Dzień dobry!

 

Cieszę się,

że znaleźliście czas na spotkanie ze mną!

 

Dziś chciałam zaproponować wam

 

 wykonanie pewnych doświadczeń i eksperymentów.

 

 

Pamiętacie nasze doświadczenia w szkole:

 

drożdże, olej i woda, fasolka w słoiku!

 

Wiem, że z rodzicami udaje sie wam też zrobić inne.

 

Mam na to dowody!

 

Niektórzy z Was zrobili kryształki soli,

 

inni doświadczenie z wodą, pieprzem i mydłem!

 

Dziękuję za wszystkie zdjęcia i filmiki!

 

Dziś proponuję śnieg na wiosnę

 

i wiele, wiele innych!

 

Śnieg dostępny tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=oh5gIK5rXDg

 

Uwaga! Nie musicie dodawać zapachu ani brokatu!

 

A teraz kolejna porcja:

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

Proponuję wykonanie doświadczenia z bańkami, świeczką 

i magicznym obrazkiem malowanym cytryną!

 

MIŁEJ ZABAWY!

 

 

 

 

 

 

mewozniak   
mar 26 2020 Dbamy o nasze zdrowie
Komentarze (23)

 

Dzień dobry!

Miło mi znowu się z Wami spotkać!

Mam nadzieję,

że wzięliście ze sobą dobry humor!

 

 

 

Tematem dzisiejszej lekcji będzie:

 

 

 

 

 

PIRAMIDA!

 

 

Ale cóż to takiego?

 

 

Jakiś chochlik zamienił mi zdjęcia!

 

 

Nie o takiej piramidzie będziemy mówili!

 

 

Dziś wyjątkowa piramida

 

 

 

PIRAMIDA ŻYWIENIOWA

 

 

I AKTYWNOŚCI!

 

 

 

Co to za piramida i dlaczego jest tak ważna,

 

 

dowiecie się klikając w ten link:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo

 

 

 

Piramida żywieniowa pokazuje nam,

co powinniśmy jesć, abyśmy byli zdrowi.

 

 

 

Najniżej znajdują się produkty, które są nam najbardziej potrzebne

i powinniśmy jeść je najczęściej.

 

 

Na samej górze są te, których powinniśmy unikać, albo jeść bardzo mało.

 

 

Sport to zdrowie, dlatego znalazł się na samym dole piramidy!

 

 

 

Zobacz, że nie ma tu słodyczy.

 

 

 

Dlaczego?

 

Zastanówcie się, a odpowiedź wpiszcie w komentarzu!

Zdobywacie tak punkty! 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------

 

 

Otwórzcie teraz karty ćwiczeń (str. 80, ćw. 3)

 

 

Wytnijcie z „Wycinanki” nazwy grup produktów i na podstawie zdobytych informacji

 

wklejcie je na odpowiednich piętrach piramidy żywieniowej.

 

Połączcie liniami obrazki z ich miejscami w piramidzie.

 

Nie podaję odpowiedzi!

Wiem, że świetnie sobie poradzicie!

 

------------------------------------------------------------------

 

W ćw. 4 podkreślcie czasowniki i utworzone od nich rzeczowniki.

 

 

Dopiszcie pod nimi właściwe pytania:

 

co robię?, co to?

 

 

Sprawdźmy!

 

Codziennie ćwiczę. Ćwiczenia są ważne.

co robię? - ćwiczę, co to? - ćwiczenie

 

Zdrowo się odżywiam. Zdrowe odżywianie wpływa na dobre samopoczucie. 

 

co robię? - odżywiam, co to? - odżywianie

 

---------------------------------------------------------------

W kolejnym zadaniu (ćw. 5) od czasowników utwórzcie rzeczowniki według wzoru.

Zauważcie, że rzeczowniki będą kończyć się na -nie.

Oczywiście sprawdzamy!

 

--------------------------------------------------------------------

 

I ostatnie zadanie (ćw. 6 str. 81)!

 

Przygotujcie zieloną i żółtą kredkę.

 

Odszukajcie pola z rzeczownikami, które zostały utworzone od czasowników,

i pokolorujcie je na zielono. Pozostałe pola pokolorujcie na żółto.

 

Pamiętajcie, nie kolorujcie na zielono wszystkich rzeczowników,

tylko te utworzone od czasowników, czyli kończące się na  -nie.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Sport to zdrowie!

 

Proponuję małe ćwiczenie sportowe.

 

Pobiegnijcie, byle nie za szybko, do swojego pokoju!

Stańcie na środku, obróćcie się w koło i zobaczcie,

czy macie porządek!

Potem zróbcie skłon, zajrzyjcie pod łóżko,

czy nie ma tam poszukiwanej od dawna skarpetki!

 

Kto ma czysto robi podskok, a kto niestety bałagan robi przysiad,

ponieważ czeka go dziś jeszcze jedno zadanie: sprzątanie!

 

                        

--------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

 

Dziś matematyka trochę inaczej!

 

 

Wykonajcie zadania 2 - 7 ze str. 34 -35.

 

W poniedziałek podam na blogu rozwiązania,

 

 

żebyście mogli sprawdzić poprawność.

 

Możecie wykonać też przynajmniej 10 przykładów

ze strony:

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32

 

-----------------------------------------------------------------------

Dziękuję Wam bardzo za obecność.

 

Tymczasem mam dla Was jeszcze jedną propozycję.

 

Korzystajcie z pięknej pogody.

 

Możecie jednak zaglądnąć tu jutro,

 

ale już nie po naukę!

 

Niespodzianka.

 

 

 

 

 

mewozniak