Archiwum 31 marca 2020


mar 31 2020 Karolcia
Komentarze (13)

Dzień dobry!

 

Witam was serdecznie!

 

Zaczniemy nasze spotkanie od małej kartkówki.

Proszę, kliknijcie link i wykonajcie zadanie.

Powodzenia!

https://wordwall.net/play/1163/897/203

 

------------------------------------------------

 

Wczoraj na zadanie mieliście posłuchać opowiadania o Karolci.

Kto tego jeszcze nie zrobił, wraca do wczorajszej lekcji!

Ach, wszyscy słuchali! To bardzo się cieszę!

 

Dzisiejszą lekcję zaczynamy od marzeń…

Wyobraźcie sobie, że podobnie jak Karolcia znajdujecie magiczny koralik.

 

Gdyby ten koralik mógł spełnić wasze marzenie…

Pomyślcie, co by to było.

 

Oj, rozmarzyliśmy się. Czas wracać do lekcji.

 

Przypomnijmy sobie przygody Karolci.

Pamiętacie, co się wydarzyło?

Sprawdźmy!

Otwórzcie karty pracy na str. 86.

Wykonajcie ćw. 1.

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

  

ćw. 2.

Magiczny koralik. Narysujcie go i napiszcie, jak wyglądał.

---------------------------------

Przygotujcie teraz zeszyty do języka polskiego.

Przepiszcie notatkę i wykonajcie polecenie.

-------------------------------------------

Proszę was teraz, abyście zapytali któregoś z rodziców,

czy chcieliby znaleźć taki koralik

oraz czy czytali jako dziecko „Karolcię”.

Poczekajcie na odpowiedzi.

 

Gotowe?

 

Właśnie przeprowadziliście z rodzicami dialog!

 

Dialog to rozmowa dwóch osób.

 

ćw 4.

Wytnijcie z „Wycinanki” wypowiedzenia.

Przeczytajcie je i przyklejcie w takiej kolejności,

aby rozmowa miała sens.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Zróbmy małą przerwę.

 

Dość tego siedzenia.

 

Kliknijcie w ten link 

i... zresztą zobaczcie sami!

https://wordwall.net/pl/resource/1123982

 

 

------------------------------------------------------

MATEMATYKA

Poznaliśmy już trzy sposoby dodawania liczb dwucyfrowych.

Dziś będziemy się uczyć odejmować.

Franek odejmuje 43 – 26 = _____

 

 

Zostawia 43, ale 26 dzieli na dziesiątki i jedności (20 i 6).

 

Tak wygląda jego działanie:

43 – 26 = 43 – 20 – 6 =

 

 

Odejmuje najpierw 43 – 20 = 23

 

Od 23 odejmuje 6:

23 – 6 = 17

 

 

Spróbujmy zrobić teraz wspólnie pierwszy przykład

z ćw. 1/ str. 38.

 

 

Wykonajcie samodzielnie kolejne przykłady.

 

Sprawdźcie później poprawność wykonanych działań.

  

  

 

63 – 51 = 63 - 50 - 1 = 13 - 1 = 12

36 – 19 = 36 - 10 - 9 = 26 - 9 = 17

86 – 57 = 86 - 50 - 7 = 36 - 7 = 29

72 – 54 = 72 - 50 - 4 = 22 - 4 = 18

95 – 77 = 95 - 70 - 7 = 25 - 7 = 18

82 – 66 = 82 - 60 - 6 = 22 - 6 = 16

 

--------------------------------------------------

 

Jutro będziemy utrwalać odejmowanie dalej.

Jeżeli jednak macie jeszcze siły,

możecie poćwiczyć tutaj:

https://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100_7_34

 

Pamiętajcie: TRENING CZYNI MISTRZA!

 

DO ZOBACZENIA!

 

 

 

mewozniak