Archiwum kwiecień 2020


kwi 30 2020 Bez pracy nie ma kołaczy
Komentarze (14)

 

Dzień dobry

 

Dziękuję Wam wszystkim za wczorajszy udział w lekcji

i wspólne tworzenie naszej małej konstytucji.

Niestety nie wszystkim udało się zalogować – zawiesił się nam system.

 

Zanim zaczniemy, sprawdźcie swoją wiedzą dotyczącą świąt majowych i Konstytucji.

 

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonaliście ogrom pracy.

 

Udało nam się stworzyć naszą Małą Konstytucję Ucznia podczas Nauki Zdalnej.

 

Sami popatrzcie:

 

 

 

 

Dziękuję za pomoc i naprawdę ciekawe oraz przemyślane propozycje.

 

Jest takie przysłowie: Bez prac nie ma kołaczy.

Przysłowie to uczy nas, że należy ciężko pracować, aby osiągnąć upragniony cel.

Wy też pilnie pracujecie, aby zdobywać wiedzę.

Jestem z was bardzo dumna.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zapiszcie temat lekcji.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przeczytajcie teraz krótkie opowiadane ze str. 42 "O pracy".

 

 

 

Odpowiedzcie ustnie na pytania:

 

Jakie prace oddawała nauczycielka?

Jak uczniom poszedł sprawdzian?

Jak długo Lucynka uczyła się do sprawdzianu?

Z czego była zadowolona pani?

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie zadania ze str. 37 i 38 z kart ćwiczeń.

 

ćw. 1

Odpowiedzcie pełnym zdaniem na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.

Wypiszcie w zeszycie imiona dzieci z tekstu w kolejności alfabetycznej.

 

ćw. 3

Połączcie liniami powiedzenia o pracy z ich objaśnieniami.

 

ćw. 4

Czasem, aby określić charakter człowieka, porównuje się go do zwierzęcia.

Umieście w odpowiednich miejscach nalepki przedstawiające zwierzęta.

Następnie dorysujcie dwa zwierzęta, które kojarzą się z pracowitością.

 

 

ćw. 5

Odszukajcie i podkreślcie wyrazy należące do jednej rodziny.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Czy wiecie, że w języku polski sa tak zwane "łamańce językowe"?

 

Na pewno słyszeliście: W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie...

 

To fragment wiersza Jana Brzechwy "Chrząszcz".

 

Znajdziecie go w podręczniku na str. 43.

 

Dodakowo możecie posłuchać interpretacji wiersza w wykonaniu aktora Piotra Fronczewskiego. Warto!

 

 

 

 

Sprawdźcie, ile udało się wam zapamiętać. W tym celu wykonajcie zadanie.

 

ćw. 2

Na podstawie wiersza skreślcie w zdaniach niepoprawne wyrazy.

Zastąpcie je właściwymi według wzoru.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Czas na sport!

 

Wybierzcie jedną (lub więcej) z podanych propozycji sportowych.

Poćwiczcie i poruszajcie się według tego, co wybraliście.

 

Oczywiście pozwoliłam sobie na mały żart!

 

  

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

Dziś na matematyce nauczymy się rozwiązywać działania w drzewkach.

 

Zapiszcie temat lekcji w zeszycie.

 

 

Przeczytajcie treść zadania:

 

W piekarni upieczono kołacze.  Rozłożone je na trzech dużych blachach.

Na każdej było po 5 kołaczy z makiem i po 2 z sezamem.

Ile kołaczy było razem na wszystkich blachach?

 

Najpierw dodajemy, ile kołaczy było na jednej blasze.

Dodaliśmy 5 z  makiem i 2 z sezamem:

5 + 2 = 7

  

 

 

Następnie mnożymy ten wynik razy 3 blaszki.

7 x 3 = 21

 

 

Tak wygląda całe drzewko z obliczeniami:

 

 

A tutaj już bez zaznaczonych w kółku elementów.

 

 

 

 

 

 Wykonajcie zadania ze str. 60.

 

Możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

W zeszycie wykonajcie drzewka do zadań. Napiszcie odpowiedź.

 

 

 

 

Sprawdźcie, czy dobrze zrobiliście drzewka.

Odpowiedź musiecie już napisać samodzielnie.

 

 

 

 

 

Dziękuję za uwagę. 

 

Wypoczywajcie!

Przed nami trzy wolne dni.

 

Życzę wam słonecznego i miłego weekendu!

 

 

 

mewozniak   
kwi 29 2020 Ważne rocznice
Komentarze (12)

 

Dzień dobry

 

Witam Was kolejny raz.

Dziś przed nami bardzo ważne tematy.

 

Pamiętajcie, by podczas nauki zrobić sobie przerwę.

Zachcam was do zabaw na świeżym powietrzu. 

 

 

Wykonajcie zadanie, a dowiecie się, co jest tematem dzisiejszej lekcji.

 

 

 

 

Wielkimi krokami zbliża się maj.

Jest to szczególny miesiąc w historii Polski.

W pierwszych trzech dniach maja obchodzone są w Polsce trzy ważne święta.

Przeczytajcie, jakie to święta.

Sprawdźcie w domowym kalendarzu, czy wszystkie z nich są zaznaczone.

 

 

 

 

 

Zapiszcie temat lekcji i najważniejsze majowe święta.

 

 

 

Obchody majowego Święta Pracy, czyli 1 maja, to nie tylko nasza lokalna, polska tradycja.

To święto obchodzone jest na całym świecie.

1 maja to także rocznica przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.

 

2 maja przypada Dzień Flagi.

Flaga to jeden z trzech symboli narodowych Polski.

Posłuchajcie piosenki o fladze.

Zwróćcie uwagę na początek, gdzie pokazano, jak zmieniały się granice Polski na przestrzeni lat.

 

  

 

 

 

Pamiętajcie też, że do flagi należy podchodzić z szacunkiem. 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przyjrzyjcie się ilustracji poniżej. Spróbujcie opowiedzieć, co się na niej dzieje.

 

Zastanówcie się, co przedstawia kartka trzymana przez mężczyznę?

Które postaci wydają wam się najważniejsze? Dlaczego?

 

 

 

Osoby na rysunku to twórcy Konstytucji.

Widzimy tutaj marszałka Sejmu Stanisława Małachowskiego, który w jednej ręce trzyma symbol swojej władzy, czyli laskę marszałkowską, a w drugiej tekst Konstytucji 3 Maja.

Obok stoi król Stanisław August Poniatowski. Tuż przy królu widzimy posła Juliana Ursyna Niemcewicza. 

  

Polska Konstytucja 3 Maja została uchwalona na Zamku w Warszawie w 1791r.

Jest ona pierwszą nowoczesną konstytucją w Europie, a drugą na świecie po amerykańskiej.

 

Na pamiątkę tego wydarzenia dzień 3 maja został ustanowiony w Polsce świętem narodowym.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie. 

Jest to zbiór praw i obowiązków każdego obywatela.

 

Spróbujemy stworzyć naszą małą konstytucję zdalnego nauczania.

 

Przeanalizujcie, jakie są wasze obowiązki i prawa podczas nauki zdalnej, którą prowadzimy.

Wpiszcie po jednym obowiązki i jednym prawie (obowiązek na jednej karteczce, prawo na drugiej).

Wciśnijcie po zakończeniu ENTER.

Musicie się zalogować klikając na link:

 

https://wordwall.net/pl/multiplayer

 

Rodzice otrzymają ode mnie kod do gry. Nie musicie wpisywać swojego imienia. 

Możecie wpisać same inicjały, czyli pierwszą literę imienia i nazwiska.

 

Wasze odpowiedzi pozwolą na stworzenie NASZEJ MAŁEJ KONSTYTUCJI ZDALNEGO NAUCZANIA.

    

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  

Wykonajcie teraz  zadania w kartach ćwiczeń ze str. 35.

 

ćw. 2

Dopiszcie w tekście wyrazy z ramki. Przeczytajcie uzupełniony tekst.

Nie wykonujcie podpunktu z kropką.

 

ćw. 3

Wykreślcie powtarzający się wyraz. Pozostałe litery przeczytajcie od prawej do lewej.

Uzupełnijcie hasłem zdanie.

 

Sprawdźcie poprawność wykonanych zadań. 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Już wiemy, jakie święto obchodzone jest 3 maja.

 

 

Wyobraźcie sobie, że jesteście ilustratorami książek.

Zaprojektujcie okładkę ksiązki pt. "Konstytucja 3 maja - książka dla dzieci".

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wróćmy na chwilę do języka polskiego.

Zobaczcie na obrazki.

 

Te wyrazy to tzw. homonimy.

Są to wyrazy, które wymiamy tak samo, ale mają inne znaczenie.

 

Wykonajcie ćwiczenia ze str. 36, a następnie sprawdźcie poprawność wykonanych zadań.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

Sprawdźcie poprawność rozwiązania wczorajszych zadań.

 

 

Wykonajcie teraz samodzielnie ćwiczenia 1 i 2 ze str. 58.

Ćwiczenie 3 i 4 dla chętnych i dociekliwych!

Poproście rodziców o wysłanie zdjęcia wykonanych zadań. 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

Dziękuję wam za obecność

 

Pamiętajcie o codziennym czytaniu!

W podręczniku na str. 109 znajdziecie bardzo ciekawą czytankę

z fragmentu książki "Nasza paczka i niepodległość".

 

Zapraszam jutro

 

 

 

mewozniak   
kwi 28 2020 Dzień Ziemi
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Witam was na naszej kolejnej lekcji.

 

 

 

Czy jest ktoś, kto wstał dziś lewą nogą?

Mam nadzieję, że nikt i że wszyscy są w dobrym humorze.

 

Zaczynamy kolejny dzień nauki, ale jestem pewna, że dzisiejsza lekcja to będzie dla was bułka z masłem!

Ale zaraz zaraz… jaka znowu bułka z masłem?

Bułka z masłem czyli coś bardzo łatwego!

 

Wstać lewą nogą lub bułka z masłem to tak zwane związki frazeologiczne.

Związki frazeologiczne to połączenia wyrazowe. Używamy ich na co dzień, ubarwiamy nasz język, a wypowiedź staje się często ciekawsza.

 

Zobaczcie, jakie związki frazeologiczne wymieniono w naszym podręczniku:

 

 

 

A może macie ochotę na zabawę?

 

 

W dzisiejszej lekcji ukryję różne związki frazeologiczne (pomijając te, które już były powyżej).

Postarajcie się znaleźć wszystkie i zrozumieć ich znaczenie.

Na końcu lekcji będziecie mogli sprawdzić swoją wiedzę.

Mam nadzieję, że szukanie tych związków to nie będzie szukanie igły w stogu siana.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Teraz pora na sprawdzenie swoich umiejętności.

Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń ze str. 26.

 

 

ćw. 4

Przeczytajcie zdania. Pogrubione wyrazy zastąpcie odpowiednim związkiem frazeologicznym według wzoru.

Proszę, nie piszcie jak kura pazurem! Ale po co o tym wspominam, skoro i tak piszecie starannie!

 

ćw. 5

Przeczytajcie związki frazeologiczne i zastanówcie się, co znaczą.

Wytnijcie objaśnienia z „Wycinanki” i przyklejcie je w odpowiednich miejscach.

 

ćw. 6

Na podstawie ilustracji spróbujcie ustnie wyjaśnić, co oznaczają podane związki frazeologiczne.

 

Teraz możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przejdźmy teraz do str. 34.

Zrobimy tutaj dwa różne ćwiczenia.

Jestem pewna, że nie będziecie milei problemów ze zrobieniem tych zadań, ponieważ wszystko macie w małym palcu.

 

ćw. 4

Uzupełnijcie wyrazy literami oznaczającymi spółgłoski miękkie lub zmiękczone przez i.

Nie otaczajcie kolorami spółgłosek - tej części zadania nie wykonujcie!

 

ćw. 5

Wpiszcie małą lub wielką literę.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

Na dzisiejszej matematyce powtórzymy sobie, co to są… hmm… hmm… .

Mam to na końcu jezyka… Już wiem, powtórzymy sobie wyrażenia algebraiczne.

 

 

Suma to wynik dodawania, a różnica to wynik odejmowania.

 

Wykonajcie teraz zadania ze str. 56.

 

ćw. 1

Uzupełnijcie działania właściwymi liczbami.

Zobaczymy, czy te działania to będzie trudny orzech do zgryziena.

 

Zróbcie też pozostałe ćwiczenia z tej strony!

 

Jutro będziecie mogli sprawdzić, czy poprawnie wykonaliście te ćwiczenia.

 

Myslę, że poszło wam jak z płatka!

 

Teraz możecie sprawdzić swoję wiedzę na temat związków frazeologicznych.

NAjlepiej powiększcie sobie ekran zadania. W tym celu naciśnijcie znaczek .

 

 

 

 

 

Dziekuję wam za spotkanie!

 

mewozniak   
kwi 27 2020 Cudaczek-Wyśmiewaczek
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Dziś przed nami spotkanie z pewnym małym stworkiem.

Poznajecie go?

 

 

 

Tak, to Cudaczek-Wyśmiewaczek.

 

Sprawdźcie swoją znajomość lektury.

Powodzenia!

Pamiętajcie o wpisaniu imienia!

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

 

Zapiszcie teraz temat lekcji i krótką metryczkę lektury.

 

 

 

Przypomnijmy sobie pozostałych bohaterów książki, u których zamieszkał Cudaczek-Wyśmiewaczek.

Podnieście delikatnie myszką obrazki, wtedy odsłoni się druga strona karty.

 

 

Przepiszcie teraz do zeszytu nazwy postaci przy "Inni bohaterowie".

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

 

Cudaczek-Wysmiewaczek potarfił nieźle nabroić, choć był bardzo maleńki.

 

Opiszmy Cudaczka-Wysmiewaczka.

 

Skorzystamy z tego, co napisała o nim autorka książki i jak narysował go ilustrator.

 

Najpierw przypomnimy sobie, jak należy taki opis napisać.

 

Skorzystajcie z przygotowanych podpowiedzi i samodzielnie wykonajcie opis Cudaczka.

Pamiętajcie: napiszcie, kogo opisujecie - To jest Cudaczek-Wyśmiewaczek.

 

 

Poproście rodziców o przesłanie zdjęcia opisu Cudaczka-Wyśmiewaczka.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Oj, Cudaczek-Wyśmiewaczek lubił, kiedy dzieci były niegrzeczne. Brzuszek Cudaczka robił się, jak ziarenko grochu.

Dobrze, że spotkał mrówki, którym nieświadomie pomógł uwolnić się od larwy mrówkolwa.

Wtedy poczuł, że coś zaczęło sie zmieniać...

Następne spotkania sprawiły, że Cudaczek odnalazł nowy cel.

 

 

  

Cudaczek-Wyśmiewaczek zrozumiał w końcu, że jego zachowanie nie było dobre i o tym powiedział na końcu książki.

Ale, ale… wdarł się mały chochlik i zniknęły niektóre słowa z książki.

Uzupełnijcie wypowiedź Cudaczka!

 

 

Mam nadzieję, że u nas nie zamieszka nigdy żaden Cudaczek-Wyśmiewaczek.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

 

Pamiętacie Krzysztofa Kolumba i jego wybór najkrótszej drogi do Ameryki?

 

 

Taką najkrótszą drogę między dwoma punktami nazywamy odcinkiem.

Odcinek ma dwa końce. Końce odcinka oznaczamy wielkimi literami.

 

 

 

 Zapiszcie teraz w zeszycie temat lekcji i wykonajcie polecenie.

 

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie zadania w kartach pracy z matematyki.

 

 

ćw. 2 s. 54

Narysujcie odcinek o długości 7 cm i odcinek o 3 cm krótszy.

Narysujcie trzeci odcinek, który jest tak długi jak te dwa odcinki razem.

Do rysowania użyjcie linijki. Oznaczcie końce odcinków wielkimi literami.

Obok każdego odcinka napiszcie jego długość.

 

Wykonajcie także zadania ze str. 55.

Sprawdźcie następnie poprawność wykonanych zadań.

 

 

 

Dziękuję

kwi 24 2020 Ameryki - kontynenty wielu kultur
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Dziękuję, że wczoraj rozwiązaliście test z matematyki.

Wiem, że niektórzy pracowali pilnie i rozwiązywali te zadania też w zeszycie.

Brawo!

Postaram się też następnym razem dać więcej czasu na zadania tekstowe!

 

Zanim przejdziemy do tematu - ważna informacja.

Jutro będzie miał miejsce zdalny Raj Papieski.

Spotykamy się na naszym blogu.

Wchodzicie w zakładkę Rajd Papieski.

Będzie tam przygotowana dla was prezentacja.

 

 

 

Przez ten tydzień mówiliśmy dużo o ochronie środowiska.

Słuchaliśmy piosenki "Zielony dom". Oglądaliśmy bajkę o groźnym Smogu.

 

Wiemy, że o naszą planetę należy dbać.

Jako podsumowanie lekcji związanych z Dniem Ziemi wykonajcie ćw. 5 str. 30.

Ułóżcie zdanie z podanych wyrazów i zapiszcie je.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

A dzisiaj powędrujemy po kontynentach.

 

Poznamy kolejne zakątki naszej pięknej planety.

Na lekcjach mówiliśmy już o Australii, Azji i Antarktydzie.

Przypomnijmy sobie nazwy wszystkich kontynentów i gdzie one się znajdują.

 

 

 

 

Czy potraficie sami wskazać nazwy kontynentów?

 

Sprawdźcie swoje umiejętności w poniższym ćwiczeniu.

Przed wykonaniem zadania naciśnijcie ekran pelnowymiarowy    

 

Będzie się wam lepiej pracowało.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Teraz czas na poznanie Ameryki.

Nazwa Ameryka obejmuje dwa kontynenty: Amerykę Północną i Amerykę Południową. 

 

Przeczytajcie tekst ze str. 36. Na razie tylko ten na niebieskim tle.

Dowiecie się więcej o odkryciu Ameryki.

 

 

Ameryka została odkryta przez Krzysztofa Kolumbu, choć był on przekonany, że odkrył Indie.

Jeżeli jesteście ciekawi odkrycia Ameryki, możecie póżniej przeczytać komiks (krótki!) dostępny pod tym linkiem.

  

https://drive.google.com/file/d/1z9fK4qZjNDccLcA68N56QzO9cJXIFlOB/view?usp=sharing

 

Ciekawa historia!

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Czas abyśmy teraz razem odkryli Amerykę!

 

Przeczytajcie teksty ze str. 36 - 37.

Przyjrzyjcie się przedstawionym w podręczniku zdjęciom. 

 

Zobaczcie teraz na mapkę.

Zastanówcie się, dlaczego mówimy: Ameryka - kontynent wielu kultur?

 

 

 

Ameryka to kontynent pełen różnorodności i przeciwieństw.

Z jednej strony duże, nowoczesne miasta, z drugiej dzika przyroda.

 

Z jednej strony preria i pustynne góry, a z drugiej dżungla.

Na północy zimno, na południu gorąco.

 

O Amazonii mówiliśmy często.

Podkreślaliśmy, że nazywana jest zielonymi płucami Ziemi.

Obejrzyjcie krótki filmik o zwierzętach Amazonii. To zwiastun filmu o pewnej małpce. 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie teraz zadania z kart ćwiczeń ze str. 31.

 

ćw. 1

Pokolorujcie Amerykę Północną na żółto, a Amerykę Południową – na zielono.

 

ćw. 2.

Wytnijcie z „Wycinanki” zwierzęta i ich nazwy.

Zdjęcia zwierząt naklejcie na odpowiednich krajobrazach, a ich nazwy – pod nimi.

Podkreślcie nazwę zwierzęcia żyjącego w Ameryce Południowej.

 

ćw. 3

Policzcie, ile ptaków, owadów i ssaków ukryło się w gąszczu amazońskiej puszczy.

Wpiszcie liczby w kratki. Uwaga! Węże i żaby nie należą do żadnej z tych grup.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji i wykonajcie polecenie.

Poproście rodziców o zrobienie zdjęcia i wysłanie do mnie.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

A teraz przerwa: zamieńcie  się na chwilę w marynarza,

który próbuje utrzymać równowagę na statku podczas sztormu na rozszalałym oceanie.

Niestety utknęliście na mieliźnie. Musicie płynąć tratwą!

Udawajcie, ze płyniecie nią odpychając się wiosłami. 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Krzysztof Kolumb, aby dopłynąć do Ameryki potrzebował mapy.

Możecie sami stworzyć taką mapę.

To może być np. mapa waszego ogrodu, drogi do szkoły lub inna wymyślona.

Rysujecie na kartce, a następnie "postarzacie" mapę przez pomięcie kartki.

Na końcu któryś z rodziców może tę kartkę przeprasować. Będzie efekt.

 

Ta praca nie jest obowiązkowa. To tylko propozycja!

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 MATEMATYKA

 

Zobaczcie na Krzysztofa Kolumba. Dostrzegł ląd.

Chce wybrać najkrótszą drogę. Pomóżcie mu!

Jeżeli nie jesteście pewni, przygotujcie różne kolory nitek.

Przyłóżcie do każdej drogi na rysunku nitkę w odpowiednim kolorze.

Odetnijcie nadmiar nici. Rozprostujcie wszystkie nitki.

 

Sprawdźcie, która droga jest najkrótsza.

 

 

 

 

 

ćw. 1 str. 54

Zaznaczcie na czerwono najkrótszą drogę między punktami A i B.

Zmierzcie jej długość linijką i uzupełnij zdanie.

Która droga jest najdłuższa? Możecie sprawdzić to za pomocą nitki.

Zaznaczcie tę drogę na niebiesko.

Dokończcie zdanie.

 

 

Dziękuję

 

Miłego weekendu!

 

 

mewozniak