Komentarze (14)
Dzień dobry
Dziękuję Wam wszystkim za wczorajszy udział w lekcji
i wspólne tworzenie naszej małej konstytucji.
Niestety nie wszystkim udało się zalogować – zawiesił się nam system.
Zanim zaczniemy, sprawdźcie swoją wiedzą dotyczącą świąt majowych i Konstytucji.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wykonaliście ogrom pracy.
Udało nam się stworzyć naszą Małą Konstytucję Ucznia podczas Nauki Zdalnej.
Sami popatrzcie:
Dziękuję za pomoc i naprawdę ciekawe oraz przemyślane propozycje.
Jest takie przysłowie: Bez prac nie ma kołaczy.
Przysłowie to uczy nas, że należy ciężko pracować, aby osiągnąć upragniony cel.
Wy też pilnie pracujecie, aby zdobywać wiedzę.
Jestem z was bardzo dumna.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zapiszcie temat lekcji.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Przeczytajcie teraz krótkie opowiadane ze str. 42 "O pracy".
Odpowiedzcie ustnie na pytania:
Jakie prace oddawała nauczycielka?
Jak uczniom poszedł sprawdzian?
Jak długo Lucynka uczyła się do sprawdzianu?
Z czego była zadowolona pani?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wykonajcie zadania ze str. 37 i 38 z kart ćwiczeń.
ćw. 1
Odpowiedzcie pełnym zdaniem na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
Wypiszcie w zeszycie imiona dzieci z tekstu w kolejności alfabetycznej.
ćw. 3
Połączcie liniami powiedzenia o pracy z ich objaśnieniami.
ćw. 4
Czasem, aby określić charakter człowieka, porównuje się go do zwierzęcia.
Umieście w odpowiednich miejscach nalepki przedstawiające zwierzęta.
Następnie dorysujcie dwa zwierzęta, które kojarzą się z pracowitością.
ćw. 5
Odszukajcie i podkreślcie wyrazy należące do jednej rodziny.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czy wiecie, że w języku polski sa tak zwane "łamańce językowe"?
Na pewno słyszeliście: W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie...
To fragment wiersza Jana Brzechwy "Chrząszcz".
Znajdziecie go w podręczniku na str. 43.
Dodakowo możecie posłuchać interpretacji wiersza w wykonaniu aktora Piotra Fronczewskiego. Warto!
Sprawdźcie, ile udało się wam zapamiętać. W tym celu wykonajcie zadanie.
ćw. 2
Na podstawie wiersza skreślcie w zdaniach niepoprawne wyrazy.
Zastąpcie je właściwymi według wzoru.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas na sport!
Wybierzcie jedną (lub więcej) z podanych propozycji sportowych.
Poćwiczcie i poruszajcie się według tego, co wybraliście.
Oczywiście pozwoliłam sobie na mały żart!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
MATEMATYKA
Dziś na matematyce nauczymy się rozwiązywać działania w drzewkach.
Zapiszcie temat lekcji w zeszycie.
Przeczytajcie treść zadania:
W piekarni upieczono kołacze. Rozłożone je na trzech dużych blachach.
Na każdej było po 5 kołaczy z makiem i po 2 z sezamem.
Ile kołaczy było razem na wszystkich blachach?
Najpierw dodajemy, ile kołaczy było na jednej blasze.
Dodaliśmy 5 z makiem i 2 z sezamem:
5 + 2 = 7
Następnie mnożymy ten wynik razy 3 blaszki.
7 x 3 = 21
Tak wygląda całe drzewko z obliczeniami:
A tutaj już bez zaznaczonych w kółku elementów.
Wykonajcie zadania ze str. 60.
Możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
W zeszycie wykonajcie drzewka do zadań. Napiszcie odpowiedź.
Sprawdźcie, czy dobrze zrobiliście drzewka.
Odpowiedź musiecie już napisać samodzielnie.
Dziękuję za uwagę.
Wypoczywajcie!
Przed nami trzy wolne dni.
Życzę wam słonecznego i miłego weekendu!