Komentarze (15)
Dzień dobry
Dziękuję, że wczoraj rozwiązaliście test z matematyki.
Wiem, że niektórzy pracowali pilnie i rozwiązywali te zadania też w zeszycie.
Brawo!
Postaram się też następnym razem dać więcej czasu na zadania tekstowe!
Zanim przejdziemy do tematu - ważna informacja.
Jutro będzie miał miejsce zdalny Raj Papieski.
Spotykamy się na naszym blogu.
Wchodzicie w zakładkę Rajd Papieski.
Będzie tam przygotowana dla was prezentacja.
Przez ten tydzień mówiliśmy dużo o ochronie środowiska.
Słuchaliśmy piosenki "Zielony dom". Oglądaliśmy bajkę o groźnym Smogu.
Wiemy, że o naszą planetę należy dbać.
Jako podsumowanie lekcji związanych z Dniem Ziemi wykonajcie ćw. 5 str. 30.
Ułóżcie zdanie z podanych wyrazów i zapiszcie je.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A dzisiaj powędrujemy po kontynentach.
Poznamy kolejne zakątki naszej pięknej planety.
Na lekcjach mówiliśmy już o Australii, Azji i Antarktydzie.
Przypomnijmy sobie nazwy wszystkich kontynentów i gdzie one się znajdują.
Czy potraficie sami wskazać nazwy kontynentów?
Sprawdźcie swoje umiejętności w poniższym ćwiczeniu.
Przed wykonaniem zadania naciśnijcie ekran pelnowymiarowy
Będzie się wam lepiej pracowało.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Teraz czas na poznanie Ameryki.
Nazwa Ameryka obejmuje dwa kontynenty: Amerykę Północną i Amerykę Południową.
Przeczytajcie tekst ze str. 36. Na razie tylko ten na niebieskim tle.
Dowiecie się więcej o odkryciu Ameryki.
Ameryka została odkryta przez Krzysztofa Kolumbu, choć był on przekonany, że odkrył Indie.
Jeżeli jesteście ciekawi odkrycia Ameryki, możecie póżniej przeczytać komiks (krótki!) dostępny pod tym linkiem.
https://drive.google.com/file/d/1z9fK4qZjNDccLcA68N56QzO9cJXIFlOB/view?usp=sharing
Ciekawa historia!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas abyśmy teraz razem odkryli Amerykę!
Przeczytajcie teksty ze str. 36 - 37.
Przyjrzyjcie się przedstawionym w podręczniku zdjęciom.
Zobaczcie teraz na mapkę.
Zastanówcie się, dlaczego mówimy: Ameryka - kontynent wielu kultur?
Ameryka to kontynent pełen różnorodności i przeciwieństw.
Z jednej strony duże, nowoczesne miasta, z drugiej dzika przyroda.
Z jednej strony preria i pustynne góry, a z drugiej dżungla.
Na północy zimno, na południu gorąco.
O Amazonii mówiliśmy często.
Podkreślaliśmy, że nazywana jest zielonymi płucami Ziemi.
Obejrzyjcie krótki filmik o zwierzętach Amazonii. To zwiastun filmu o pewnej małpce.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wykonajcie teraz zadania z kart ćwiczeń ze str. 31.
ćw. 1
Pokolorujcie Amerykę Północną na żółto, a Amerykę Południową – na zielono.
ćw. 2.
Wytnijcie z „Wycinanki” zwierzęta i ich nazwy.
Zdjęcia zwierząt naklejcie na odpowiednich krajobrazach, a ich nazwy – pod nimi.
Podkreślcie nazwę zwierzęcia żyjącego w Ameryce Południowej.
ćw. 3
Policzcie, ile ptaków, owadów i ssaków ukryło się w gąszczu amazońskiej puszczy.
Wpiszcie liczby w kratki. Uwaga! Węże i żaby nie należą do żadnej z tych grup.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zapiszcie w zeszytach temat lekcji i wykonajcie polecenie.
Poproście rodziców o zrobienie zdjęcia i wysłanie do mnie.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A teraz przerwa: zamieńcie się na chwilę w marynarza,
który próbuje utrzymać równowagę na statku podczas sztormu na rozszalałym oceanie.
Niestety utknęliście na mieliźnie. Musicie płynąć tratwą!
Udawajcie, ze płyniecie nią odpychając się wiosłami.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Krzysztof Kolumb, aby dopłynąć do Ameryki potrzebował mapy.
Możecie sami stworzyć taką mapę.
To może być np. mapa waszego ogrodu, drogi do szkoły lub inna wymyślona.
Rysujecie na kartce, a następnie "postarzacie" mapę przez pomięcie kartki.
Na końcu któryś z rodziców może tę kartkę przeprasować. Będzie efekt.
Ta praca nie jest obowiązkowa. To tylko propozycja!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
MATEMATYKA
Zobaczcie na Krzysztofa Kolumba. Dostrzegł ląd.
Chce wybrać najkrótszą drogę. Pomóżcie mu!
Jeżeli nie jesteście pewni, przygotujcie różne kolory nitek.
Przyłóżcie do każdej drogi na rysunku nitkę w odpowiednim kolorze.
Odetnijcie nadmiar nici. Rozprostujcie wszystkie nitki.
Sprawdźcie, która droga jest najkrótsza.
ćw. 1 str. 54
Zaznaczcie na czerwono najkrótszą drogę między punktami A i B.
Zmierzcie jej długość linijką i uzupełnij zdanie.
Która droga jest najdłuższa? Możecie sprawdzić to za pomocą nitki.
Zaznaczcie tę drogę na niebiesko.
Dokończcie zdanie.
Dziękuję
Miłego weekendu!