Archiwum 24 kwietnia 2020


kwi 24 2020 Ameryki - kontynenty wielu kultur
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Dziękuję, że wczoraj rozwiązaliście test z matematyki.

Wiem, że niektórzy pracowali pilnie i rozwiązywali te zadania też w zeszycie.

Brawo!

Postaram się też następnym razem dać więcej czasu na zadania tekstowe!

 

Zanim przejdziemy do tematu - ważna informacja.

Jutro będzie miał miejsce zdalny Raj Papieski.

Spotykamy się na naszym blogu.

Wchodzicie w zakładkę Rajd Papieski.

Będzie tam przygotowana dla was prezentacja.

 

 

 

Przez ten tydzień mówiliśmy dużo o ochronie środowiska.

Słuchaliśmy piosenki "Zielony dom". Oglądaliśmy bajkę o groźnym Smogu.

 

Wiemy, że o naszą planetę należy dbać.

Jako podsumowanie lekcji związanych z Dniem Ziemi wykonajcie ćw. 5 str. 30.

Ułóżcie zdanie z podanych wyrazów i zapiszcie je.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

A dzisiaj powędrujemy po kontynentach.

 

Poznamy kolejne zakątki naszej pięknej planety.

Na lekcjach mówiliśmy już o Australii, Azji i Antarktydzie.

Przypomnijmy sobie nazwy wszystkich kontynentów i gdzie one się znajdują.

 

 

 

 

Czy potraficie sami wskazać nazwy kontynentów?

 

Sprawdźcie swoje umiejętności w poniższym ćwiczeniu.

Przed wykonaniem zadania naciśnijcie ekran pelnowymiarowy    

 

Będzie się wam lepiej pracowało.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Teraz czas na poznanie Ameryki.

Nazwa Ameryka obejmuje dwa kontynenty: Amerykę Północną i Amerykę Południową. 

 

Przeczytajcie tekst ze str. 36. Na razie tylko ten na niebieskim tle.

Dowiecie się więcej o odkryciu Ameryki.

 

 

Ameryka została odkryta przez Krzysztofa Kolumbu, choć był on przekonany, że odkrył Indie.

Jeżeli jesteście ciekawi odkrycia Ameryki, możecie póżniej przeczytać komiks (krótki!) dostępny pod tym linkiem.

  

https://drive.google.com/file/d/1z9fK4qZjNDccLcA68N56QzO9cJXIFlOB/view?usp=sharing

 

Ciekawa historia!

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Czas abyśmy teraz razem odkryli Amerykę!

 

Przeczytajcie teksty ze str. 36 - 37.

Przyjrzyjcie się przedstawionym w podręczniku zdjęciom. 

 

Zobaczcie teraz na mapkę.

Zastanówcie się, dlaczego mówimy: Ameryka - kontynent wielu kultur?

 

 

 

Ameryka to kontynent pełen różnorodności i przeciwieństw.

Z jednej strony duże, nowoczesne miasta, z drugiej dzika przyroda.

 

Z jednej strony preria i pustynne góry, a z drugiej dżungla.

Na północy zimno, na południu gorąco.

 

O Amazonii mówiliśmy często.

Podkreślaliśmy, że nazywana jest zielonymi płucami Ziemi.

Obejrzyjcie krótki filmik o zwierzętach Amazonii. To zwiastun filmu o pewnej małpce. 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie teraz zadania z kart ćwiczeń ze str. 31.

 

ćw. 1

Pokolorujcie Amerykę Północną na żółto, a Amerykę Południową – na zielono.

 

ćw. 2.

Wytnijcie z „Wycinanki” zwierzęta i ich nazwy.

Zdjęcia zwierząt naklejcie na odpowiednich krajobrazach, a ich nazwy – pod nimi.

Podkreślcie nazwę zwierzęcia żyjącego w Ameryce Południowej.

 

ćw. 3

Policzcie, ile ptaków, owadów i ssaków ukryło się w gąszczu amazońskiej puszczy.

Wpiszcie liczby w kratki. Uwaga! Węże i żaby nie należą do żadnej z tych grup.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji i wykonajcie polecenie.

Poproście rodziców o zrobienie zdjęcia i wysłanie do mnie.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

A teraz przerwa: zamieńcie  się na chwilę w marynarza,

który próbuje utrzymać równowagę na statku podczas sztormu na rozszalałym oceanie.

Niestety utknęliście na mieliźnie. Musicie płynąć tratwą!

Udawajcie, ze płyniecie nią odpychając się wiosłami. 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Krzysztof Kolumb, aby dopłynąć do Ameryki potrzebował mapy.

Możecie sami stworzyć taką mapę.

To może być np. mapa waszego ogrodu, drogi do szkoły lub inna wymyślona.

Rysujecie na kartce, a następnie "postarzacie" mapę przez pomięcie kartki.

Na końcu któryś z rodziców może tę kartkę przeprasować. Będzie efekt.

 

Ta praca nie jest obowiązkowa. To tylko propozycja!

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 MATEMATYKA

 

Zobaczcie na Krzysztofa Kolumba. Dostrzegł ląd.

Chce wybrać najkrótszą drogę. Pomóżcie mu!

Jeżeli nie jesteście pewni, przygotujcie różne kolory nitek.

Przyłóżcie do każdej drogi na rysunku nitkę w odpowiednim kolorze.

Odetnijcie nadmiar nici. Rozprostujcie wszystkie nitki.

 

Sprawdźcie, która droga jest najkrótsza.

 

 

 

 

 

ćw. 1 str. 54

Zaznaczcie na czerwono najkrótszą drogę między punktami A i B.

Zmierzcie jej długość linijką i uzupełnij zdanie.

Która droga jest najdłuższa? Możecie sprawdzić to za pomocą nitki.

Zaznaczcie tę drogę na niebiesko.

Dokończcie zdanie.

 

 

Dziękuję

 

Miłego weekendu!

 

 

mewozniak