Komentarze (16)
Dzień dobry!
Dzisiejszą lekcje zaczniemy od legendy o Lechu, Czechu i Rusie.
Tę legendę poznaliście już wcześniej.
Źródło: wlaczpolske.pl
W kolejnych ćwiczeniach przypomnimy sobie inne legendy.
Otwórzcie podręczniki do j. polskiego na str. 17.
Przeczytajcie wiersz o legendzie.
Przeczytajcie jeszcze raz dwie pierwsze linijki wiersza.
Autorka określa legendy jako mądre, proste i dobre,
czyli takie w których dobro zawsze zwycięża.
Przyjrzyjcie się mapie (str. 16). Odnajdźcie postacie z wiersza o legendach.
----------------------------------------------------------------------------------
Przygotujcie karty ćwiczeń do j. polskiego.
ćw. 1 str. 15
Otoczcie pętlami sylaby tworzące nazwy
trzech bohaterów polskich legend.
Z pozostałych sylab czytanych poziomo utwórzcie hasło i zapiszcie je.
-----------------------------------------------------------------------
ćw. 2 str. 15
Przyjrzyjcie się postaciom na ilustracjach.
Umieśćcie pod każdą z nich nalepkę z nazwą miasta,
z którym się kojarzy.
----------------------------------------------------------------------
Ćw. 3 str. 15
Wpiszcie obok rzeczowników pasujące przymiotniki z ramki w odpowiedniej
formie.
postacie – historyczne
rycerze – odważni
zwierzęta – dzikie
legenda – ciekawa
król – mądry
smok – straszny
------------------------------------------------------------------------------
Legendy dotyczą prawdziwych miejsc i miejscowości
(Kraków, Warszawa, Gniezno).
Występują w nich ludzie.
W legendach prawdziwe wydarzenia łączą się z wymyślonymi.
Często są tam różne stwory, np. smoki.
Przygotujcie teraz zeszyty do j. polskiego.
Przepiszcie starannie notatkę.
--------------------------------------------------------------------------------
A teraz czas na trochę innych wiadomości.
W życiu codziennym często posługujemy się skrótami.
Znajdziecie je w gazetach, książkach,ogłoszeniach, w listach i zaproszeniach.
Często stosujemy skróty w zapisie jednostek miary, wagi i pieniędzy.
ćw. 4 str. 16
Przeczytajcie zdania.
Zastąpcie podkreślone wyrazy skrótami.
Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.
Przy ulicy Kasztanowej znajduje się szkoła. ul.
Otwórz podręcznik na stronie szesnastej. s. (lub str.)
W kinie spotkałem między innymi Ewę. m.in.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ćw. 5 str. 16
Dobierzcie skróty do ich rozwinięć.
Odpowiednio pokolorujcie ramki z wyrazami.
-----------------------------------------------------------------------
ćw. 6 str. 16
Przeczytajcie zdania.
Zapiszcie skróty pełnymi wyrazami.
Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.
Wg Ani dziś będzie słonecznie. według
Mieszkam przy al. Kwiatowej. alei
Idę do kina na film pt. „Smok”. pod tytułem
Przyjdę po ciebie o godz. szesnastej. godzinie
----------------------------------------------------------------------------------------------
Wspominaliśmy o legendzie o Smoku Wawelskim.
Jutro też będziemy o tym mówić.
Już dziś spróbujcie narysować smoka korzystając z pomocy poniższych rysunków.
Rysujcie najpierw ołówkiem,
ponieważ pewne elementy będziecie musieli wymazać.
Po wykonaniu etapu 2. należy wymazac narysowane kółka.
Podobnie po 3. etapie.
Na końcu możecie pokolorować rysunek.
Pamiętajcie, nie musicie pracy wykonać dziś.
Możecie zacząć teraz, a dokończyć jutro!
Źródło: evrikak.de
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mam nadzieję,
że podobała się wam wczorajsza zabawa
z samodzielnie zrobioną piłeczką i koszem!
Dziś gimnastyka z krzesłem.
Przygotujcie krzesło
i przejdźcie do wykonania ćwiczeń:
https://wordwall.net/pl/resource/1496658
--------------------------------------------------------------------
MATEMATYKA
ćw. 1 str. 45
Pani Kowalska kupiła w sklepie ogrodniczym dwie róże w doniczkach, każdą po 18 zł
i nawóz do róż za 16 zł.
Ile złotych reszty dostała, jeżeli dała kasjerce takie banknoty, jakie pokazano na obrazku?
ćw. 2 str. 45
Wpiszcie w kółka takie liczby,
żeby wynik dodawania w każdej pętli był równy 100.
ćw. 3 str. 45
Dodawajcie liczby tak, jak pokazują strzałki.
Wpiszcie wyniki w puste pola.
Poproście rodziców,
aby przysłali do mnie wykonane przez was zadania z matematyki.
Dziękuję