Komentarze (15)
Dzień dobry
Dziś naszą lekcję spędzimy z Panią Wroną.
Pani Wrona to bohaterka książki „Kapelusz Pani Wrony”.
Jak widzicie, Pani Wrona ma piękny kapelusz.
Niestety któregoś dnia zdarza się coś nieprzewidywanego…
Jesteście ciekawi, co takiego się stało?
Przeczytajcie opowiadanie (str.10-11)
i odpowiedzcie ustnie na pytania:
Jak zareagowali mieszkańcy lasu na zagubienie kapelusza?
Kto pomógł w odnalezieniu zguby?
Co się stało z kapeluszem?
--------------------------------------------------------------------
Przygotujcie zeszyty do j. polskiego.
Przepiszcie temat lekcji i notatkę.
Wyobraźcie sobie, jak mógł wyglądać kapelusz Pani Wrony,
zanim stał się gniazdem ptaków
i narysujcie go w zeszycie.
Pokolorujcie i ozdóbcie go.
Możecie skorzystać z przygotowanego przeze mnie szablonu.
--------------------------------------------------------------
ćw. 1/ str. 9
Przeczytajcie zdania.
Zwróćcie uwagę na wyróżnione wyrazy.
Ułóżcie pytania do zdań i zapiszcie je.
Pani Wrona zawsze nosiła kapelusz.
Co nosiła zawsze Pani Wrona?
Detektyw Barnaba pomógł w odnalezieniu zguby.
Kto pomógł w odnalezieniu zguby?
W kapeluszu zamieszkało czworo piskląt.
Ile piskląt zamieszało w kapeluszu?
----------------------------------------------------------------------------------------------
ćw. 2
Odszyfrujcie hasło i dowiedzcie się, co ono znaczy.
Zobaczcie na Panią Wronę. Jest elegancka i wytworna.
To właśnie paryski szyk.
--------------------------------------------------------------
Instrukcja to informacja o tym, jak coś wykonać, jak postępować,
jak coś obsługiwać.
Wasi rodzice niejednokrotni korzystali z takich instrukcji,
np. kupując nowe sprzęty do domu.
Instrukcja powinna:
- zawierać po kolei najważniejsze informacje.
- być napisana krótko, najlepiej w punktach.
- być napisana prostym i zrozumiałym językiem.
ćw. 3
Ponumerujcie informacje i odczytajcie instrukcję.
--------------------------------------------------------------
Zdarza się nam czasami zastanawiać,
kiedy pisać ś, ć, ń, ź, dź,
a kiedy si, ci, ni, zi, dzi.
Przygotowałam dla was małą ściągę,
która, mam nadzieję, pomoże wam zapamiętać,
kiedy co napisać.
ćw. 4
Wpiszcie w okienka litery oznaczające spółgłoski miękkie
lub zmiękczone przez i.
-------------------------------------------------------------------------------------
ćw. 5
Utwórzcie rzeczowniki z sylab
i dopiszcie je do odpowiednich przymiotników.
Litery oznaczające spółgłoski miękkie podkreślcie czerwoną kredką,
a zmiękczone przez i – zieloną.
---------------------------------------------------------------------------
MATEMATYKA
Wykonajcie zadania ze str. 43.
Te zadania nie sprawią wam problemu.
Piramidy już robiliśmy w szkole,
zatem z pewnością sobie poradzicie.
Jeżeli czegos nie rozumiecie,
macie z czymś kłopot,
piszcie lub dzwońcie!
I to dziś na tyle.
Korzystajcie z piękniej pogody!
Oczywiście tylko we własnym ogrodzie.
Do jutra!