Archiwum 30 kwietnia 2020


kwi 30 2020 Bez pracy nie ma kołaczy
Komentarze (14)

 

Dzień dobry

 

Dziękuję Wam wszystkim za wczorajszy udział w lekcji

i wspólne tworzenie naszej małej konstytucji.

Niestety nie wszystkim udało się zalogować – zawiesił się nam system.

 

Zanim zaczniemy, sprawdźcie swoją wiedzą dotyczącą świąt majowych i Konstytucji.

 

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonaliście ogrom pracy.

 

Udało nam się stworzyć naszą Małą Konstytucję Ucznia podczas Nauki Zdalnej.

 

Sami popatrzcie:

 

 

 

 

Dziękuję za pomoc i naprawdę ciekawe oraz przemyślane propozycje.

 

Jest takie przysłowie: Bez prac nie ma kołaczy.

Przysłowie to uczy nas, że należy ciężko pracować, aby osiągnąć upragniony cel.

Wy też pilnie pracujecie, aby zdobywać wiedzę.

Jestem z was bardzo dumna.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zapiszcie temat lekcji.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przeczytajcie teraz krótkie opowiadane ze str. 42 "O pracy".

 

 

 

Odpowiedzcie ustnie na pytania:

 

Jakie prace oddawała nauczycielka?

Jak uczniom poszedł sprawdzian?

Jak długo Lucynka uczyła się do sprawdzianu?

Z czego była zadowolona pani?

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie zadania ze str. 37 i 38 z kart ćwiczeń.

 

ćw. 1

Odpowiedzcie pełnym zdaniem na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.

Wypiszcie w zeszycie imiona dzieci z tekstu w kolejności alfabetycznej.

 

ćw. 3

Połączcie liniami powiedzenia o pracy z ich objaśnieniami.

 

ćw. 4

Czasem, aby określić charakter człowieka, porównuje się go do zwierzęcia.

Umieście w odpowiednich miejscach nalepki przedstawiające zwierzęta.

Następnie dorysujcie dwa zwierzęta, które kojarzą się z pracowitością.

 

 

ćw. 5

Odszukajcie i podkreślcie wyrazy należące do jednej rodziny.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Czy wiecie, że w języku polski sa tak zwane "łamańce językowe"?

 

Na pewno słyszeliście: W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie...

 

To fragment wiersza Jana Brzechwy "Chrząszcz".

 

Znajdziecie go w podręczniku na str. 43.

 

Dodakowo możecie posłuchać interpretacji wiersza w wykonaniu aktora Piotra Fronczewskiego. Warto!

 

 

 

 

Sprawdźcie, ile udało się wam zapamiętać. W tym celu wykonajcie zadanie.

 

ćw. 2

Na podstawie wiersza skreślcie w zdaniach niepoprawne wyrazy.

Zastąpcie je właściwymi według wzoru.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Czas na sport!

 

Wybierzcie jedną (lub więcej) z podanych propozycji sportowych.

Poćwiczcie i poruszajcie się według tego, co wybraliście.

 

Oczywiście pozwoliłam sobie na mały żart!

 

  

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

Dziś na matematyce nauczymy się rozwiązywać działania w drzewkach.

 

Zapiszcie temat lekcji w zeszycie.

 

 

Przeczytajcie treść zadania:

 

W piekarni upieczono kołacze.  Rozłożone je na trzech dużych blachach.

Na każdej było po 5 kołaczy z makiem i po 2 z sezamem.

Ile kołaczy było razem na wszystkich blachach?

 

Najpierw dodajemy, ile kołaczy było na jednej blasze.

Dodaliśmy 5 z  makiem i 2 z sezamem:

5 + 2 = 7

  

 

 

Następnie mnożymy ten wynik razy 3 blaszki.

7 x 3 = 21

 

 

Tak wygląda całe drzewko z obliczeniami:

 

 

A tutaj już bez zaznaczonych w kółku elementów.

 

 

 

 

 

 Wykonajcie zadania ze str. 60.

 

Możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

W zeszycie wykonajcie drzewka do zadań. Napiszcie odpowiedź.

 

 

 

 

Sprawdźcie, czy dobrze zrobiliście drzewka.

Odpowiedź musiecie już napisać samodzielnie.

 

 

 

 

 

Dziękuję za uwagę. 

 

Wypoczywajcie!

Przed nami trzy wolne dni.

 

Życzę wam słonecznego i miłego weekendu!

 

 

 

mewozniak