Archiwum marzec 2020, strona 1


mar 25 2020 Rowerowa wycieczka z tatą
Komentarze (17)

 

Dzień dobry!

 

Zaczynamy nasz kolejny dzień z nauczaniem w domu!

 

Przygotujcie podręczniki i karty ćwiczeń.

 

 

 

Dziś zapoznamy się z mapą

 

i wyruszymy na wycieczkę rowerową.

 

 

Ale zanim zaczniemy się uczyć,

 

 

możecie zobaczyć krótką historię rowerów.

 

Dowiecie się, że pierwszy rower służył do…

 

Sami zresztą zobaczcie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=E-U02-RWUPc

 

 

 

Przyznam się Wam,

 

 

że ja chyba na niektórych rowerach

 

 

nie umiałabym jeździć!  

 

       

 

--------------------------------------------------------------------

 

Teraz możemy wrócić do naszej lekcji!

 

 

Zobaczcie na rysunek. To mapa.

 

 

Taki sam fragment mapy znajdziecie

 

 

w kartach ćwiczeń na str. 74.

 

 

 

 

Mapa to rysunek przedstawiający

 

 

pomniejszony fragment Ziemi.

 

 

Zobaczcie, że na takiej mapie mamy zaznaczone tereny zielone,

 

 

drogi, rzeki, jeziora, różne budynki, a nawet domy.

 

 

W lewym dolnym rogu znajduje się opis elementów,

 

 które można znaleźć na mapie.

 

To legenda.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Odczytajcie znaki z legendy mapy

 

 

i uzupełnijcie ich nazwy w tekście w kartach ćwiczeń (str. 74 zad. 1).

 

 

Zaznaczcie na mapie czerwoną przerywaną linią trasę wycieczki.

 

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

Wyruszyliśmy sprzed szkoły we wsi Głogów. Drogą polną

pojechaliśmy w kierunku jeziora i dalej przez las,

a potem przez łąki. Przy skręciliśmy kapliczce w lewo.

Krętą ścieżką wzdłuż rzeki dotarliśmy do leśniczówki.

-------------------------------------------------------------------------------

 

Wybierając się na wycieczkę, należy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy.

 

To ekwipunek.

 

 

Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej tych rzeczy.

 

Wykonajcie teraz zad. 2 str. 74.

 

 

Wpiszcie litery w nazwach przedmiotów,  

 

które należy zabrać na wycieczkę rowerową.

 

 

Z ponumerowanych liter ułóżcie i zapiszcie nazwę przedmiotu,

 

 

który także warto mieć ze sobą.

 

 

Zastanówcie się, dlaczego?

-----------------------------------------------------------------

 

Czas na kolejne zadanie (zad. 3 str. 75).

 

Znaczek N, czyli musicie wykorzystać naklejki ze środka ćwiczeń.

 

Kostek narysował i opisał wycieczkę rowerową z tatą.

 

 

Na podstawie trasy zaznaczonej na mapie

 

 uzupełnijcie tekst odpowiednimi nalepkami z wyrazami.

 

Zobaczcie, którą drogą jechał i jakie budynki mijał.

  

 

-----------------------------------------------------------

Zróbmy chwilę przerwy.

 

Spróbujcie trochę się pogimnastykować!

 

Sport to zdrowie!

 

Kliknjcie w ten link i wykonajcie ćwiczenia na równowagę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

 

----------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Na początek zróbmy małą matematyczną rozgrzewkę.

 

Kliknij w ten link i zrób co najmniej 10 przykładów.

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-z-przekraczaniem-progu-dziesiatkowego_7_10.html

 

Uff…

 

Zabieramy sie do pracy!

 

Znowu będziemy dodawać liczby dwucyfrowe.

 

Tym razem innym sposobem.

 

Myślę, że będzie łatwiejszy!

 -----------------------------------------------------------

 

 

To jest Kasia.

 

Kasia oblicza działanie   48 + 25 = ___

 

 

 

 

Kasia rozbiła obie liczby na dziesiątki i jedności:

 

48 na 40 i 8,

25 na 20 i 5.

 

Następnie dodała same dziesiątki  (40 + 20)

a później tylko jedności (8 +5).

 

 

Na końcu dodała otrzymane wyniki

 

60 + 13 = 73

--------------------------------------------------------------------------

Spróbujmy teraz wykonać zad. 1 str. 34.

Wynik: 93

---------------------------------------------------------------------

Teraz wykonajcie zadanie samodzielnie.

 

Potem sprawdźcie poprawność zadania.

 

      

 

Gotowe?

 

To sprawdźmy, czy macie dobrze!

 

39 + 34 = 30 + 30 + 9 + 4 = 60 + 13  = 73

17 + 48 = 10 + 40 + 7 + 8 = 50 + 15 = 65

63 + 29 = 60 + 20 + 3 + 9 = 80 + 12 = 92

55 + 36 = 50 + 30 + 5 + 6 = 80 + 11 = 91

47 + 47 = 40 + 40 + 7 + 7 = 80 + 14 = 94

 

26 + 59 = 20 + 50 + 6 + 9 = 70 + 15 = 85

-------------------------------------------------------------------

 

Na zadanie zróbcie zad 3 str. 34.

 ------------------------------------------------------

 

Uwaga!

Jeżeli chcecie,

możecie zaprojektować własna mapę rowerową z ciekawymi  miejscami!

 

A na dziś dziękuję!

 

 

 

 

mewozniak   
mar 25 2020 Czas na rower!
Komentarze (0)

 

Dzień dobry!

Dziękuję Wam za wczorajszą lekcję i wspólną zabawę.

Cieszę się, że tylu z Was wykonało poprawnie test z matematyki!

 

A dziś przed nami kolejna lekcja.

Pamiętajcie o przerwach!

Możecie w czasie takiej przerwy pokazać rodzicom,

jak ćwiczymy na w - fie.

Pamiętacie nasz gimnastyczny alfabet?

Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo!

------------------------------------------------

 

Temat dzisiejszej lekcji:

 

Czas na   .

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 80.

Przeczytamy tekst  pod tytułem "Rower".

Bohaterem tego opowiadania jest Mikołajek.

Chłopiec marzy o rowerze. Czy spełni się jego marzenie?

Możecie posłuchać też tego opowiadania. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4rhZXai2af4

 

Oj, z roweru ucieszył się nie tylko Mikołajek!

 

-----------------------------------------------------------------------

Zamknijcie podręczniki.

Otwórzcie karty ćwiczeń - str. 72 zad. 1.

Wytnijcie z „Wycinanki” str. 103 odpowiednie równoważniki zdań.

Ułóżcie z nich plan wydarzeń opowiadania o Mikołajku

i rowerze.

Przyklejcie je w odpowiedniej kolejności.

 

Sprawdźcie, czy macie tak samo:

 

Brak zgody rodziców na rower.

Warunek postawiony przez tatę. 

Dobra ocena Mikołajka z arytmetyki.

Prezent dla Mikołajka od rodziców.

Jazda taty na rowerze.

---------------------------------------------------------------------------------

A teraz Wasza kolej.

Napiszcie o własnym lub wymarzonym rowerze

(zad. 2 str. 72).

Narysujcie go w ramce.

Te prace chętnie zobaczę! Czekam na zdjęcia!

-----------------------------------------------------------

W zad. 3 str. 72 wykorzystajcie następujące słówka:

wygodne, napompowana, nowy

Określcie, jaki rodzaj mają te wyrazy:

męski, żeński lub nijaki.

---------------------------------------------------------- 

 

MATEMATYKA

 

Lubicie matematykę! To wiem!

 

Skupcie się jednak, ponieważ przed nami nowy temat.

Dodawanie liczb dwucyfrowych.

 -----

To jest Bartek.

 

Bartek dodaje     27 + 48 =___

 

Bartek przepisuje 27,

a 48 dzieli na dziesiątki (40) i jedności (8).

Zobaczcie jeszcze raz, co zrobił Bartek z cyfrą 48. 

Rozbił ją na 40 i 8. 

 

Potem dodał wszystko po kolei i otrzymał wynik 75.

Przepiszcie proszę przykład Bartka do zeszytu.

Będzie wam łatwiej wtedy to zrozumieć.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Spróbujemy też tak dodawać?

 

Otwórzcie karty ćwiczeń do matematyki na str. 32.

 

Zrobimy wspólnie zadanie 2.

 

Wynik: 63

 

 

Teraz drugi przykład. Pamiętajcie, aby rozbić 29 na 20 i 9.

Wynik: 98

 

 

Ostatni przykład spróbujcie zrobić samodzielnie.

 

Udało się? 

Sprawdźmy!

88 + 15 = 88 + 10 +5 = 98 + 5 = 103

Ale wynik! 

------------------------------------------------------

Należy się Wam odpoczynek!

 

A po odpoczynku jednak zadanie!

Odróbcie zad. 3, 4 i 5 ze str. 32.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

mewozniak   
mar 24 2020 W marcu jak w garncu
Komentarze (18)

 

 

 

Dzień dobry!

 

Zabieramy się do pracy.

 

Pamiętajcie, żeby pracować samodzielnie,

a dopiero potem sprawdzić rozwiązania.

 

Bądźcie też uważni.

 

W środku mały konkurs!

 

 

Dziś zaczynamy nasze zajęcia od przypomnienia sobie przysłowia

 

„W marcu jak w garncu”.

 

Pamiętacie, co ono oznacza?

 

Spójrzcie na obrazek i przypomnijcie sobie jaką mieliśmy ostatnio pogodę!

 

 

 

 

 

Tak, piękne słońce, ciepło, wiaterek,

a parę dni później przyszło ochłodzenie,

padał deszcz i poprószył śnieg.

 

-----------------------------------------------------

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 86.

 

Przeczytajcie wiersz „W marcu jak w garncu”.

 

Zobaczcie, jak zmienia się pogoda w marcu.

 

Otwórzcie teraz karty ćwiczeń na stronie 76 na zad. 1.

Wypiszcie sześć lub więcej rzeczowników z przeczytanego wiersza.

A co to rzeczowniki? Tak, to nazwy ludzi, roślin, zwierząt i rzeczy!

 

Ja znalazłam we fragmencie

Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży” rzeczownik słońce.

 

------------------------------------------------------------

 

Zobaczcie teraz na zad. 3 na str. 77. Przeczytajcie tekst.

Uzupełnijcie zdania wyrazami tak, aby połączyć wyrazy lub zdania.

 

 

 

Teraz możecie sprawdzić, czy dobrze wykonaliście to zadanie.

 

Meteorolog oznajmia, że już przyszła wiosna. Pogoda jest zmienna,

 

dlatego nie wiem, w co się ubrać. Spadnie deszcz albo śnieg. Nie

 

pomoże płaszcz przeciwdeszczowy ani parasolka, ponieważ tak mocno

 

wieje. Najlepiej zostanę w domu i poczekam na zmianę pogody.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Przejdziemy teraz do zad. 4 na str. 77.

Podpiszcie obrazki według wzoru podanego w ćwiczeniu.

Wykorzystajcie słówka:

przebiśniegi, śnieżynki, pąki, krokusy, liście.

 

-------------------------------------------------------------

 

I jeszcze ostatnie zadanie – zad. 5.

Z rozsypanych wyrazów ułóżcie przysłowie i  zapiszcie je.

Pamiętajcie, że zdanie zaczynamy wielką literą 

a kończymy kropką.

-------------------------------------------------------------------

A może zrobimy mały konkurs?

W komentarzu wpiszcie przysłowie,

które udało się wam ułożyć w zad. 5.

Pierwsza osoba otrzyma punkt.

Pamiętajcie, aby wpisać swoje imię i pierwszą literę nazwiska!

Punkt również dla dwóch pierwszych osoób, które podadzą inne przysłowie związane z wiosną!

Powodzenia!

 

----------------------------------------------------------------

 

Teraz czas na przypomnienie sobie tabliczki mnożenia!

 

Możecie sprawdzić się w krótkim teście. 

Oceny tam uzyskane są tylko poglądowe

i tym razem nie będą wpisane do dziennika.

Link do strony:

https://www.testportal.pl/test.html?t=aqJE6dDtBner

 

Jeżeli nie sprawiło wam to problemów, przejdziemy dalej.

Otwórzcie karty ćwiczeń z matematyki na str. 47.

Mamy tutaj zad. 2.

Przejdźcie przez labirynt.

Uwaga! Możecie poruszać się tylko po polach z wynikami parzystymi!

Najpierw pokolorujcie na żółto pola z wynikami parzystymi,

a następnie narysujcie drogę.

Pamiętajcie, że liczby parzyste to te, które możemy podzielić na dwie równe części.

Liczbami parzystymi są np. 2, 4, 6, 8, 10 i tak dalej.

---------------------------------------------------------------------------

Dziękuję Wam za współpracę!

 

 

 

mewozniak   
mar 23 2020 Co kwitnie wiosną?
Komentarze (6)

 

Moi Drodzy!

 

Przygotuje podręczniki i karty ćwiczeń do języka polskiego.

 

Starajcie się wykonywać ćwiczenia samodzielnie. 

 

Czytajcie polecenia na tej stronie. 

Jeżeli zobaczycie pytajnik lub długopis ,

wróćcie do podręcznika lub kart ćwiczeń.

Zastanówcie się i jeżeli trzeba napiszcie w ćwiczeniach odpowiedź.

Możecie potem sprawdzić, czy poprawnie wykonaliście zadania.

 

Pamiętajcie, że możecie robić przerwy.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Zabieramy się zatem do pracy!

Dziś będziemy mówić dużo o wiośnie!

 

Otwórzcie podręczniki do języka polskiego na stronie 78.

Przeczytajcie wiersz „Czupiradło “.

 

Przeczytane?

 

To teraz znajdźcie w wierszu słowa opisujące, jakie było Czupiradło.

 

Czy znalaźliście te same słowa, jak te poniżej zaznaczone grubszą czcionką? 

 

Na moczarach nad Prosną rosło

okropne czupiradło:

rosochate, rozczochrane, wyszczerbione

każdy więc, komu tamtędy iść wypadło,

czym prędzej skręcał w drugą stronę!

 

Brawo! 

 

Odpowiedzi wpiszcie do kart ćwiczeń z języka polskiego

(str. 71 ćw. 4).

 

 

A czy wiecie, co znaczy słowo rosochate?

To słowo oznacza, że jakieś drzewo jest mocno rozgałęzione.

 --------------------------------------------------

Zastanówcie się i napiszcie, co zostało nazwane Czupiradłem.

W tym pomoże wam list od wiosny, który został napisany właśnie do Czupiradła.

„Kochana wierzbo płacząca,

wybacz moje spóźnienie,

(…)

Twoja kochająca siostra – wiosna”.

Odpowiedź brzmi: wierzba.

-------------------------------------------------------------------

Czy wierzba naprawdę jest rosochata i rozczochrana?

Czy wygląda jak czupiradło?

------------------------------------------------------------------------ 

Przeczytajcie teraz wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna” ze strony 79 w podręczniku.

Na podstawie wiersza uzupełnijcie zdania odpowiednimi wyrazami (str. 71 ćw. 5 ).

 

Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie.

 

Wiosna przyszła (jak?) cichuteńko. W ulach obudziły się (co?)

pszczoły, a na drzewach pojawiła się (jaka?) świeża

zieleń. Powróciły (co?) wilgi, czaple i bociany.

Białe kwiaty (co zrobiły?) zakwitły na śliwach i czeremchach.

------------------------------------------------------------------- 

I przed nami ostatnie zadanie.

Wypiszcie z wiersza „Pomylona wiosna“ ze strony 79 w podręczniku

nazwy zwierząt w pierwszej liniaturze, a nazwy roślin – w drugiej liniaturze.

Z tym zadaniem na pewno poradzicie sobie sami!

 ................................................................................................

Bardzo lubię wiosnę!

Posłuchajcie razem ze mną piosenki "Daj rękę wiosenko!"

https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM

---------------------------------------------------------------------------- 

Pamiętajcie, by powtarzać tabliczkę mnożenia!

Jutro do niej wrócimy!

 

Dziękuję za wspólnie spędzoną lekcję!

mewozniak   
mar 19 2020 zabawa
Komentarze (9)

Jestem zadowolona z waszej pracy! Zrobiliście piękne żonkile!

A wiecie, że słowo zadowolona mogę zastapić innym słowem?

To słowo to usatysfakcjonowana.

To teraz czas na zabawę.

Znalezione obrazy dla zapytania: emotka wesoła

 

 

 

Ze słowa usatysfakcjonowana utwórzcie inne.

Jak? Zobaczcie!

Wybieram litery ze słowa "usatysfakcjonowana" i z nich tworzę nowe słowo:

Ze słowa usatysfakcjonowana - wybrałam litery s, k, o.

Z nich ułożę wyraz sok.

Możecie w komentarzach napisać, ile słów udało sie wam ułożyć!

 

Zaproście do zabawy domowników!

 

 

UDANEJ ZABAWY!

 

mewozniak