Archiwum 25 marca 2020


mar 25 2020 Rowerowa wycieczka z tatą
Komentarze (17)

 

Dzień dobry!

 

Zaczynamy nasz kolejny dzień z nauczaniem w domu!

 

Przygotujcie podręczniki i karty ćwiczeń.

 

 

 

Dziś zapoznamy się z mapą

 

i wyruszymy na wycieczkę rowerową.

 

 

Ale zanim zaczniemy się uczyć,

 

 

możecie zobaczyć krótką historię rowerów.

 

Dowiecie się, że pierwszy rower służył do…

 

Sami zresztą zobaczcie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=E-U02-RWUPc

 

 

 

Przyznam się Wam,

 

 

że ja chyba na niektórych rowerach

 

 

nie umiałabym jeździć!  

 

       

 

--------------------------------------------------------------------

 

Teraz możemy wrócić do naszej lekcji!

 

 

Zobaczcie na rysunek. To mapa.

 

 

Taki sam fragment mapy znajdziecie

 

 

w kartach ćwiczeń na str. 74.

 

 

 

 

Mapa to rysunek przedstawiający

 

 

pomniejszony fragment Ziemi.

 

 

Zobaczcie, że na takiej mapie mamy zaznaczone tereny zielone,

 

 

drogi, rzeki, jeziora, różne budynki, a nawet domy.

 

 

W lewym dolnym rogu znajduje się opis elementów,

 

 które można znaleźć na mapie.

 

To legenda.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Odczytajcie znaki z legendy mapy

 

 

i uzupełnijcie ich nazwy w tekście w kartach ćwiczeń (str. 74 zad. 1).

 

 

Zaznaczcie na mapie czerwoną przerywaną linią trasę wycieczki.

 

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

Wyruszyliśmy sprzed szkoły we wsi Głogów. Drogą polną

pojechaliśmy w kierunku jeziora i dalej przez las,

a potem przez łąki. Przy skręciliśmy kapliczce w lewo.

Krętą ścieżką wzdłuż rzeki dotarliśmy do leśniczówki.

-------------------------------------------------------------------------------

 

Wybierając się na wycieczkę, należy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy.

 

To ekwipunek.

 

 

Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej tych rzeczy.

 

Wykonajcie teraz zad. 2 str. 74.

 

 

Wpiszcie litery w nazwach przedmiotów,  

 

które należy zabrać na wycieczkę rowerową.

 

 

Z ponumerowanych liter ułóżcie i zapiszcie nazwę przedmiotu,

 

 

który także warto mieć ze sobą.

 

 

Zastanówcie się, dlaczego?

-----------------------------------------------------------------

 

Czas na kolejne zadanie (zad. 3 str. 75).

 

Znaczek N, czyli musicie wykorzystać naklejki ze środka ćwiczeń.

 

Kostek narysował i opisał wycieczkę rowerową z tatą.

 

 

Na podstawie trasy zaznaczonej na mapie

 

 uzupełnijcie tekst odpowiednimi nalepkami z wyrazami.

 

Zobaczcie, którą drogą jechał i jakie budynki mijał.

  

 

-----------------------------------------------------------

Zróbmy chwilę przerwy.

 

Spróbujcie trochę się pogimnastykować!

 

Sport to zdrowie!

 

Kliknjcie w ten link i wykonajcie ćwiczenia na równowagę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

 

----------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Na początek zróbmy małą matematyczną rozgrzewkę.

 

Kliknij w ten link i zrób co najmniej 10 przykładów.

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-z-przekraczaniem-progu-dziesiatkowego_7_10.html

 

Uff…

 

Zabieramy sie do pracy!

 

Znowu będziemy dodawać liczby dwucyfrowe.

 

Tym razem innym sposobem.

 

Myślę, że będzie łatwiejszy!

 -----------------------------------------------------------

 

 

To jest Kasia.

 

Kasia oblicza działanie   48 + 25 = ___

 

 

 

 

Kasia rozbiła obie liczby na dziesiątki i jedności:

 

48 na 40 i 8,

25 na 20 i 5.

 

Następnie dodała same dziesiątki  (40 + 20)

a później tylko jedności (8 +5).

 

 

Na końcu dodała otrzymane wyniki

 

60 + 13 = 73

--------------------------------------------------------------------------

Spróbujmy teraz wykonać zad. 1 str. 34.

Wynik: 93

---------------------------------------------------------------------

Teraz wykonajcie zadanie samodzielnie.

 

Potem sprawdźcie poprawność zadania.

 

      

 

Gotowe?

 

To sprawdźmy, czy macie dobrze!

 

39 + 34 = 30 + 30 + 9 + 4 = 60 + 13  = 73

17 + 48 = 10 + 40 + 7 + 8 = 50 + 15 = 65

63 + 29 = 60 + 20 + 3 + 9 = 80 + 12 = 92

55 + 36 = 50 + 30 + 5 + 6 = 80 + 11 = 91

47 + 47 = 40 + 40 + 7 + 7 = 80 + 14 = 94

 

26 + 59 = 20 + 50 + 6 + 9 = 70 + 15 = 85

-------------------------------------------------------------------

 

Na zadanie zróbcie zad 3 str. 34.

 ------------------------------------------------------

 

Uwaga!

Jeżeli chcecie,

możecie zaprojektować własna mapę rowerową z ciekawymi  miejscami!

 

A na dziś dziękuję!

 

 

 

 

mewozniak   
mar 25 2020 Czas na rower!
Komentarze (0)

 

Dzień dobry!

Dziękuję Wam za wczorajszą lekcję i wspólną zabawę.

Cieszę się, że tylu z Was wykonało poprawnie test z matematyki!

 

A dziś przed nami kolejna lekcja.

Pamiętajcie o przerwach!

Możecie w czasie takiej przerwy pokazać rodzicom,

jak ćwiczymy na w - fie.

Pamiętacie nasz gimnastyczny alfabet?

Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo!

------------------------------------------------

 

Temat dzisiejszej lekcji:

 

Czas na   .

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 80.

Przeczytamy tekst  pod tytułem "Rower".

Bohaterem tego opowiadania jest Mikołajek.

Chłopiec marzy o rowerze. Czy spełni się jego marzenie?

Możecie posłuchać też tego opowiadania. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4rhZXai2af4

 

Oj, z roweru ucieszył się nie tylko Mikołajek!

 

-----------------------------------------------------------------------

Zamknijcie podręczniki.

Otwórzcie karty ćwiczeń - str. 72 zad. 1.

Wytnijcie z „Wycinanki” str. 103 odpowiednie równoważniki zdań.

Ułóżcie z nich plan wydarzeń opowiadania o Mikołajku

i rowerze.

Przyklejcie je w odpowiedniej kolejności.

 

Sprawdźcie, czy macie tak samo:

 

Brak zgody rodziców na rower.

Warunek postawiony przez tatę. 

Dobra ocena Mikołajka z arytmetyki.

Prezent dla Mikołajka od rodziców.

Jazda taty na rowerze.

---------------------------------------------------------------------------------

A teraz Wasza kolej.

Napiszcie o własnym lub wymarzonym rowerze

(zad. 2 str. 72).

Narysujcie go w ramce.

Te prace chętnie zobaczę! Czekam na zdjęcia!

-----------------------------------------------------------

W zad. 3 str. 72 wykorzystajcie następujące słówka:

wygodne, napompowana, nowy

Określcie, jaki rodzaj mają te wyrazy:

męski, żeński lub nijaki.

---------------------------------------------------------- 

 

MATEMATYKA

 

Lubicie matematykę! To wiem!

 

Skupcie się jednak, ponieważ przed nami nowy temat.

Dodawanie liczb dwucyfrowych.

 -----

To jest Bartek.

 

Bartek dodaje     27 + 48 =___

 

Bartek przepisuje 27,

a 48 dzieli na dziesiątki (40) i jedności (8).

Zobaczcie jeszcze raz, co zrobił Bartek z cyfrą 48. 

Rozbił ją na 40 i 8. 

 

Potem dodał wszystko po kolei i otrzymał wynik 75.

Przepiszcie proszę przykład Bartka do zeszytu.

Będzie wam łatwiej wtedy to zrozumieć.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Spróbujemy też tak dodawać?

 

Otwórzcie karty ćwiczeń do matematyki na str. 32.

 

Zrobimy wspólnie zadanie 2.

 

Wynik: 63

 

 

Teraz drugi przykład. Pamiętajcie, aby rozbić 29 na 20 i 9.

Wynik: 98

 

 

Ostatni przykład spróbujcie zrobić samodzielnie.

 

Udało się? 

Sprawdźmy!

88 + 15 = 88 + 10 +5 = 98 + 5 = 103

Ale wynik! 

------------------------------------------------------

Należy się Wam odpoczynek!

 

A po odpoczynku jednak zadanie!

Odróbcie zad. 3, 4 i 5 ze str. 32.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

mewozniak