Archiwum 07 maja 2020


maj 07 2020 Zabawy podwórkowe z dawnych lat
Komentarze (9)

 

Dzień dobry 

 

 

Bardzo się cieszę na kolejne spotkanie z wami.

Nie ukrywam jednak, że bardzo chciałabym zobaczyć się z wami w szkole!

Miło byłoby usłyszeć wasz głos i śmiech, 

pytania, ciekawe pomysły i odpowiedzi!

Jestem dumna z tego, jak pracujecie.

Dziękuję Wam i waszym Rodzicom!

Wiem, że niełatwo uczy się w domu, ale wy pracujecie bardzo pilnie!

Cieszę się, że wykonujecie zadania, o które was proszę.

Pamiętajcie, że możecie się zawsze pochwalić tym, co zrobiliście.

Nie muszą to być tylko zadania, które macie wykonać w ramach naszej nauki.

Chętnie oglądam wszystkie wasze prace.

Bardzo było mi też miło zobaczyć wielu z was na zdjęciach!

 

Za wszystko co robiecie i za waszą niesamowitą pracę mogę odwdzięczyć się tym,

co przygotuję tutaj na blogu.

Mam nadzieję, że się wam podoba. 

 

 

 

Na dzisiejszej lekcji przewiną się różne zabawy.

   

Wasi Rodzice z pewnością będą znali wiele z nich.

 

Przyjrzyjcie się ilustracji.

 

 

 

Odpowiedzcie na pytanie:

Kto jest na obrazku?

Co jest na obrazku?

Co robią dzieci?

 

Kto jest na obrazku?

      - dzieci, chłopcy i dziewczynki

 

Co jest na obrazku?

      - kot, podwórko, kapsle, guma do skakania, piłka, trzepak, dywan, drzewo, trawa,  

 

Co robią dzieci?

      - grają, śmieją się, bawią się, skaczą, patrzą, stoją, rzucają

 

Przypomnijmy sobie, co to są rzeczowniki i czasowniki oraz na jakie pytanie odpowiadają.

 

 

 

 


Odgadnijcie nazwy zabawach pokazanych na pierwszej ilustracji.

 

Czy znacie je?

 

Jeśli któreś nie są wam znane, poproście rodziców o wyjaśnienie.

A może zdradzą wam, którą z zabaw lubili najbardziej!

 

Mam dla was też mały konkurs.

Czy ktoś z was zgadnie, która z tych zabaw była moją ulubioną?

Napiszcie w komentarzu!

 

 

Przeczytajcie wiersz ze str. 53.

 

Co chłopiec z wiersza sądził o dzieciństwie dziadka? Czy zmienił zdanie?

Jak kiedyś dzieci spędzały czas wolny, a jak spędzają go teraz?

 

 

Czy zgadzacie się z opinią dziadka, że czas mógł wtedy przyjemniej mijać?

 

 

 

Chłopiec uważa, że dziadek dorastał w nudnym świece,

ponieważ nie było wtedy telefonów komórkowych ani gier komputerowych.

Dziadek ma jednak inne zdanie. Opowiada chłopcu o wielu wspólnych zabawach z kolegami

i koleżankami z dziecinnych lat.

Zaciekawiony wnuczek chce, by dziadek nauczył go niektórych z tych zabaw.

 

Ale chwilkę... jedna z zabaw dziadka jest też waszą ulubioną grą!

Pamiętam ciągle to pytanie, które kierowaliście do mnie:

- Proszę pani, a będzie dzisiaj zbijak?

 

 

 ________________________________________________________________

 

Teraz czas na wykonanie zadań w kartach ćwiczeń ze str. 47.

 

 

ćw. 1

Przepiszcie starannie pierwsze i ostatnie zdanie wiersza.

Zwróćcie uwagę na znaki interpunkcyjne.

Wytnijcie z „Wycinanki” nazwy rodzajów zdań i wklejcie je w odpowiednie miejsce.

Powiedzcie, kto to mówi.

 

ćw. 2

Podkreślcie nazwy zabaw, o których jest mowa w wierszu Dawne zabawy.

Napiszcie je w kolejności alfabetycznej.

 

 

ćw. 3

Otoczcie pętlami nazwy osób w liczbie mnogiej.

Z wyróżnionych liter w tych wyrazach odczytajcie hasło.

Wyjaśnijcie znaczenie odgadniętego wyrazu.

 

ćw. 5

Wpiszcie w okienka nazwy obrazków. Z oznaczonych liter odczytajcie hasło

w poziomych rzędach i uzupełnijcie nim zdanie.

 

________________________________________________________________________

 

 

W ramach dzisiejszych zajęć sportowych proszę was o przypomnienie sobie ćwiczeń na rozgrzewkę:

skłony, przysiady, chwytanie swoich palców u rąk za plecami i tym podobne.

 

Możecie również wykonać piłeczkę zośkę ze skarpety (bardzo łatwe!).

Zajrzyjcie na tę stronę. Będzie tam instrukcja:

 

http://zrobtosamki.pl/2018/05/zoska-pilka-wlasnej-roboty/

 

A jak grać zośką? Obejrzyjcie parę trików!

Możecie ćwiczyć w domu na bosaka.

Nie trzeba mieć, jak na filmiku, odpowiednich butów.

Powodzenia.

 

 

 

________________________________________________________

 

 

MATEMATYKA

 

 

Trzy, dwa, jeden… zaczynamy matematykę.

 

Poznamy liczby trzycyfrowe.

 

Obejrzyjcie krótką prezentację na ten temat.

 

 

 

 

Napiszcie teraz w zeszycie temat lekcji.

 

 

Przepiszcie też dokładnie słowny zapis liczb.

 

 

 

 

Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń na str. 62.

 

 

Możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.

 

 

 

To wszystko na dziś.

Życzę wam miłego dnia. 

 

 

 

Dziękuję

 

 

 

 

mewozniak