Archiwum 08 maja 2020


maj 08 2020 Nie jestem sam
Komentarze (12)

  

Dzień dobry

 

Wczoraj mówiliśmy o zabawach waszych dziadków i rodziców.

 

Mieliście również odgadnąć, jaka była moja ulubiona zabawa z czasów szkolnych.

Oto ona:

 

 

Brawa dla osób, którym udało się odgadnąć!

 


 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Przygotujcie karty pracy i podręczniki do j. polksiego.

 

Wykonajcie na początek zadania z kart ćwiczeń ze str. 49.

 

ćw. 1

Wytnijcie wyrazy z „Wycinanki” i uzupełnijcie nimi wiersz tak,

by powstały rymy.

Następnie przeczytajcie cały wiersz i nadajcie mu własny tytuł.

 

Odpowiedzcie na każde z pytań jednym wyrazem.

 

 

Teraz przeniesiemy się, oczywiście wirtualnie, na plac zabaw.

  

Na początek proponuję zabawę na placu zabaw.

   

https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/zagraj,215c7a-plac_zabaw.html

 

 

Przeczytajcie czytankę ze str. 54 „Projektujemy plac zabaw”.

 

 

Jak uważacie, czy na placu zabaw potrzebne są jednak ławezcki?

Czy zdarzyło się wam usiąść na takiej ławeczce i dlaczego? 

 

------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Przypomnijmy sobie, jak napisać ogłoszenie dotyczące ważnej informacji.

 

 

 

 

ćw. 2

Na podstawie tekstu ze strony 54 w podręczniku uzupełnijcie ogłoszenie

odpowiednimi nalepkami. Przeczytajcie uzupełniony tekst.

 

ćw. 4

Odszukaj podane zdania w tekście ze strony 55 podręcznika.

Napiszcie, kto to powiedział.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    

MATEMATYKA

 

Wczoraj poznaliśmy liczby trzycyfrowe.

Przeczytajcie na głos następującą liczbę:

 

                                              350

            Trzysta pięćdziesiąt

 

 

 

Spróbujmy zrobić podobnie z innymi liczbami.

 

 

 

 

 

 

Wykonajcie zadania ze str. 63.

 

W ćw. 1 popatrzcie na liczydła.

Powiedzcie, ile jest setek (S), ile – dziesiątek (D), a ile – jedności (J).

Wpiszcie liczby w kratki według wzoru.

 

ćw. 2 

Przeczytajcie liczby i zapiszcie je cyframi.

 

 

Popatrzcie teraz, jak dodawac liczby trzycyfrowe i dwucyfrowe.

 

 

 

Zapiszcie temat lekcji w dodajcie w zeszycie podane liczby.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Możecie też pobawić się w detektywa.

 

 

W pewnym pokoju ukryto liczby.

Niektóre z nich stanowią część klucza do otwarcia pokoju.

Rozwiążcie zagadki matematyczne, odszukajcie liczby.

Należy dodać wszystkie odgadnięte liczby, a następnie odszukać wynik - to właśnie klucz.

Uważajcie na zmyłki.  

 

 

 

 

Dziękuję

Pamiętajcie o czytaniu lektury

"Nasza mama czarodziejka"

MIŁEGO WEEKENDU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mewozniak