Archiwum 11 maja 2020


maj 11 2020 PODWÓRKO Z KRÓLEWNĄ
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Zapraszam was do małej zabawy.

 

Odkrywajcie karty, przeczytajcie...

 

 

 

 

Przygotujcie podręczniki, karty ćwiczeń i zeszyty do j. polskiego.

 

Zapiszcie temat lekcji.

 

 

 

Przeczytajcie fragment opowiadania Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel „Królewna” ze str. 143.

 

Zastanówcie się nad odpowiedziami na pytania:

Gdzie pojawiła się królewna?

Dlaczego dzieci były onieśmielone?

Czym zachwycała się królewna?

Co najbardziej dziwiło dzieci?

 

 

Do dobrej zabawy nie są potrzebne najlepsze i najdroższe zabawki,

ale wspólne towarzystwo!

 

Wykonajcie teraz zadania w kartach ćwiczeń ze str. 51.

 

 

 

ćw.1

Ponumerujcie wypowiedzenia według kolejności zdarzeń w opowiadaniu.

 

(Nie wykonujcie i nie piszcie w zeszycie zadania z kropką.)  

 

ćw. 2

Pokolorujcie żółtą kredką korony z wyrazami określającymi królewnę, gdy po raz pierwszy pojawiła się na podwórku,

a niebieską – z wyrazami określającymi królewnę po pewnym czasie znajomości z dziećmi.

 

ćw. 3

Przeczytajcie zdania. Odszukajcie wyrazy z ż i otoczcie je pętlami.

Zapiszcie wyrazy z ż zgodnie z zasadą według przykładu:

 

 

ćw. 5

Dopiszcie do tekstu wyrazy z pomarańczowych ramek.

Przeczytajcie uzupełniony fragment piosenki.

 

Możecie sprawdzic, czy udało się wam prawidłowo uzupełnić tekst.

Posłuchajcie teraz całej piosenki.

 

 

 

Spróbujcie nauczyć się śpiewać piosenki.

Mam nadzieję, że uda nam się ją wspólnie zaśpiewać.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

  

MATEMATYKA

 

 

Dziś na matematyce będziemy dalej zajmować sie liczbami trzycyfrowymi.

 

Spójrzcie na tablicę.

Odczytajcie liczy i zwróćcie uwagę na liczbę setek, dziesiątek i jedności.

 

 

 

 

Jak zapisać te liczby? Ile mają setek, dziesiątek i jedności?

 

Przygotujcie zeszyt i wykonajcie zadanie.

 

Nie piszcie tematu lekcji ani zapisu słownego liczb (czyli np. dwieście osiemdziesiąt pięć).

 

Zapiszcie tylko gotową liczbę i przerysujcie tabelę z setkami, dziesiątkami i jednościami.

 

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

 

 

 

Teraz wykonajcie zadania 1, 2 i 3 z kart ćwiczeń z matematyki ze str. 64.

 

 

 

Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć wykonanych zadań z części matematycznej.

 

 

Dziękuję wam za spotkanie.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mewozniak