Archiwum 14 maja 2020


maj 14 2020 RODZINNE SPOTKANIA
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Zastanawialiście się kiedyś, jakie są lekcje?

 

Ja się zastanawiałam i doszłam do następującego wniosku:

 

Lekcje zdalne są ciekawe.

Lekcje w szkole są ciekawsze,

ale lekcje z wami są najciekawsze!

 

 

Obejrzyjcie teraz bardzo krótką prezentację.

 

 

             

 

 

 

Stopniowanie przymiotników jeszcze dzisiaj pojawi sie w naszych ćwiczeniach.

 

Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji.

 

               

 

Przeczytajcie wiersz Agnieszki Frączek „Na grill!” z podręcznika ze str. 62.

 

Na jakim wydarzeniu spotkała się rodzina?

Wymieńcie osoby, które przyszły na to spotkanie.

Spróbujcie je wskazać na ilustracjach ze str. 62 i 63.

 

   

 

 

Co w tym spotkaniu było najważniejsze?

Przeczytajcie fragment wiersza, w którym zawarto jego główną myśl.

Ciocię, która przyszła z psem Łatką, określono w wierszu jako przyszywaną.

Dowiedzcie się, co oznacza to słowo.

 

____________________________________________________

 

Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń ze str. 57.

 

 

ćw. 1

Odszukajcie w wierszu ze strony 62 w podręczniku, o kim mowa.

Odpowiednie wyrazy wpiszcie do diagramu.

Z zaznaczonych pól odczytajcie rozwiązanie. Napiszcie je i wyjaśnijcie.

 

Możecie sprawdzic poprawność waszych rozwiązań.

 

 

Ćw. 2

Zaznaczcie każdy wyraz, którym możecie określić siebie.

Uwaga: Nie zapisujcie ich w zeszycie.

 

 

Ćw. 4

Ułóżcie zdania z podanych wyrazów i je zapiszcie.

Podkreślcie w zdaniach przymiotniki.

Przepiszcie je do zeszytu i dopiszcie stopnie wyższy i najwyższy.

Do każdego zdania ułóżcie pytanie. Zacznijcie od wyrazów:

Jaką, Jaki, Jakie. Napiszcie pytania w zeszycie.

 

Ćw. 5

Pokolorujcie na czerwono tylko pola z literami oznaczającymi samogłoski.

 

Poniżej znajdują się odpowiedzi.

 

           

_________________________________________________

 

Zobaczcie na obrazek.

 

 

 

Opiszcie go w zeszycie.

 

Pomogą wam w tym podane pytania:

Kto jest na obrazku? Wymieńcie też te osoby.

Kto im towarzyszy?

Jaka jest pogoda?

Gdzie rodzina spędza czas?

Co widać w tle?

Co robi rodzina?

Kto piecze kiełbaski?

W jakim nastroju są te osoby?

 

 Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć waszego opisu.       

_________________________________________________

 

 Wykonajcie ćwiczenia rozciągające pokazane na wylosowanych obrazkach.

 

           

 

______________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Popatrzcie na ilustrację.

Ta dziewczynka robi obliczenia na kalkulatorze.

Ja uważam, że jednak kalkulator jest do tego niepotrzebny.

 

Dodajmy do siebie liczbę setek, potem dziesiątek i jednostek.

 

 

 

Poćwiczcie swoje umiejętności w poniższym ćwiczeniu.

Wpiszcie swoje imię.

 

Powodzenia!

 

           

 

 

Wykonaliście dziś dużo pracy.

 

Proszę, pamiętajcie jednak o czytaniu lektury.

 

Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.

 

 

Dziękuję

 

 

 

mewozniak