Komentarze (15)
Dzień dobry
Zastanawialiście się kiedyś, jakie są lekcje?
Ja się zastanawiałam i doszłam do następującego wniosku:
Lekcje zdalne są ciekawe.
Lekcje w szkole są ciekawsze,
ale lekcje z wami są najciekawsze!
Obejrzyjcie teraz bardzo krótką prezentację.
Stopniowanie przymiotników jeszcze dzisiaj pojawi sie w naszych ćwiczeniach.
Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji.
Przeczytajcie wiersz Agnieszki Frączek „Na grill!” z podręcznika ze str. 62.
Na jakim wydarzeniu spotkała się rodzina?
Wymieńcie osoby, które przyszły na to spotkanie.
Spróbujcie je wskazać na ilustracjach ze str. 62 i 63.
Co w tym spotkaniu było najważniejsze?
Przeczytajcie fragment wiersza, w którym zawarto jego główną myśl.
Ciocię, która przyszła z psem Łatką, określono w wierszu jako przyszywaną.
Dowiedzcie się, co oznacza to słowo.
____________________________________________________
Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń ze str. 57.
ćw. 1
Odszukajcie w wierszu ze strony 62 w podręczniku, o kim mowa.
Odpowiednie wyrazy wpiszcie do diagramu.
Z zaznaczonych pól odczytajcie rozwiązanie. Napiszcie je i wyjaśnijcie.
Możecie sprawdzic poprawność waszych rozwiązań.
Ćw. 2
Zaznaczcie każdy wyraz, którym możecie określić siebie.
Uwaga: Nie zapisujcie ich w zeszycie.
Ćw. 4
Ułóżcie zdania z podanych wyrazów i je zapiszcie.
Podkreślcie w zdaniach przymiotniki.
Przepiszcie je do zeszytu i dopiszcie stopnie wyższy i najwyższy.
Do każdego zdania ułóżcie pytanie. Zacznijcie od wyrazów:
Jaką, Jaki, Jakie. Napiszcie pytania w zeszycie.
Ćw. 5
Pokolorujcie na czerwono tylko pola z literami oznaczającymi samogłoski.
Poniżej znajdują się odpowiedzi.
_________________________________________________
Zobaczcie na obrazek.
Opiszcie go w zeszycie.
Pomogą wam w tym podane pytania:
Kto jest na obrazku? Wymieńcie też te osoby.
Kto im towarzyszy?
Jaka jest pogoda?
Gdzie rodzina spędza czas?
Co widać w tle?
Co robi rodzina?
Kto piecze kiełbaski?
W jakim nastroju są te osoby?
Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć waszego opisu.
_________________________________________________
Wykonajcie ćwiczenia rozciągające pokazane na wylosowanych obrazkach.
______________________________________________________________
MATEMATYKA
Popatrzcie na ilustrację.
Ta dziewczynka robi obliczenia na kalkulatorze.
Ja uważam, że jednak kalkulator jest do tego niepotrzebny.
Dodajmy do siebie liczbę setek, potem dziesiątek i jednostek.
Poćwiczcie swoje umiejętności w poniższym ćwiczeniu.
Wpiszcie swoje imię.
Powodzenia!
Wykonaliście dziś dużo pracy.
Proszę, pamiętajcie jednak o czytaniu lektury.
Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.
Dziękuję