Archiwum 01 kwietnia 2020


kwi 01 2020 Powroty ptaków
Komentarze (15)

Dzień dobry

 

Dziś już czwartek, kolejny dzień wiosny.

 

A wiosną powracają do nas ptaki.

 

Przypomnijmy sobie,

 

 

które ptaki zostały z nami całą zimę,

 

 

a które odleciały i teraz powracają.

 

 

 

Z taką wiedzą bez problemu wykonacie ćwiczenie w kartach pracy.

 

ćw.1 str. 3

W poziomych rzędach pokolorujcie pola z sylabami tworzącymi nazwy ptaków.

Z pozostałych sylab utwórzcie zdanie i zapiszcie je.

Podkeślcie w zdaniu czasowniki i zaznaczcie właściwą odpowiedź.

 

 

Ptaki powracają i budują gniazda.

 

To zdanie złożone, ponieważ ma dwa czasowniki.

 

 -----------------------------------------------------------

 

A skoro mowa o budowie gniazd…

Znajdźcie na ilustracji (str. 4-5 w podręczniku) różne ptasie gniazda.

 

 

Jedne znajdują się wysoko w koronach drzew,

inne ukryte są w krzewach, a jeszcze inne unoszą się na wodzie.

 

 

Ale czy wiecie, że niektóre zawieszone są na cienkiej gałęzi drzewa.

Przypominają łezkę lub kroplę wody. Takie cuda buduje remiz.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LMJhfhhezSA

 

Prawda, że ciekawe!

I takie piękne rzeczy u nas w Polsce,

w Poleskim Parku Narodowym!

 

-----------------------------------------------------------

 

Ja w ogóle uwielbiam wiosnę!

 

Wiosna jest kolorowa, słoneczna, ciepła,

radosna, świeża i pachnąca!

 

Do opisu wiosny użyłam przymiotników.

 

Dopiszcie teraz samodzielnie do rzeczowników

przymiotniki z ramki w odpowiedniej formie.

 

Sprawdźmy!

 

 

 

 --------------------------------------------------------

 

Ćw. 3

Rozwiążcie rebus, odczytajcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.

 

-----------------------------------------------------

 

Czy udało się wam rozwiązać rebus?

 

 Udało się!

 

Świetnie!

 

Rozwiązaliście, czyli wykonaliście jakąś czynność.

 

Ale chwilkę?

 

Kto rozwiązał?

 

Wy! Czyli byliście wykonawcą tej czynności.

 

Przeczytajcie teraz tekst w ćw. 4 str. 4.

 

 

W każdym zdaniu na niebiesko podkreślcie wyraz

oznaczający czynność (co się dzieje, co ktoś robi),

a na zielono – wykonawcę czynności (kto lub co).

 

 

 

 ----------------------------------------------------------------------

 

Ćw. 5

Połączcie liniami wykonawców z czynnościami.

Poradzicie sobie sami!

 

Zapiszcie teraz temat lekcji i wykonajcie polecenie.

 

 

------------------------------------------------------------------

 

Dla chętnych: ćw. 6 str. 4.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Długo się zastanawiałam, jaką pracę plastyczną będziemy robić.

 

 

W szkole robiliśmy już bociany z płatków kosmetycznych,

kolorowe ptaki przyklejone na ciemnym tle…

 

Myślałam o jaskółce,

jednak wpadłam na pomysł,

aby trochę ubarwić czas, który spędzamy w domu.

 

Zrobimy ptaka, ale… ptaka nielota!

 

 

 

Możecie wykorzystać ten szablon,

wydrukować go lub po prostu przerysować,

a następnie kolorowymi kredkami domalować upierzenie.

 

 

 

Na końcu poprawcie kontury oczu i dzioba pisakiem.

 

Miłej pracy!

 

 --------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

 

Będziemy dziś doskonalic umiejętność odejmowania!

 

Wykonajcie ćwiczenia 3- 5 ze str. 38, 39.

 

Sprawdźcie potem poprawność wykonanego zadania.

 

 

  

 

Jestem naprawdę dumna z was!

 

Wiem, że pilnie pracujecie.

 

Pamiętajcie, że można połączyć naukę z zabawą.

 

Zagrajcie w grę!

https://wordwall.net/play/1203/307/303

 

 

POWODZENIA!

 

 

 

mewozniak