Archiwum 03 kwietnia 2020


kwi 03 2020 Wiosenne obserwacje
Komentarze (11)

 

Dzień dobry!

 

Dziś ostatni dzień nauki w tym tygodniu.

 

Dziękuję, że byliście tutaj ze mną.

 

Cieszę się, że podejmujecie się zadań,

o które was proszę

oraz że tylu z was wykonuje ćwiczenia,

do których podaję linki.

 

Wasze rysunki nielotów 

były rewelacyjne!

I każdy inny!

 

Ja też postanowiłam coś zrobić!

Popracowałam...

i zmieniłam wygląd naszej strony.

 

 

Zostajemy nadal w świecie ptaków.

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 5.

 

Ćw. 1

Wykreślcie sylaby tworzące cztery wyrazy z jednej rodziny.

Każdy z nich zawiera cząstkę ”pta”.

Napiszcie te wyrazy.

Z pozostałych sylab utwórzcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.

 

 

 

 

Ja znalazłam takie wyrazy:

ptaszek, ptaszyna, ptaszarnia, ptaszysko,

Hasło: ornitolog

 

O pracy ornitologa będziemy jeszcze dziś mówić.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Ćw.2

Przeczytajcie wyrazy zapisane w ramce.

Określcie je jednym słowem, zamieniając je na rzeczowniki

i wpiszcie obok wyrazu obserwowanie.

 

 

Czy macie tak samo jak ja?

 

oglądanie • śledzenie • badanie • rejestrowanie

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 3

Wpiszcie sylaby w odpowiednie miejsca i odczytajcie hasło.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Przeczytajcie wiersz Ludwika Kerna „Ptasie pogaduszki“ (podręcznik str. 6).

 

 

Wykonajcie ćw. 4 w kartach ćwiczeń.

Przyjrzyjcie się ilustracjom.

 

Wskażcie i odczytajcie fragmenty wiersza w podręczniku, do których pasują.

Wpiszcie w każde okienko liczbę oznaczającą numer zwrotki.

O czym rozmawiały ptaki?

Dorysujcie własny rysunek nawiązujący do tekstu.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Sprawdźmy teraz, jak wyglądają rozmowy ptaków.

Zostańcie do końca,

będzie wesoło!

 

https://www.youtube.com/watch?v=9dC6gdPMaRw

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Byliście właśnie małymi ornitologii.

Obserwowaliście „rozmowy ptaków”.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Ćw. 5

Na podstawie tekstu ze str. 7 w podręczniku uzupełnijcie pola nalepkami.

Zobaczycie, jak wygląda prawdziwa praca ornitologa.

 

------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Dzisiaj będziemy doskonalić naszą umiejętność

odejmowania liczb dwucyfrowych!

Poznamy nowy sposób.

Wcześniej jednak spróbujcie w pamięci wykonać działania:

 

72 – 52 = _____

 

53 – 23 = _____

 

47 – 37 = _____

 

Te działania ułatwią wam zrozumienie

nowego sposobu odejmowania.

 

Odejmiemy 83 – 47 = ___

 

  

 

Pani przepisała liczbę 83,

natomiast liczbę 47 podzieliła na 43 i 4.

 

Dlaczego tak?

Chciała, by druga liczba kończyła się tak samo jak pierwsza:

83 i 43.

 

Potem pani przepisała wszystko i odejmowała po kolei.

 

----------------------------------------------------------------

 

Wykonajmy teraz wspólnie pierwszy przykład z ćw. 1/ str. 40.

 

 

 

Resztę przykładów spróbujcie wykonać samodzielnie.

 

Możecie potem sprawdzić swoje obliczenia.

 

 

56 – 38 = 56 – 36 – 2 = 20 – 2 = 18

93 – 47 = 93 – 43 – 4 = 50 – 4 = 46

82 – 27 = 82 – 22 – 5 = 60 – 5 = 55

71 – 55 = 71 – 51 – 4 = 20 – 4 = 16

65 – 39 = 65 – 35 – 4 = 30 – 4 = 26

 

 ---------------------------------------------------------------

 

W wolnym czasiw wykonajcie ćw. 2.

 

----------------------------------------------------------------

 

Zapraszam was teraz na matematyczny teleturniej.

 

Warto spróbować!

 

Nie musicie wpisywać swoich imion!

 

https://wordwall.net/play/1226/090/399

 

----------------------------------------------------------------------

 

Dziękuję za uwagę!

 

Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu.

 

Możecie też zajrzeć tutaj.

Będzie coś… dobrego!

 

 

mewozniak