Komentarze (11)
Dzień dobry!
Dziś ostatni dzień nauki w tym tygodniu.
Dziękuję, że byliście tutaj ze mną.
Cieszę się, że podejmujecie się zadań,
o które was proszę
oraz że tylu z was wykonuje ćwiczenia,
do których podaję linki.
Wasze rysunki nielotów
były rewelacyjne!
I każdy inny!
Ja też postanowiłam coś zrobić!
Popracowałam...
i zmieniłam wygląd naszej strony.
Zostajemy nadal w świecie ptaków.
Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 5.
Ćw. 1
Wykreślcie sylaby tworzące cztery wyrazy z jednej rodziny.
Każdy z nich zawiera cząstkę ”pta”.
Napiszcie te wyrazy.
Z pozostałych sylab utwórzcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.
Ja znalazłam takie wyrazy:
ptaszek, ptaszyna, ptaszarnia, ptaszysko,
Hasło: ornitolog
O pracy ornitologa będziemy jeszcze dziś mówić.
----------------------------------------------------------------------------------
Ćw.2
Przeczytajcie wyrazy zapisane w ramce.
Określcie je jednym słowem, zamieniając je na rzeczowniki
i wpiszcie obok wyrazu obserwowanie.
Czy macie tak samo jak ja?
oglądanie • śledzenie • badanie • rejestrowanie
-------------------------------------------------------------------------------
ćw. 3
Wpiszcie sylaby w odpowiednie miejsca i odczytajcie hasło.
---------------------------------------------------------------------------------
Przeczytajcie wiersz Ludwika Kerna „Ptasie pogaduszki“ (podręcznik str. 6).
Wykonajcie ćw. 4 w kartach ćwiczeń.
Przyjrzyjcie się ilustracjom.
Wskażcie i odczytajcie fragmenty wiersza w podręczniku, do których pasują.
Wpiszcie w każde okienko liczbę oznaczającą numer zwrotki.
O czym rozmawiały ptaki?
Dorysujcie własny rysunek nawiązujący do tekstu.
---------------------------------------------------------------------------------
Sprawdźmy teraz, jak wyglądają rozmowy ptaków.
Zostańcie do końca,
będzie wesoło!
https://www.youtube.com/watch?v=9dC6gdPMaRw
-----------------------------------------------------------------------------------
Byliście właśnie małymi ornitologii.
Obserwowaliście „rozmowy ptaków”.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ćw. 5
Na podstawie tekstu ze str. 7 w podręczniku uzupełnijcie pola nalepkami.
Zobaczycie, jak wygląda prawdziwa praca ornitologa.
------------------------------------------------------------------------
MATEMATYKA
Dzisiaj będziemy doskonalić naszą umiejętność
odejmowania liczb dwucyfrowych!
Poznamy nowy sposób.
Wcześniej jednak spróbujcie w pamięci wykonać działania:
72 – 52 = _____
53 – 23 = _____
47 – 37 = _____
Te działania ułatwią wam zrozumienie
nowego sposobu odejmowania.
Odejmiemy 83 – 47 = ___
Pani przepisała liczbę 83,
natomiast liczbę 47 podzieliła na 43 i 4.
Dlaczego tak?
Chciała, by druga liczba kończyła się tak samo jak pierwsza:
83 i 43.
Potem pani przepisała wszystko i odejmowała po kolei.
----------------------------------------------------------------
Wykonajmy teraz wspólnie pierwszy przykład z ćw. 1/ str. 40.
Resztę przykładów spróbujcie wykonać samodzielnie.
Możecie potem sprawdzić swoje obliczenia.
56 – 38 = 56 – 36 – 2 = 20 – 2 = 18
93 – 47 = 93 – 43 – 4 = 50 – 4 = 46
82 – 27 = 82 – 22 – 5 = 60 – 5 = 55
71 – 55 = 71 – 51 – 4 = 20 – 4 = 16
65 – 39 = 65 – 35 – 4 = 30 – 4 = 26
---------------------------------------------------------------
W wolnym czasiw wykonajcie ćw. 2.
----------------------------------------------------------------
Zapraszam was teraz na matematyczny teleturniej.
Warto spróbować!
Nie musicie wpisywać swoich imion!
https://wordwall.net/play/1226/090/399
----------------------------------------------------------------------
Dziękuję za uwagę!
Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu.
Możecie też zajrzeć tutaj.
Będzie coś… dobrego!