Komentarze (15)
Dzień dobry
Bardzo dziękuję za przesłanie do mnie waszych wczorajszych prac
o stopce królowej Jadwigi.
Jestem pod wrażeniem.
Wszystkie ciekawe, starannie napisane.
Proszę jednocześnie o przesłanie prac osób, które o tym zapomniały.
Spójrzcie na kalendarz.
Podajcie dzisiejszą datę.
Tak, dziś 22 kwietnia.
W tym dniu na całym świecie oobchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Zapiszcie teraz temat dzisiejszej lekcji.
Możecie wydrukować, wkleić i pokolorać poniższy obrazek.
Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania, spróbujcie przerysować ten rysunek.
To takie wyzwanie dla was!
***********************************************************************
Przeczytajcie fragment wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Pieśń o Ziemi”.
Co waszym zdaniem znaczy:
Czas się z Ziemią zaprzyjaźnić i otoczyć ją troską i miłością?
W jaki sposób może to zrobić każdy z nas?
Odpowiedzieć na to pytanie pomoże nam piosenka.
Wysłuchajcie tę piosenkę później jeszcze raz.
Spróbujcie nauczyć się na pamięć.
***********************************************************************
Wykonajcie teraz ćwiczenia z kart ćwiczeń ze str. 25.
ćw. 1
Pozbierajcie sylaby z poplątanych linii. Odczytajcie hasło i zapiszcie je w zeszycie.
ćw. 2
Poruszajcie się tak, jak wskazują strzałki. Właściwy wyraz znajdziecie, gdy wykonacie
wszystkie ruchy z jednego pola ze strzałkami.
Pokolorujcie pola, na których staniecie, czyli zawsze ostatnia strzałka z trzech.
Odczytajcie zdanie i zapiszcie je w zeszycie.
ćw. 3
Wpiszcie w okienka nazwy obrazków. Z każdej z nich wybiercie oznaczone litery.
Odczytajcie je kolejno w poziomie i uzupełnijcie hasłem zdanie.
ćw. 1 str. 29
Krzyś poszedł na spacer.
Przyjrzyjcie się rysunkowi i powiedzcie, co chłopiec zapomniał zrobić przed wyjściem.
Umieście nalepki w odpowiednich miejscach tak, aby niewłaściwe zachowania zastąpić dobrymi dla środowiska.
ćw. 2
Zaznaczcie znaczkiem v te zdjęcia, które przedstawiają zachowania dobre dla naszej planety.
***********************************************************************
Z dzisiejszym tematem wiąże się bardzo ważne pojęcie: recykling.
Recykling to ponowne przetworzenie odpadów wykonanych z tworzyw sztucznych, szkła, papieru oraz metalu.
Materiały, które nadają się do ponownego wykorzystania mają często taki znaczek:
Spróbujcie znaleźć w domu rzeczy ze znaczkiem recyklingu.
Zobaczcie, co może powstać z przetworzonych śmieci.
Mnie zaciekawił fakt, iż z plasikowych butelek może powstać...polar!
***********************************************************************
A już teraz proponuję stworzenie recyklingowej zabawki.
Mi osobiście podoba się boisko i gra „Kółko i krzyżyk”.
Jest też ekologiczna wersja gry „Chińczyk”.
***********************************************************************
Czy znacie grę MILIONERZY?
A może macie ochotę spróbwać swoich sił w tej grze?
Zapraszam do udziału!
Udało się?
Czy znaliście odpowiedź na ostatnie pytanie?
Jeżeli tak to BRAWO!
***********************************************************************
Ostatnia ekologiczna propozycja - EKOPUZZLE.
***********************************************************************
Należy się wam odpoczynek!
Zapraszam na świeże powietrze.
Gimnastyka na podwórku.
A potem wracamy odrobic matematykę!
***********************************************************************
MATEMATYKA
Wykonajcie ćw. 1 i 2 ze str. 52.
Możecie pomagać sobie tabliczką mnożenia, jeżeli nie znacie wszystkich wyników.
Przygotujcie sie na jutro na mały test.
Powtórzcie tabliczkę mnożenia oraz dodawanie i odejmowanie!
Dziękuję
Zapraszam jutro!