Archiwum 04 maja 2020


maj 04 2020 Majowe wędrówki
Komentarze (1)

 

Dzień dobry

 

Mam nadzieję, że wypoczęliście przez weekend.

 

Dzisiaj nie będziecie widzieć udostępnionych swoich komentarzy,

ponieważ przygotowałam dla was zadanie,

na które musicie odpowiedzieć właśnie w komentarzu.

 

Przygotowałam dla was również lekturę do przeczytania.

Można ją wydrukować lub czytać bezpośrednio z komputera.

Dostępna jest pod tym liniem:

 

https://drive.google.com/open?id=1TZLFiORyZrdxJCUTbYPKUxH4k1KGfVG2

Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.

 

 

 

A teraz wracamy do lekcji.

 

Dziś będziemy podróżować po Polsce.

 

 

Zastanówcie się, dokąd mielibyście ochotę wybrać się na majówkę?

Jestem pewna, że każdy z was znajdzie coś dla siebie:

rzekę, gdzie można łowić ryby, polanę, na której można zagrać w piłkę, góry, po których można spacerować, trasy rowerowe, miejsca, w których można rozbić namiot, np. na obozie harcerskim.

 

Przeczytajcie  teksty ze str. 45, obejrzyjcie zdjęcia na str. 44-45 i zobaczcie, 

jak wiele atrakcji  oferuje nam Polska.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przed wami zadanie.

Ola ma wiele planów na majówkę.

Nie wie jednak, dokąd mogłaby pojechać. Pomóżcie znaleźć jej miejsca odpowiednie do jej planów.

Pamiętajcie, aby nacisnąć  . Będzie się wam lepiej pracowało.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie teraz zadania w kartach ćwiczeń. 

 

ćw. 1 s. 39

Połączcie liniami przedmioty potrzebne do aktywnego spędzania czasu z miejscami pokazanymi na zdjęciach.

Następnie nalepcie pod zdjęciami odpowiednie podpisy.

 

ćw. 2

Kasia zwiedza Polskę i zbiera nalepki z różnych zakątków.

Pomóżcie jej umieścić je w miejscach wskazanych na mapie.

 

ćw. 3

Przeczytajcie pytania. Wpiszcie wyrazy ze zdań w odpowiednie miejsca tabeli.

Następnie dopiszcie dowolne wyrazy, którymi można rozwinąć zdania.

Zapiszcie rozwinięte zdania.

  

ćw. 5

Utwórzcie wyrazy z sylab zapisanych na polach w tym samym kolorze.

Napiszcie je w zeszycie.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

W szkole mówiliśmy o porach roku: wiosna, lato, jesień, zima.

 

Dziś przypomnimy sobie nazwy miesięcy i poznamy pojęcie kwartału.

Obejrzyjcie krótką prezentację na ten temat:

 

 

 

 

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji.

 

 

 

 

Możecie przepisać też poniższą notatkę: 

 

 

 

Utrwalimy teraz nazwy miesięcy i kwartały.

Wykonajcie zadanie:

 

 

 

Pamiętacie, ile dni ma każdy z miesięcy?

Liczyliśmy to kiedyś na kosteczkach i dołkach u dłoni.

Przypomnijmy sobie:

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zastanówcie się również nad zadaniami poniżej.

Odpowiedzi wpiszcie w komentarzu.

 

1. Zima kończy się pod koniec marca. W którym kwartale kończy się zima?

2. Ola powiedziała, że jej urodziny wypadają w II kwartale, ale nie jest to kwiecień ani maj.

Podaj nazwę miesiąca, w którym urodziła się Ola.

3. Ile dni ma maj?

4. W którym kwartale obchodzimy mikołajki?

5. W którym kwartale zaczyna się rok szkolny?

 

Czekam na wasze odpowiedzi.

 

Dziękuję wam za dzisiejszą obecność.

 

Do jutra!

mewozniak