Najnowsze wpisy, strona 1


cze 19 2020 KIEDY ŚWIECI SŁOŃCE
Komentarze (12)

 

Dzień dobry

 

Witam was wszystkich bardzo, bardzo gorąco!

 

Zobaczcie na żaby na zdjęciu.

 

Jak myślicie, dlaczego są takie zadowolone?

 

 

 

Żaby są zachwycone, ponieważ mocno świeci słońce i mogą się poopalać.

 

Czy pamiętacie z naszych lekcji, czym jest Słońce – gwiazdą czy planetą?

 

Tak, Słońce jest gwiazdą.

 

Słońce ma duży wpływ na zmieniające sie pory roku i nie tylko.

Obejrzyjcie filmik.

 

 

 

 

Słońce przynosi dużo korzyści.

 

Przeczytajcie informacje ze str. 102 i spróbujcie znależć jak najwięcej pozytywnych stron słońca.

 

Następnie wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 93.

 

 

ćw. 1

Pokolorujcie na żółto promienie, na których wpisano korzyści, jakie daje słońce.

 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

A teraz chwila przerwy.

 

Proszę, abyście wyszli choć na moment na podwórko, balkon lub taras.

Stańcie i zobaczcie, co wam towarzyszy.

Postarajcie się to opisać.

Oczywiście wróćcie tutaj!

 

Jeżeli bardzo pada, przełóżcie wyjście na inny czas!

 

 

Już?

  

Ja też wyszłam na taras, a razem ze mną mój towarzysz… cień.

 

Czy wasz cień był krótki czy długi?

 

W zależności od tego, jak wysoko na niebie znajduje się Słońce, tak zmienia się kierunek, długość i wielkość cienia.

W samo południe, kiedy słońce jest najwyżej na niebie, czyli ok godz. 12.00 cień jest najkrótszy.

 

W zrozumieniu tego pomoże wam obrazek.

 

 

 

ćw. 2

Staś szkicował swoją siostrę i jej cień w trakcie całodziennej wycieczki.

Przyjrzyjcie się cieniom i na tej podstawie zaznacz v, gdzie dzieci były w południe.

 

W południe dzieci były na plaży.

Wiemy to stąd, że wtedy cień jest najkrótszy.

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 3

Otoczcie pętlą co drugi wyraz.

 

 

 

Przepiszcie do zeszytu podane początki zdań.

Pierwsze zdanie uzupełnijcie pisemnie wyrazami z pętli, a drugie – pozostałymi.

Pamiętajcie o przecinkach.

 

W ćwiczeniu poniżej sprawdźcie poprawność zapisanych przez was zadań.

 

 

 

 

ćw. 4

Uzupełnijcie wyrazy odpowiednimi literami.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 5

Dopiszcie do wiersza wyrazy z ramki tak, aby stworzyć rymy.

 

Przeczytajcie uzupełniony tekst wesołym głosem.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

W niektórych miejscach na naszej planecie Słońce góruje w zenicie,

co oznacza, że w południe, a więc w momencie,

gdy nasza dzienna gwiazda znajduje się w najwyższym punkcie na niebie,

nie można zobaczyć swojego cienia.

Cień oczywiście jest widoczny, ale jedynie pod stopami,

ponieważ Słońce oświetla nas w linii prostej od góry.

To zaskakujące zjawisko można obserwować każdego dnia.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dziś zamiast plastyki proponuję wam zabawę cieniami.

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

 

MATEMATYKA

 

Na początek sprawdźcie się w krótkim ćwiczeniu.

 

 

 

Przygotujcie teraz karty ćwiczeń z matematyki.

 

Wykonajcie zadania ze str. 83.

 

 

Jeżeli chcecie sprawdzić poprawność zadania musicie ułożyć puzzle.

 

 

 

Dziękuję Wam dziś za uwagę.

 

 

Życzę miłego i słonecznego weekendu.

 

Pomyślcie, że za tydzień juz wakacje!

 

mewozniak   
cze 15 2020 Z PLECAKIEM CZY Z WALIZKĄ?
Komentarze (8)

 

Dzień dobry

 

Dziś przed nami bardzo miły i przyjemny temat.

 

 

Po odliczeniu 3,2,1..., będzie odkrywać się powoli obrazek.

Kiedy będziecie pewni, o co chodzi, kliknijcie przycisk.

 

 

 

Chyba wszyscy lubią wakacje!

 

Trochę możemy pomarzyć...

Spróbujcie odgadnąć, jakie miejsca są na obrazku.

 

 

 

 

Posłuchajcie również piosenki o wakacjach.

 

  

 

 

Myślę, że każdy z was ma już plany wakacyjne.

Zanim jednak gdziekolwiek się wybierzemy, należy wykonać pewną czynność.

Odgadnijcie hasło, aby dowiedzieć się, o jaką czynność chodzi.

 

 

 

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 92. 

Wykonajcie znajdujące się tam zadania.

 

 

ćw. 4

Wytnijcie nazwy przedmiotów z „Wycinanki” i wklejcie je tak, aby nazwa kolejnej rzeczy zaczynała się literą, którą kończy się nazwa poprzedniej.

 

ćw. 5

Umieśćcie nalepki w odpowiednich miejscach.

Zamieńcie rysunki na słowa, przeczytajcie zdania i przepiszcie je z pamięci do zeszytu.

 

ćw. 6

Uzupełnijcie nazwy miast literami oznaczającymi samogłoski, a dowiecie się, dokąd pojadą dzieci.

Odczytajcie hasło z liter w kolorowych okienkach.

 

Teraz możecie porównać wasze odpowiedzi z rozwiązaniami poniżej.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Obliczcie działania i dopasujcie do niego wynik.

Odczytajcie hasło i wpiszcie je w komentarzu.

 

 

 

 

 

Wykonajcie teraz zadanie ze str. 82.

 

Sprawdzimy je dziś podczas spotkania na Discordzie.

 

Dziękuję

mewozniak   
cze 10 2020 CZEKAMY NA LATO
Komentarze (11)

 

Dzień dobry

 

 

Wczoraj podczas naszego spotkania na platformie Discord mówiliśmy o lecie.

Spróbujcie przypomnieć sobie i odgadnąć właściwe wyrazy.

 

 

Przeczytajcie wiersz Danuty Gellnerowej „Lato” ze str. 98.

Zastanówcie się nad odpowiedziami na pytania:

Jakie podarunki rozdaje lato?

Jaki kolor kojarzy się poetce z latem?

Jak myślicie, dlaczego lato ma więcej złotaniz jubiler?

Jakie barwy wam kojarzą się z latem? 

 

ćw. 1

Odczytajcie wyrazy z sylab.

Podkreślcie nazwy podarunków lata wymienione w wierszu ze strony 98 w podręczniku.

Wykreślcie w diagramie litery tworzące te wyrazy.

Z pozostałych liter odczytajcie poziomo zdanie. Napiszcie je.

 

 

ćw. 2

Wyrazy z jednej rodziny pokolorujcie tym samym kolorem.

 

 

 

ćw. 3

Przyjrzyjcie się ilustracji.

Opowiedzcie, co się na niej dzieje.

Na jej podstawie wypiszcie jak najwięcej czasowników, rzeczowników i przymiotników.

 

Zdjęcia rozwiązanych zadań prześlijcie do mnie.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Oderwijcie się na chwilę od zadań.

 

Zróbcie rozgrzewkę i wykonajcie ćwiczenia:

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Gdbyśmy byli teraz w szkole zapytałabym, kto lubi lato.

Już wyobrażam sobie las rąk w górze.

 

Przenieśmy się choć na krótką chwilę do lata.

 

Posłuchajcie piosenki.

Możecie włączyć napisy na filmie, wtedy łatwiej będzie wam zapamiętać słowa.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Jak ten czas szybko leci...

 

 

Czas... coś miałam dla was przygotowaś, coś związnego z czasem...

 

Już wiem!

 

 

Sprawdźcie swoją wiedzę z upływającego czasu.

 

 

 

 

 

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 77.

 

 

 

 Teraz możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Każdy z wam miał zaszyfrować hasło dla koleżanki lub kolegi z klasy.

Odnajdźcie swoje imię i próbujcie odgadnąć, jaka wiadomość została do was przesłana.

Życzę miłej zabawy.

 

 

         

 

 

     

 

 

Dziękuję wam za dzisiejsze spotkanie.

 

Przed wami parę dni wolnego.

 

Wypoczywajcie

 

mewozniak   
cze 09 2020 GRY TERENOWE
Komentarze (13)

 

Dzień dobry

 

Dziś przed wami dzień wyzwań.

 

Na początek odgadnijcie zaszyfrowane hasło ze str. 87 z ćw. 1.

 

Zobaczcie na przykład.

Zaszyfrowałam dzsisiejszy dzień tygodnia.

Najpierw znajdźcie odpowiedni kształt, kropka pokazuje miejsce litery.

Pamiętajcie też o zaszyfrowaniu słowa dla kolegi lub koleżanki!

 

Zdjęcie zaszyfrowanego hasła prześlijcie do mnie.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Teraz zaczynamy już naszą grę.

 

Rozwiązujcie po kolei zadania.

W każdym zadaniu musicie odnaleźć literę, która będzie kluczem do hasła.

Czytajcie dokładnie polecenia.

Zapisujcie na kartce numer zadania, a przy nim odpowiednią literę.

 

 

1. 

Ułóżcie słowa w kolejności alfabetycznej.

Kluczem jest pierwsza litera ostatniego ułożonego wyrazu.

 

 

2.

Zdecydujcie, czy wpisać ż czy rz.

Kluczem jest trzecia litera ostatniego wyrazu.

 

 

3. 

Ktoś wymazał z mapy objaśnienie legendy.

Rozszyfrujcie legendę mapy.

Kluczem jest trzecia litera wyrazu znajdującego się najbliżej pirata.

 

 

4. 

Obliczcie działania.

Wynikiem jest liczba liter w nazwie miasta.

Kluczem jest ostatnia litera miasta pasującego do wyniku 24:3

 

 

 

5.

Dopasujcie wyrazy tak, by tekst był spójny i kogiczny.

Kluczem jest piąta litera wyrazu, który nie pasuje do tekstu.

 

 

 

6. 

Zagrajcie w Milionerów.

Kluczem jest litera, która pojawi się po rozwiązaniu całego zadania.

 

 

 7. 

Dopasujcie wyniki do działań.

Kluczem jest czwarta litera ukrytego przedmiotu.

 

 

8.

Odgadnijcie hasło.

Kluczem jest pierwsza litera drugiego wyrazu.

 

 

 

9.

Dopasujcie wyniki do działań.

Odczytajcie hasło. 

Podpowie wam ono, jaka litera jest kluczem.

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Czy macie już wszystkie 9 liter?

 

Wpiszcie je pod numerem zadania, w którym je odnaleźliście.

Odczytajcie hasło.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

  

Jako podsumowanie wykonajcie emblemat (odznakę) do gry w podchody dla naszej klasy.

Możecie też wymyśleć nazwę dla klasowej drużyny.

 

 

 Dziękuję wam za wspólną zabawę.

 

 

Do usłyszenia na Discordzie.

 

 

mewozniak   
cze 08 2020 NAJLEPSI PŁYWACY
Komentarze (14)

  

Dzień dobry

 

Dziękuję za wasze odpowiedzi i rozwiązanie rebusu z piątku:

 

STRACH MA WIELKIE OCZY

 

Bardzo sie cieszę, że tylu z was włącza się we wspólną zabawę.

 

 

W piątek czytaliśmy opowiadanie o Cesi, która pokonała strach przed pójściem na basen.

Pobyt na basenie może dostarczyć wiele emocji.

 

Na jednym z naszych spotkań Amelka wspomniała o pływaczce Otylii Jędrzejczak.

 

Obejrzyjcie filmik pokazujący jeden z jej sukcesów. 

Możecie przewinąć film i zobaczyć moment zwycięstwa.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zapiszcie w zeszycie temat lekcji.

 

 

 

 

Popatrzcie teraz na obrazek.

 

 

Nadajcie imię jednemu z dzieci w wodzie.

 

Odpowiedzcie na pytania:

 

Gdzie są dzieci?

Co robi dziecko, któremu imię nadałeś?

W czym bierze udział?

O czym marzy?

Co robią inne dzieci?

Dopisz też coś od siebie, np. Czy brałeś lub brałaś udział w zawodach pływackich?

Czy chciałbyś/ chciałabyś wziąć udział w takich zawodach lub je zobaczyć? 

O jakim sukcesie marzysz?

 

Prześlijcie do mnie zdjęcia waszych prac.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wykonajcie teraz zadania z kart ćwiczeń ze str. 86.

 

ćw. 4

Podkreślcie zwroty pasujące do wyrażenia mistrz sportu.

Dopiszcie dwie inne propozycje.

 

ćw. 5

Przeczytajcie tekst i wstaw odpowiednie znaki interpunkcyjne: , . ? lub !.

 

 

 ------------------------------------------------------------------------------------

 

W świecie zwierząt również jest wielu znakomitych pływaków.

 

Zobaczcie, jakie zwierzeta świetnie czują się w wodzie.

Nawet te wielkie, jak hipopotamy lub krokodyle.

Przeniesiemy się z wizytą do zoo we Wrocławiu:

 

 

 

Przeczytajcie informacje ze str. 94-95.

  

ćw. 1

Otoczcie pętlami zdjęcia zwierząt, które dobrze pływają.

Połączcie liniami zdjęcia pływaków z fragmentami ich ciał.

 

ćw. 2

Zaznaczcie v cechy, które ułatwiają zwierzętom wodnym pływanie.

 

ćw. 3

Dlaczego ryby świetnie pływają? Skorzystajcie z wyrażeń zapisanych w ramce i dokończcie zdanie.

 

   

 -------------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Pozostajemy przy temacie pływania.

 

Na początek rozwiążcie sportowy quiz.

Działania piszcie w zeszycie, tak jak ostatnio.

 

 

 

 

Dziękuję

 

Słyszymy się dziś na platformie Discord.

Przygotujcie ćwiczenia do matematyki.

Zrobimy mistrzowskie zadanie!

mewozniak