Najnowsze wpisy, strona 12


mar 24 2020 W marcu jak w garncu
Komentarze (18)

 

 

 

Dzień dobry!

 

Zabieramy się do pracy.

 

Pamiętajcie, żeby pracować samodzielnie,

a dopiero potem sprawdzić rozwiązania.

 

Bądźcie też uważni.

 

W środku mały konkurs!

 

 

Dziś zaczynamy nasze zajęcia od przypomnienia sobie przysłowia

 

„W marcu jak w garncu”.

 

Pamiętacie, co ono oznacza?

 

Spójrzcie na obrazek i przypomnijcie sobie jaką mieliśmy ostatnio pogodę!

 

 

 

 

 

Tak, piękne słońce, ciepło, wiaterek,

a parę dni później przyszło ochłodzenie,

padał deszcz i poprószył śnieg.

 

-----------------------------------------------------

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 86.

 

Przeczytajcie wiersz „W marcu jak w garncu”.

 

Zobaczcie, jak zmienia się pogoda w marcu.

 

Otwórzcie teraz karty ćwiczeń na stronie 76 na zad. 1.

Wypiszcie sześć lub więcej rzeczowników z przeczytanego wiersza.

A co to rzeczowniki? Tak, to nazwy ludzi, roślin, zwierząt i rzeczy!

 

Ja znalazłam we fragmencie

Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży” rzeczownik słońce.

 

------------------------------------------------------------

 

Zobaczcie teraz na zad. 3 na str. 77. Przeczytajcie tekst.

Uzupełnijcie zdania wyrazami tak, aby połączyć wyrazy lub zdania.

 

 

 

Teraz możecie sprawdzić, czy dobrze wykonaliście to zadanie.

 

Meteorolog oznajmia, że już przyszła wiosna. Pogoda jest zmienna,

 

dlatego nie wiem, w co się ubrać. Spadnie deszcz albo śnieg. Nie

 

pomoże płaszcz przeciwdeszczowy ani parasolka, ponieważ tak mocno

 

wieje. Najlepiej zostanę w domu i poczekam na zmianę pogody.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Przejdziemy teraz do zad. 4 na str. 77.

Podpiszcie obrazki według wzoru podanego w ćwiczeniu.

Wykorzystajcie słówka:

przebiśniegi, śnieżynki, pąki, krokusy, liście.

 

-------------------------------------------------------------

 

I jeszcze ostatnie zadanie – zad. 5.

Z rozsypanych wyrazów ułóżcie przysłowie i  zapiszcie je.

Pamiętajcie, że zdanie zaczynamy wielką literą 

a kończymy kropką.

-------------------------------------------------------------------

A może zrobimy mały konkurs?

W komentarzu wpiszcie przysłowie,

które udało się wam ułożyć w zad. 5.

Pierwsza osoba otrzyma punkt.

Pamiętajcie, aby wpisać swoje imię i pierwszą literę nazwiska!

Punkt również dla dwóch pierwszych osoób, które podadzą inne przysłowie związane z wiosną!

Powodzenia!

 

----------------------------------------------------------------

 

Teraz czas na przypomnienie sobie tabliczki mnożenia!

 

Możecie sprawdzić się w krótkim teście. 

Oceny tam uzyskane są tylko poglądowe

i tym razem nie będą wpisane do dziennika.

Link do strony:

https://www.testportal.pl/test.html?t=aqJE6dDtBner

 

Jeżeli nie sprawiło wam to problemów, przejdziemy dalej.

Otwórzcie karty ćwiczeń z matematyki na str. 47.

Mamy tutaj zad. 2.

Przejdźcie przez labirynt.

Uwaga! Możecie poruszać się tylko po polach z wynikami parzystymi!

Najpierw pokolorujcie na żółto pola z wynikami parzystymi,

a następnie narysujcie drogę.

Pamiętajcie, że liczby parzyste to te, które możemy podzielić na dwie równe części.

Liczbami parzystymi są np. 2, 4, 6, 8, 10 i tak dalej.

---------------------------------------------------------------------------

Dziękuję Wam za współpracę!

 

 

 

mewozniak   
mar 23 2020 Co kwitnie wiosną?
Komentarze (6)

 

Moi Drodzy!

 

Przygotuje podręczniki i karty ćwiczeń do języka polskiego.

 

Starajcie się wykonywać ćwiczenia samodzielnie. 

 

Czytajcie polecenia na tej stronie. 

Jeżeli zobaczycie pytajnik lub długopis ,

wróćcie do podręcznika lub kart ćwiczeń.

Zastanówcie się i jeżeli trzeba napiszcie w ćwiczeniach odpowiedź.

Możecie potem sprawdzić, czy poprawnie wykonaliście zadania.

 

Pamiętajcie, że możecie robić przerwy.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Zabieramy się zatem do pracy!

Dziś będziemy mówić dużo o wiośnie!

 

Otwórzcie podręczniki do języka polskiego na stronie 78.

Przeczytajcie wiersz „Czupiradło “.

 

Przeczytane?

 

To teraz znajdźcie w wierszu słowa opisujące, jakie było Czupiradło.

 

Czy znalaźliście te same słowa, jak te poniżej zaznaczone grubszą czcionką? 

 

Na moczarach nad Prosną rosło

okropne czupiradło:

rosochate, rozczochrane, wyszczerbione

każdy więc, komu tamtędy iść wypadło,

czym prędzej skręcał w drugą stronę!

 

Brawo! 

 

Odpowiedzi wpiszcie do kart ćwiczeń z języka polskiego

(str. 71 ćw. 4).

 

 

A czy wiecie, co znaczy słowo rosochate?

To słowo oznacza, że jakieś drzewo jest mocno rozgałęzione.

 --------------------------------------------------

Zastanówcie się i napiszcie, co zostało nazwane Czupiradłem.

W tym pomoże wam list od wiosny, który został napisany właśnie do Czupiradła.

„Kochana wierzbo płacząca,

wybacz moje spóźnienie,

(…)

Twoja kochająca siostra – wiosna”.

Odpowiedź brzmi: wierzba.

-------------------------------------------------------------------

Czy wierzba naprawdę jest rosochata i rozczochrana?

Czy wygląda jak czupiradło?

------------------------------------------------------------------------ 

Przeczytajcie teraz wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosna” ze strony 79 w podręczniku.

Na podstawie wiersza uzupełnijcie zdania odpowiednimi wyrazami (str. 71 ćw. 5 ).

 

Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie.

 

Wiosna przyszła (jak?) cichuteńko. W ulach obudziły się (co?)

pszczoły, a na drzewach pojawiła się (jaka?) świeża

zieleń. Powróciły (co?) wilgi, czaple i bociany.

Białe kwiaty (co zrobiły?) zakwitły na śliwach i czeremchach.

------------------------------------------------------------------- 

I przed nami ostatnie zadanie.

Wypiszcie z wiersza „Pomylona wiosna“ ze strony 79 w podręczniku

nazwy zwierząt w pierwszej liniaturze, a nazwy roślin – w drugiej liniaturze.

Z tym zadaniem na pewno poradzicie sobie sami!

 ................................................................................................

Bardzo lubię wiosnę!

Posłuchajcie razem ze mną piosenki "Daj rękę wiosenko!"

https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM

---------------------------------------------------------------------------- 

Pamiętajcie, by powtarzać tabliczkę mnożenia!

Jutro do niej wrócimy!

 

Dziękuję za wspólnie spędzoną lekcję!

mewozniak   
mar 19 2020 zabawa
Komentarze (9)

Jestem zadowolona z waszej pracy! Zrobiliście piękne żonkile!

A wiecie, że słowo zadowolona mogę zastapić innym słowem?

To słowo to usatysfakcjonowana.

To teraz czas na zabawę.

Znalezione obrazy dla zapytania: emotka wesoła

 

 

 

Ze słowa usatysfakcjonowana utwórzcie inne.

Jak? Zobaczcie!

Wybieram litery ze słowa "usatysfakcjonowana" i z nich tworzę nowe słowo:

Ze słowa usatysfakcjonowana - wybrałam litery s, k, o.

Z nich ułożę wyraz sok.

Możecie w komentarzach napisać, ile słów udało sie wam ułożyć!

 

Zaproście do zabawy domowników!

 

 

UDANEJ ZABAWY!

 

mewozniak   
mar 19 2020 gra - zabawa
Komentarze (0)

mewozniak   
mar 18 2020 żonkile
Komentarze (0)

mewozniak