Najnowsze wpisy, strona 11


mar 29 2020 Dieta, czyli o sposobach odżywiania
Komentarze (14)

 

Dzień dobry!

 

Cieszę się na ponowne spotkanie z Wami!

 

Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci po weekendzie!

 

Dziś pozostajemy przy temacie: zdrowie.

 

Zobaczymy, co wspólnego mają ze sobą dietetyk, warzywa i sygnalizacja świetlna.

                               

 

Przeczytajcie opowiadanie z podręcznika (str. 90).

 

 

 

Tam znajdziecie odpowiedź!

 

Już wiemy, że kolory mają ogromne znaczenie w naszej diecie.

Dietetyk poprosił dzieci,

aby posegregowały warzywa i owoce według kolorów.

Okazało się, że ich kolor ma znaczenie.

Inny kolor, to inne korzyści zdrowotne dla zdrowia. 

 

ZAPAMIĘTAJCIE:

 

Im ciemniejsze warzywo lub owoc, tym zdrowsze. 

 

 

Przygotowałam dla Was jeszcze więcej apetycznych i zdrowych kolorów!

 

 

 

 

Znajdźcie, jakie warzywa i owoce pomagają w nauce!

Jakiego są koloru?

---------------------------------------------------------------------

 

Odżywianie jest bardzo ważne.

 

Należy jednak pamiętać o ważnych zasadach.

 

Jakie to zasady, dowiecie się tutaj.

 

Kliknijcie w link lub skopiujcie go.

 

(Dotykajcie poszczególnych plansz, aby przejść do następnych.)

 

https://docs.google.com/presentation/d/1KQwQaUuFXPLb8CN3fZChHsphgQho0ZWFL7o6eLnwvyQ/edit?usp=sharing

 

Teraz już wiecie naprawdę dużo

i poradziecie sobie bez problemu z zadaniami!

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 82.

  

Wykonajcie zadanie 1 i 2.

---------------------------------------------------------------------------

 

Kiedy byliśmy w szkole, zabierałam do poprawy wasze zeszyty.

Czasami musiałam coś poprawić.

Spróbujemy teraz nauczyć się wiersza, który pomoże wam 

pisać poprawnie wyrazy z "ó".

Przeczytajcie wiersz.

 

Ciężarówka, czy złotówka

wszędzie jest końcówka "ówka".

Musi być zapamiętane:

Tam "ó" zawsze kreskowane!

 

Tam, gdzie słyszysz -ów wyraźnie

"o" z kreseczką pisz odważnie.

 

Lecz niech pamięta zawsze główka,

że wyjątkami są zasuwka,

wsuwka i skuwka. 

 

 

Z taką wiedzą na pewno uda się wam zrobić zadania ze str. 83.

Uwaga! W ćw. 3 nie układajcie i nie piszcie zdań w zeszycie.

Zamiast tego wybierzcie dwa słówka z tych trzech ćwiczeń

i ułóżcie z nimi krótką rymowankę.

Możecie się nad nią zastanowić później.

Macie czas do środy.

Poproście rodziców, aby mi ją przesłali.

 

------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Na początku sprawdzimy sobie wybrane zadania z piątku (str. 34 -35).

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Będziemy dziś dalej dodawać.

Tym razem Tomek przedstawi wam trzeci sposób dodawania.

 

 

 

Tomek wykonuje działanie 26 + 47 =____

 

Chłopiec chce liczbę 26 zaokrąglić do pełnej dziesiątki, czyli do 30.

Brakuje mu 4 (bo 26 + 4 = 30).

 

Pożycza więc 4 z liczby 47.

Zostaje mu wtedy 43 (bo 47 - 4 = 43).

 

Teraz dodaje do 30 liczbę 43 czyli 30 + 43. 

 

Jaki wynik powinien mu wyjść?

 

30 + 43 = 73

----------------------------------------

 

Spróbujmy zrobić wspólnie pierwszy przykład z ćw 1 (str. 36).

 

 

 

Obliczcie teraz kolejne przykłady.

 

Możecie potem sprawdzić poprawność wykonanego zadania.

 

 

Sprawdzamy!

 

 

Resztę zadań robimy jutro!

-------------------------

 

Dziękuję wam za współpracę.

Do zobaczenia jutro!

 

mewozniak   
mar 28 2020 Czas na zabawę
Komentarze (3)

 

Dzień dobry!

 

Cieszę się,

że znaleźliście czas na spotkanie ze mną!

 

Dziś chciałam zaproponować wam

 

 wykonanie pewnych doświadczeń i eksperymentów.

 

 

Pamiętacie nasze doświadczenia w szkole:

 

drożdże, olej i woda, fasolka w słoiku!

 

Wiem, że z rodzicami udaje sie wam też zrobić inne.

 

Mam na to dowody!

 

Niektórzy z Was zrobili kryształki soli,

 

inni doświadczenie z wodą, pieprzem i mydłem!

 

Dziękuję za wszystkie zdjęcia i filmiki!

 

Dziś proponuję śnieg na wiosnę

 

i wiele, wiele innych!

 

Śnieg dostępny tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=oh5gIK5rXDg

 

Uwaga! Nie musicie dodawać zapachu ani brokatu!

 

A teraz kolejna porcja:

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

Proponuję wykonanie doświadczenia z bańkami, świeczką 

i magicznym obrazkiem malowanym cytryną!

 

MIŁEJ ZABAWY!

 

 

 

 

 

 

mewozniak   
mar 26 2020 Dbamy o nasze zdrowie
Komentarze (23)

 

Dzień dobry!

Miło mi znowu się z Wami spotkać!

Mam nadzieję,

że wzięliście ze sobą dobry humor!

 

 

 

Tematem dzisiejszej lekcji będzie:

 

 

 

 

 

PIRAMIDA!

 

 

Ale cóż to takiego?

 

 

Jakiś chochlik zamienił mi zdjęcia!

 

 

Nie o takiej piramidzie będziemy mówili!

 

 

Dziś wyjątkowa piramida

 

 

 

PIRAMIDA ŻYWIENIOWA

 

 

I AKTYWNOŚCI!

 

 

 

Co to za piramida i dlaczego jest tak ważna,

 

 

dowiecie się klikając w ten link:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7_Y8QekljEo

 

 

 

Piramida żywieniowa pokazuje nam,

co powinniśmy jesć, abyśmy byli zdrowi.

 

 

 

Najniżej znajdują się produkty, które są nam najbardziej potrzebne

i powinniśmy jeść je najczęściej.

 

 

Na samej górze są te, których powinniśmy unikać, albo jeść bardzo mało.

 

 

Sport to zdrowie, dlatego znalazł się na samym dole piramidy!

 

 

 

Zobacz, że nie ma tu słodyczy.

 

 

 

Dlaczego?

 

Zastanówcie się, a odpowiedź wpiszcie w komentarzu!

Zdobywacie tak punkty! 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------

 

 

Otwórzcie teraz karty ćwiczeń (str. 80, ćw. 3)

 

 

Wytnijcie z „Wycinanki” nazwy grup produktów i na podstawie zdobytych informacji

 

wklejcie je na odpowiednich piętrach piramidy żywieniowej.

 

Połączcie liniami obrazki z ich miejscami w piramidzie.

 

Nie podaję odpowiedzi!

Wiem, że świetnie sobie poradzicie!

 

------------------------------------------------------------------

 

W ćw. 4 podkreślcie czasowniki i utworzone od nich rzeczowniki.

 

 

Dopiszcie pod nimi właściwe pytania:

 

co robię?, co to?

 

 

Sprawdźmy!

 

Codziennie ćwiczę. Ćwiczenia są ważne.

co robię? - ćwiczę, co to? - ćwiczenie

 

Zdrowo się odżywiam. Zdrowe odżywianie wpływa na dobre samopoczucie. 

 

co robię? - odżywiam, co to? - odżywianie

 

---------------------------------------------------------------

W kolejnym zadaniu (ćw. 5) od czasowników utwórzcie rzeczowniki według wzoru.

Zauważcie, że rzeczowniki będą kończyć się na -nie.

Oczywiście sprawdzamy!

 

--------------------------------------------------------------------

 

I ostatnie zadanie (ćw. 6 str. 81)!

 

Przygotujcie zieloną i żółtą kredkę.

 

Odszukajcie pola z rzeczownikami, które zostały utworzone od czasowników,

i pokolorujcie je na zielono. Pozostałe pola pokolorujcie na żółto.

 

Pamiętajcie, nie kolorujcie na zielono wszystkich rzeczowników,

tylko te utworzone od czasowników, czyli kończące się na  -nie.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Sport to zdrowie!

 

Proponuję małe ćwiczenie sportowe.

 

Pobiegnijcie, byle nie za szybko, do swojego pokoju!

Stańcie na środku, obróćcie się w koło i zobaczcie,

czy macie porządek!

Potem zróbcie skłon, zajrzyjcie pod łóżko,

czy nie ma tam poszukiwanej od dawna skarpetki!

 

Kto ma czysto robi podskok, a kto niestety bałagan robi przysiad,

ponieważ czeka go dziś jeszcze jedno zadanie: sprzątanie!

 

                        

--------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

 

Dziś matematyka trochę inaczej!

 

 

Wykonajcie zadania 2 - 7 ze str. 34 -35.

 

W poniedziałek podam na blogu rozwiązania,

 

 

żebyście mogli sprawdzić poprawność.

 

Możecie wykonać też przynajmniej 10 przykładów

ze strony:

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32

 

-----------------------------------------------------------------------

Dziękuję Wam bardzo za obecność.

 

Tymczasem mam dla Was jeszcze jedną propozycję.

 

Korzystajcie z pięknej pogody.

 

Możecie jednak zaglądnąć tu jutro,

 

ale już nie po naukę!

 

Niespodzianka.

 

 

 

 

 

mewozniak   
mar 25 2020 Rowerowa wycieczka z tatą
Komentarze (17)

 

Dzień dobry!

 

Zaczynamy nasz kolejny dzień z nauczaniem w domu!

 

Przygotujcie podręczniki i karty ćwiczeń.

 

 

 

Dziś zapoznamy się z mapą

 

i wyruszymy na wycieczkę rowerową.

 

 

Ale zanim zaczniemy się uczyć,

 

 

możecie zobaczyć krótką historię rowerów.

 

Dowiecie się, że pierwszy rower służył do…

 

Sami zresztą zobaczcie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=E-U02-RWUPc

 

 

 

Przyznam się Wam,

 

 

że ja chyba na niektórych rowerach

 

 

nie umiałabym jeździć!  

 

       

 

--------------------------------------------------------------------

 

Teraz możemy wrócić do naszej lekcji!

 

 

Zobaczcie na rysunek. To mapa.

 

 

Taki sam fragment mapy znajdziecie

 

 

w kartach ćwiczeń na str. 74.

 

 

 

 

Mapa to rysunek przedstawiający

 

 

pomniejszony fragment Ziemi.

 

 

Zobaczcie, że na takiej mapie mamy zaznaczone tereny zielone,

 

 

drogi, rzeki, jeziora, różne budynki, a nawet domy.

 

 

W lewym dolnym rogu znajduje się opis elementów,

 

 które można znaleźć na mapie.

 

To legenda.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Odczytajcie znaki z legendy mapy

 

 

i uzupełnijcie ich nazwy w tekście w kartach ćwiczeń (str. 74 zad. 1).

 

 

Zaznaczcie na mapie czerwoną przerywaną linią trasę wycieczki.

 

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

Wyruszyliśmy sprzed szkoły we wsi Głogów. Drogą polną

pojechaliśmy w kierunku jeziora i dalej przez las,

a potem przez łąki. Przy skręciliśmy kapliczce w lewo.

Krętą ścieżką wzdłuż rzeki dotarliśmy do leśniczówki.

-------------------------------------------------------------------------------

 

Wybierając się na wycieczkę, należy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy.

 

To ekwipunek.

 

 

Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej tych rzeczy.

 

Wykonajcie teraz zad. 2 str. 74.

 

 

Wpiszcie litery w nazwach przedmiotów,  

 

które należy zabrać na wycieczkę rowerową.

 

 

Z ponumerowanych liter ułóżcie i zapiszcie nazwę przedmiotu,

 

 

który także warto mieć ze sobą.

 

 

Zastanówcie się, dlaczego?

-----------------------------------------------------------------

 

Czas na kolejne zadanie (zad. 3 str. 75).

 

Znaczek N, czyli musicie wykorzystać naklejki ze środka ćwiczeń.

 

Kostek narysował i opisał wycieczkę rowerową z tatą.

 

 

Na podstawie trasy zaznaczonej na mapie

 

 uzupełnijcie tekst odpowiednimi nalepkami z wyrazami.

 

Zobaczcie, którą drogą jechał i jakie budynki mijał.

  

 

-----------------------------------------------------------

Zróbmy chwilę przerwy.

 

Spróbujcie trochę się pogimnastykować!

 

Sport to zdrowie!

 

Kliknjcie w ten link i wykonajcie ćwiczenia na równowagę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

 

----------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Na początek zróbmy małą matematyczną rozgrzewkę.

 

Kliknij w ten link i zrób co najmniej 10 przykładów.

https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-z-przekraczaniem-progu-dziesiatkowego_7_10.html

 

Uff…

 

Zabieramy sie do pracy!

 

Znowu będziemy dodawać liczby dwucyfrowe.

 

Tym razem innym sposobem.

 

Myślę, że będzie łatwiejszy!

 -----------------------------------------------------------

 

 

To jest Kasia.

 

Kasia oblicza działanie   48 + 25 = ___

 

 

 

 

Kasia rozbiła obie liczby na dziesiątki i jedności:

 

48 na 40 i 8,

25 na 20 i 5.

 

Następnie dodała same dziesiątki  (40 + 20)

a później tylko jedności (8 +5).

 

 

Na końcu dodała otrzymane wyniki

 

60 + 13 = 73

--------------------------------------------------------------------------

Spróbujmy teraz wykonać zad. 1 str. 34.

Wynik: 93

---------------------------------------------------------------------

Teraz wykonajcie zadanie samodzielnie.

 

Potem sprawdźcie poprawność zadania.

 

      

 

Gotowe?

 

To sprawdźmy, czy macie dobrze!

 

39 + 34 = 30 + 30 + 9 + 4 = 60 + 13  = 73

17 + 48 = 10 + 40 + 7 + 8 = 50 + 15 = 65

63 + 29 = 60 + 20 + 3 + 9 = 80 + 12 = 92

55 + 36 = 50 + 30 + 5 + 6 = 80 + 11 = 91

47 + 47 = 40 + 40 + 7 + 7 = 80 + 14 = 94

 

26 + 59 = 20 + 50 + 6 + 9 = 70 + 15 = 85

-------------------------------------------------------------------

 

Na zadanie zróbcie zad 3 str. 34.

 ------------------------------------------------------

 

Uwaga!

Jeżeli chcecie,

możecie zaprojektować własna mapę rowerową z ciekawymi  miejscami!

 

A na dziś dziękuję!

 

 

 

 

mewozniak   
mar 25 2020 Czas na rower!
Komentarze (0)

 

Dzień dobry!

Dziękuję Wam za wczorajszą lekcję i wspólną zabawę.

Cieszę się, że tylu z Was wykonało poprawnie test z matematyki!

 

A dziś przed nami kolejna lekcja.

Pamiętajcie o przerwach!

Możecie w czasie takiej przerwy pokazać rodzicom,

jak ćwiczymy na w - fie.

Pamiętacie nasz gimnastyczny alfabet?

Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo!

------------------------------------------------

 

Temat dzisiejszej lekcji:

 

Czas na   .

 

Otwórzcie podręczniki na stronie 80.

Przeczytamy tekst  pod tytułem "Rower".

Bohaterem tego opowiadania jest Mikołajek.

Chłopiec marzy o rowerze. Czy spełni się jego marzenie?

Możecie posłuchać też tego opowiadania. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4rhZXai2af4

 

Oj, z roweru ucieszył się nie tylko Mikołajek!

 

-----------------------------------------------------------------------

Zamknijcie podręczniki.

Otwórzcie karty ćwiczeń - str. 72 zad. 1.

Wytnijcie z „Wycinanki” str. 103 odpowiednie równoważniki zdań.

Ułóżcie z nich plan wydarzeń opowiadania o Mikołajku

i rowerze.

Przyklejcie je w odpowiedniej kolejności.

 

Sprawdźcie, czy macie tak samo:

 

Brak zgody rodziców na rower.

Warunek postawiony przez tatę. 

Dobra ocena Mikołajka z arytmetyki.

Prezent dla Mikołajka od rodziców.

Jazda taty na rowerze.

---------------------------------------------------------------------------------

A teraz Wasza kolej.

Napiszcie o własnym lub wymarzonym rowerze

(zad. 2 str. 72).

Narysujcie go w ramce.

Te prace chętnie zobaczę! Czekam na zdjęcia!

-----------------------------------------------------------

W zad. 3 str. 72 wykorzystajcie następujące słówka:

wygodne, napompowana, nowy

Określcie, jaki rodzaj mają te wyrazy:

męski, żeński lub nijaki.

---------------------------------------------------------- 

 

MATEMATYKA

 

Lubicie matematykę! To wiem!

 

Skupcie się jednak, ponieważ przed nami nowy temat.

Dodawanie liczb dwucyfrowych.

 -----

To jest Bartek.

 

Bartek dodaje     27 + 48 =___

 

Bartek przepisuje 27,

a 48 dzieli na dziesiątki (40) i jedności (8).

Zobaczcie jeszcze raz, co zrobił Bartek z cyfrą 48. 

Rozbił ją na 40 i 8. 

 

Potem dodał wszystko po kolei i otrzymał wynik 75.

Przepiszcie proszę przykład Bartka do zeszytu.

Będzie wam łatwiej wtedy to zrozumieć.

----------------------------------------------------------------------------------- 

Spróbujemy też tak dodawać?

 

Otwórzcie karty ćwiczeń do matematyki na str. 32.

 

Zrobimy wspólnie zadanie 2.

 

Wynik: 63

 

 

Teraz drugi przykład. Pamiętajcie, aby rozbić 29 na 20 i 9.

Wynik: 98

 

 

Ostatni przykład spróbujcie zrobić samodzielnie.

 

Udało się? 

Sprawdźmy!

88 + 15 = 88 + 10 +5 = 98 + 5 = 103

Ale wynik! 

------------------------------------------------------

Należy się Wam odpoczynek!

 

A po odpoczynku jednak zadanie!

Odróbcie zad. 3, 4 i 5 ze str. 32.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

mewozniak