Najnowsze wpisy, strona 10


kwi 04 2020 Coś dobrego
Komentarze (0)

 

 

Dzień dobry

 

Przygotowałam dla Was dzis coś dobrego!

Może skorzystacie!

Pamiętajcie,

by wszystko wykonywać z pomocą rodziców!

 

 

 

Słodkie ślimaczki

Składniki:

 

2 galaretki truskawkowe (lub inne smaki, tylko koniecznie dwie te same) 

80 g pianek marshmallow 

 

Rozpuść 2 galaretki z jednego smaku w 170 ml wody.

Do ciepłej galaretki dodaj pianki marshmallow.  

Podgrzewaj je w kąpieli wodnej, mieszając od czasu do czasu, aż do rozpuszczenia pianek. 

Blaszkę o wymiarach około 30 x 25 cm. 

Wyłóż ją folią spożywczą. 

Masę galaretkową przelej na blaszkę i odstaw do ostudzenia, potem możesz dać do lodówki do zastygnięcia.  

Kiedy galaretka będzie ścięta, wyjmij ją z formy, ale pozostaw na folii. 

Ona ułatwi formowanie roladki. 

 

Roladkę pokrój na grube plastry.

 

 

 

 

Ciasteczka

 

Składniki (ok 20 ciastek): 

mąka pszenna 230 g 

cukier puder 90 g 

masło 175 g 

żółtko 1 szt 

dżem malinowy 

cukier puder

   

Sposób przygotowania: 

Wszystkie składniki ciasta połącz ze sobą i zagnieć. 

Ciasto włóż do lodówki przez ok pół godziny. 

Schłodzone ciasto rozwałkuj cienko i wykrój ciasteczka (nie muszą być serduszka). 

Ciasteczka upiec w 170 st. C przez ok 10 min. aż do zarumienienia. 

Ciastka zostaw do ostygnięcia. Następnie przełóż ulubionym dżemem lub marmoladą.

Posyp cukrem pudrem.

 

Włóż do puszki. 

Najlepsze na drugi dzień – choć u mnie znikają niektóre już po posypaniu cukrem pudrem.

 

 

 

 

 

Miotełki

   

Składniki:

kilka plasterków sera żółtego

kilka solonych paluszków

kilka łodyżek cienkiego szczypiorku (łatwo będzie się wiązał)

   

Plasterek żółtego snatnij na końcach w małe paseczki.

Ser zawiń na paluszki i zwiąż szczypiorkiem.

 

 

 

 

SMACZNEGO!

 

Do zobaczenia 

 

 

 

mewozniak   
kwi 03 2020 Wiosenne obserwacje
Komentarze (11)

 

Dzień dobry!

 

Dziś ostatni dzień nauki w tym tygodniu.

 

Dziękuję, że byliście tutaj ze mną.

 

Cieszę się, że podejmujecie się zadań,

o które was proszę

oraz że tylu z was wykonuje ćwiczenia,

do których podaję linki.

 

Wasze rysunki nielotów 

były rewelacyjne!

I każdy inny!

 

Ja też postanowiłam coś zrobić!

Popracowałam...

i zmieniłam wygląd naszej strony.

 

 

Zostajemy nadal w świecie ptaków.

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 5.

 

Ćw. 1

Wykreślcie sylaby tworzące cztery wyrazy z jednej rodziny.

Każdy z nich zawiera cząstkę ”pta”.

Napiszcie te wyrazy.

Z pozostałych sylab utwórzcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.

 

 

 

 

Ja znalazłam takie wyrazy:

ptaszek, ptaszyna, ptaszarnia, ptaszysko,

Hasło: ornitolog

 

O pracy ornitologa będziemy jeszcze dziś mówić.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Ćw.2

Przeczytajcie wyrazy zapisane w ramce.

Określcie je jednym słowem, zamieniając je na rzeczowniki

i wpiszcie obok wyrazu obserwowanie.

 

 

Czy macie tak samo jak ja?

 

oglądanie • śledzenie • badanie • rejestrowanie

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 3

Wpiszcie sylaby w odpowiednie miejsca i odczytajcie hasło.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Przeczytajcie wiersz Ludwika Kerna „Ptasie pogaduszki“ (podręcznik str. 6).

 

 

Wykonajcie ćw. 4 w kartach ćwiczeń.

Przyjrzyjcie się ilustracjom.

 

Wskażcie i odczytajcie fragmenty wiersza w podręczniku, do których pasują.

Wpiszcie w każde okienko liczbę oznaczającą numer zwrotki.

O czym rozmawiały ptaki?

Dorysujcie własny rysunek nawiązujący do tekstu.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Sprawdźmy teraz, jak wyglądają rozmowy ptaków.

Zostańcie do końca,

będzie wesoło!

 

https://www.youtube.com/watch?v=9dC6gdPMaRw

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Byliście właśnie małymi ornitologii.

Obserwowaliście „rozmowy ptaków”.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Ćw. 5

Na podstawie tekstu ze str. 7 w podręczniku uzupełnijcie pola nalepkami.

Zobaczycie, jak wygląda prawdziwa praca ornitologa.

 

------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Dzisiaj będziemy doskonalić naszą umiejętność

odejmowania liczb dwucyfrowych!

Poznamy nowy sposób.

Wcześniej jednak spróbujcie w pamięci wykonać działania:

 

72 – 52 = _____

 

53 – 23 = _____

 

47 – 37 = _____

 

Te działania ułatwią wam zrozumienie

nowego sposobu odejmowania.

 

Odejmiemy 83 – 47 = ___

 

  

 

Pani przepisała liczbę 83,

natomiast liczbę 47 podzieliła na 43 i 4.

 

Dlaczego tak?

Chciała, by druga liczba kończyła się tak samo jak pierwsza:

83 i 43.

 

Potem pani przepisała wszystko i odejmowała po kolei.

 

----------------------------------------------------------------

 

Wykonajmy teraz wspólnie pierwszy przykład z ćw. 1/ str. 40.

 

 

 

Resztę przykładów spróbujcie wykonać samodzielnie.

 

Możecie potem sprawdzić swoje obliczenia.

 

 

56 – 38 = 56 – 36 – 2 = 20 – 2 = 18

93 – 47 = 93 – 43 – 4 = 50 – 4 = 46

82 – 27 = 82 – 22 – 5 = 60 – 5 = 55

71 – 55 = 71 – 51 – 4 = 20 – 4 = 16

65 – 39 = 65 – 35 – 4 = 30 – 4 = 26

 

 ---------------------------------------------------------------

 

W wolnym czasiw wykonajcie ćw. 2.

 

----------------------------------------------------------------

 

Zapraszam was teraz na matematyczny teleturniej.

 

Warto spróbować!

 

Nie musicie wpisywać swoich imion!

 

https://wordwall.net/play/1226/090/399

 

----------------------------------------------------------------------

 

Dziękuję za uwagę!

 

Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu.

 

Możecie też zajrzeć tutaj.

Będzie coś… dobrego!

 

 

mewozniak   
kwi 01 2020 Powroty ptaków
Komentarze (15)

Dzień dobry

 

Dziś już czwartek, kolejny dzień wiosny.

 

A wiosną powracają do nas ptaki.

 

Przypomnijmy sobie,

 

 

które ptaki zostały z nami całą zimę,

 

 

a które odleciały i teraz powracają.

 

 

 

Z taką wiedzą bez problemu wykonacie ćwiczenie w kartach pracy.

 

ćw.1 str. 3

W poziomych rzędach pokolorujcie pola z sylabami tworzącymi nazwy ptaków.

Z pozostałych sylab utwórzcie zdanie i zapiszcie je.

Podkeślcie w zdaniu czasowniki i zaznaczcie właściwą odpowiedź.

 

 

Ptaki powracają i budują gniazda.

 

To zdanie złożone, ponieważ ma dwa czasowniki.

 

 -----------------------------------------------------------

 

A skoro mowa o budowie gniazd…

Znajdźcie na ilustracji (str. 4-5 w podręczniku) różne ptasie gniazda.

 

 

Jedne znajdują się wysoko w koronach drzew,

inne ukryte są w krzewach, a jeszcze inne unoszą się na wodzie.

 

 

Ale czy wiecie, że niektóre zawieszone są na cienkiej gałęzi drzewa.

Przypominają łezkę lub kroplę wody. Takie cuda buduje remiz.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LMJhfhhezSA

 

Prawda, że ciekawe!

I takie piękne rzeczy u nas w Polsce,

w Poleskim Parku Narodowym!

 

-----------------------------------------------------------

 

Ja w ogóle uwielbiam wiosnę!

 

Wiosna jest kolorowa, słoneczna, ciepła,

radosna, świeża i pachnąca!

 

Do opisu wiosny użyłam przymiotników.

 

Dopiszcie teraz samodzielnie do rzeczowników

przymiotniki z ramki w odpowiedniej formie.

 

Sprawdźmy!

 

 

 

 --------------------------------------------------------

 

Ćw. 3

Rozwiążcie rebus, odczytajcie hasło i uzupełnijcie nim zdanie.

 

-----------------------------------------------------

 

Czy udało się wam rozwiązać rebus?

 

 Udało się!

 

Świetnie!

 

Rozwiązaliście, czyli wykonaliście jakąś czynność.

 

Ale chwilkę?

 

Kto rozwiązał?

 

Wy! Czyli byliście wykonawcą tej czynności.

 

Przeczytajcie teraz tekst w ćw. 4 str. 4.

 

 

W każdym zdaniu na niebiesko podkreślcie wyraz

oznaczający czynność (co się dzieje, co ktoś robi),

a na zielono – wykonawcę czynności (kto lub co).

 

 

 

 ----------------------------------------------------------------------

 

Ćw. 5

Połączcie liniami wykonawców z czynnościami.

Poradzicie sobie sami!

 

Zapiszcie teraz temat lekcji i wykonajcie polecenie.

 

 

------------------------------------------------------------------

 

Dla chętnych: ćw. 6 str. 4.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Długo się zastanawiałam, jaką pracę plastyczną będziemy robić.

 

 

W szkole robiliśmy już bociany z płatków kosmetycznych,

kolorowe ptaki przyklejone na ciemnym tle…

 

Myślałam o jaskółce,

jednak wpadłam na pomysł,

aby trochę ubarwić czas, który spędzamy w domu.

 

Zrobimy ptaka, ale… ptaka nielota!

 

 

 

Możecie wykorzystać ten szablon,

wydrukować go lub po prostu przerysować,

a następnie kolorowymi kredkami domalować upierzenie.

 

 

 

Na końcu poprawcie kontury oczu i dzioba pisakiem.

 

Miłej pracy!

 

 --------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

 

Będziemy dziś doskonalic umiejętność odejmowania!

 

Wykonajcie ćwiczenia 3- 5 ze str. 38, 39.

 

Sprawdźcie potem poprawność wykonanego zadania.

 

 

  

 

Jestem naprawdę dumna z was!

 

Wiem, że pilnie pracujecie.

 

Pamiętajcie, że można połączyć naukę z zabawą.

 

Zagrajcie w grę!

https://wordwall.net/play/1203/307/303

 

 

POWODZENIA!

 

 

 

mewozniak   
mar 31 2020 Karolcia
Komentarze (13)

Dzień dobry!

 

Witam was serdecznie!

 

Zaczniemy nasze spotkanie od małej kartkówki.

Proszę, kliknijcie link i wykonajcie zadanie.

Powodzenia!

https://wordwall.net/play/1163/897/203

 

------------------------------------------------

 

Wczoraj na zadanie mieliście posłuchać opowiadania o Karolci.

Kto tego jeszcze nie zrobił, wraca do wczorajszej lekcji!

Ach, wszyscy słuchali! To bardzo się cieszę!

 

Dzisiejszą lekcję zaczynamy od marzeń…

Wyobraźcie sobie, że podobnie jak Karolcia znajdujecie magiczny koralik.

 

Gdyby ten koralik mógł spełnić wasze marzenie…

Pomyślcie, co by to było.

 

Oj, rozmarzyliśmy się. Czas wracać do lekcji.

 

Przypomnijmy sobie przygody Karolci.

Pamiętacie, co się wydarzyło?

Sprawdźmy!

Otwórzcie karty pracy na str. 86.

Wykonajcie ćw. 1.

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

  

ćw. 2.

Magiczny koralik. Narysujcie go i napiszcie, jak wyglądał.

---------------------------------

Przygotujcie teraz zeszyty do języka polskiego.

Przepiszcie notatkę i wykonajcie polecenie.

-------------------------------------------

Proszę was teraz, abyście zapytali któregoś z rodziców,

czy chcieliby znaleźć taki koralik

oraz czy czytali jako dziecko „Karolcię”.

Poczekajcie na odpowiedzi.

 

Gotowe?

 

Właśnie przeprowadziliście z rodzicami dialog!

 

Dialog to rozmowa dwóch osób.

 

ćw 4.

Wytnijcie z „Wycinanki” wypowiedzenia.

Przeczytajcie je i przyklejcie w takiej kolejności,

aby rozmowa miała sens.

 

-----------------------------------------------------------------

 

Zróbmy małą przerwę.

 

Dość tego siedzenia.

 

Kliknijcie w ten link 

i... zresztą zobaczcie sami!

https://wordwall.net/pl/resource/1123982

 

 

------------------------------------------------------

MATEMATYKA

Poznaliśmy już trzy sposoby dodawania liczb dwucyfrowych.

Dziś będziemy się uczyć odejmować.

Franek odejmuje 43 – 26 = _____

 

 

Zostawia 43, ale 26 dzieli na dziesiątki i jedności (20 i 6).

 

Tak wygląda jego działanie:

43 – 26 = 43 – 20 – 6 =

 

 

Odejmuje najpierw 43 – 20 = 23

 

Od 23 odejmuje 6:

23 – 6 = 17

 

 

Spróbujmy zrobić teraz wspólnie pierwszy przykład

z ćw. 1/ str. 38.

 

 

Wykonajcie samodzielnie kolejne przykłady.

 

Sprawdźcie później poprawność wykonanych działań.

  

  

 

63 – 51 = 63 - 50 - 1 = 13 - 1 = 12

36 – 19 = 36 - 10 - 9 = 26 - 9 = 17

86 – 57 = 86 - 50 - 7 = 36 - 7 = 29

72 – 54 = 72 - 50 - 4 = 22 - 4 = 18

95 – 77 = 95 - 70 - 7 = 25 - 7 = 18

82 – 66 = 82 - 60 - 6 = 22 - 6 = 16

 

--------------------------------------------------

 

Jutro będziemy utrwalać odejmowanie dalej.

Jeżeli jednak macie jeszcze siły,

możecie poćwiczyć tutaj:

https://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100_7_34

 

Pamiętajcie: TRENING CZYNI MISTRZA!

 

DO ZOBACZENIA!

 

 

 

mewozniak   
mar 30 2020 Wiem, co jem.
Komentarze (12)

 

Dzień dobry!

 

 

Przed nami kolejny dzień.

 

Już dziś dziękuję za przysłane rymowanki.

Czekam na dalsze.

Macie talent!

 

 

Dziś dalej będziemy omawiać temat zdrowego odżywiania się.

  

Na początku chciałabym,

abyście sprawdzili swoją dotychczas zdobytą wiedzę.

 

Kliknijcie w link.

 

https://wordwall.net/pl/resource/1124261

 

 

 

Udało się? Jestem pewna, że tak!

 

---------------------------------------------------------

 

Zanim przystąpimy do kolejnego zadania,

przypomnijcie sobie czym jest rodzina wyrazów.

 

Rodziną wyrazów nazywamy grupę wyrazów pochodzących

od tego samego wyrazu podstawowego,

który sam również wchodzi w jej skład.

 

np. dom – domek, domostwo, domownik, domowy

 

Teraz zróbmy podobne ćwiczenie.

 

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 84 ćw. 1.

 

Ułóżcie rodzinę wyrazów.

 

 

Wykorzystajcie cząstkę "żyw",

 

 

a następnie uzupełnijcie zdania powstałymi wyrazami.

 

 

Sprawdźmy!

 

To ważne, czym się żywimy. Właściwe odżywianie

wpływa na nasze zdrowie! Drugie śniadanie jest pożywne.

Nie jedz zepsutej żywności!

---------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 2.  Przeczytajcie informacje.

 

 

Obok skutków dobrego odżywiania się narysujcie uśmiechniętą buźkę smile,

a obok skutków niewłaściwego odżywiania się – smutną frown.

 

………………………………………………………..

 

ćw. 3.  Rozwiążcie rebus i zapiszcie hasło.

 

………………………………………………………

 

Wczoraj mówiliśmy o tym, jak zdrowe w naszej diecie są warzywa i owoce.

 

Wiele innych potraw ma składniki pokarmowe,

które budują nasze ciało.

 

Dzięki nim możemy rosnąć i rozwijać mięśnie,

a nasz organizm działa prawidłowo.

 

Zobaczcie!

 

 

 

ćw. 4. Nalepcie zdjęcia zdrowych przekąsek przy ich nazwach.

 

 

Zaznaczcie te, które lubicie.

 

Dorysujcie i podpiszcie inne, jednak pamiętajcie, by były zdrowe,

czyli nie rysujcie chipsów!

------------------------------------------------------------------

 

ćw. 5. Pokolorujcie właściwe zakończenia zdań. Z liter obok nich odczytajcie hasło.

 

BRAWO!

 

 

ćw. 6. Sprawdźcie, co udało się wam zapamiętać.

Czego dostarczają organizmowi pokarmy zapisane w pomarańczowych ramkach?

Połączcie te ramki liniami z odpowiednimi informacjami w ramkach zielonych.

 

----------------------------------------------- 

A tutaj zadanie na jutro.

 

Posłuchajcie dziś popołudniu lub wieczorem przygód Karolci.

To mała dziewczynka, która natrafia na magiczną rzecz...

(dwie części)

 

https://www.youtube.com/watch?v=0xh6pNiWwWc

 

https://www.youtube.com/watch?v=9LWld4C8rno

 

Będzie zabawnie!

----------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Wczoraj poznaliśmy trzeci sposób dodawania.

Zastanówcie się, który sposób odpowiada wam najbardziej.

 

 

Teraz wykonajcie zadanie, które znajdziecie pod tym linkiem (wpiszcie tam swoje imię):

https://wordwall.net/play/1124/133/165

 

I jak? Udało się?

Z pewnością!

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Wykonajcie teraz zadanie z ćw. 2 str. 36.

 

Wykorzystajcie trzeci poznany sposób, czyli dopełnianie do dziesiątki.

 

 

Sprawdźcie potem poprawność wykonanego zadania.

 

 

 

Proszę, abyście spróbowali zrobić ćw. 4 i 5 ze str. 37.

 

Podajcie w komentarzu odpowiedź do ćw 5.

 

Uwaga! Nie będziecie widzieć komentarza swojego ani swoich kolegów.

 

---------------------------------------------

 

Dziękuję Wam za spotkanie!

 

Jutro gimnastyczna niespodzianka

i dużo śmiechu!

 

mewozniak