Najnowsze wpisy, strona 8


kwi 23 2020 Szanujmy Ziemię
Komentarze (14)

 

 

Dzień dobry

 

Dzisiejszą lekcję zaczniemy od… podziękowań.

Przeczytajcie i zastanówcie się, dla kogo są te podziękowania.

 

 

 

No cóż.. naprawdę wam dziękuję!

Doceniam to, ile zapału i czasu wkładacie w wykonanie zadań.

  

Od dziś, za zgodą waszą i waszych rodziców, będę umieszczać w zakładce „Nasze Prace”,

to co wykonacie samodzielnie w domu.

Pierwsze prace już są.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Teraz wracamy do lekcji.

 

Przeczytajcie samodzielnie tekst z podręcznika str. 30 - 31 „Szkolny Dzień bez Samochodu”.

 

 

 

Wykonajcie ćwiczenia z kart ćwiczeń ze str. 27.

 

 

ćw. 1

Na podstawie tekstu zaznaczcie poprawne odpowiedzi.

Pokolorujcie okienka z literami i odczytajcie z nich hasło.

 

To słowo pojawiło sie wczoraj w grze MILIONERZY.

 

Co ono oznacza? 

 

SMOG to zjawisko atmosferyczne powstałe w wyniku wymieszania się powietrza z dymem i spalinami. 

Jest to efekt zanieczyszczenia powietrza spowodowanego działalnością człowieka.

Smog jest niebezpieczny dla człowieka i może powodować choroby.

  

 Po więcej informacji o smogu sięgnijcie do tekstu z podręcznika ze strony 31 w podręczniku.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

 

Obejrzyjcie bajkę o smoku i jego kuzynie.

 

 

 

Jak myślicie, dlaczego Smog czuł sie tak dobrze w mieście?

Dlaczego smok był smutny i zamieszkał w jaskini?

 

 

 

ćw. 2

Podkreślcie poprawne zakończenia zdań.

Przejdźcie przez labirynt i sprawdźcie, gdzie mieszka Pola.

Wybierajcie drogę, którą wskaże liczba umieszczona przy poprawnej odpowiedzi.

 

Sprawdźcie swoje umiejętności w poniższym zadaniu.

 

 

 

ćw. 3

Zaznaczcie znaczkiem v zdania, które mogłyby się znaleźć w kodeksie ekologicznym.

 

ćw. 4

Napiszcie treść podziękowania skierowanego do uczniów klasy 2c. Użyjcie wyrazów

z ramki w odpowiedniej formie.

 

Możecie porównać swoje podziękowania z szablonem poniżej.

 

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Dziś mam bardzo dobry humor.

Mam nadzieję, że  na waszej twarzy też gości uśmiech.

A jeżeli nie... to może znajdę coś na poprawę nastroju!

 

Wykonajcie ćwiczenia zamieszczone w filmiku.

To będzie taki nasz ekologiczny w-f.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

Dzisiejszą matematykę zaczniemy od sprawdzenia waszych dotychczasowych umiejętności.

Rozwiązcie test dostępny pod tym linkiem:

 

https://www.testportal.pl/test.html?t=Sn3QaFktJDbJ

 

W teście piszcie tylko odpowiedzi.

Obliczenia na dodawanie i odejmowanie oraz w zadaniach tekstowych możecie wykonać w zeszycie.

Pamiętajcie, by podpisać się imieniem.

 

POWODZENIA

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

 

Uff.. gotowe.

Nie było takie trudne!

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 

  

Popatrzcie na linie przedstawione na obrazku:

 

 

 

 

Linie proste są po prostu proste. Takie linie należy odrysować od linijki.

Linie krzywe to takie szlaczki, przypominające rzuconą skakankę.

Linie łamane składają się z prostych części, połączonych ze sobą.

 

Zapiszcie teraz temat dzisiejszej lekcji w zeszycie do matematyki.

Narysujcie i podpiszcie linie.

 

 

Przeczytajcie polecenia i odgadnijcie o jakich liniach jest mowa.

 

Wykonajcie zadania 1 i 2 z kart ćwiczeń ze str. 53. 

 

Na dziś to wszystko. 

 

Dziękuję.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

mewozniak   
kwi 22 2020 Moja planeta
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Bardzo dziękuję za przesłanie do mnie waszych wczorajszych prac

o stopce królowej Jadwigi.

Jestem pod wrażeniem.  

Wszystkie ciekawe, starannie napisane.

 

Proszę jednocześnie o przesłanie prac osób, które o tym zapomniały.

 

 

Spójrzcie na kalendarz.

Podajcie dzisiejszą datę.

 

 

 

Tak, dziś 22 kwietnia.

 

W tym dniu na całym świecie oobchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi.

 

 

 

Zapiszcie teraz temat dzisiejszej lekcji.

 

 

 

Możecie wydrukować, wkleić i pokolorać poniższy obrazek.

Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania, spróbujcie przerysować ten rysunek.

To takie wyzwanie dla was!

 

 

 

***********************************************************************

 

Przeczytajcie fragment wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Pieśń o Ziemi”.

 

 

 

Co waszym zdaniem znaczy:

Czas się z Ziemią zaprzyjaźnić i otoczyć ją troską i miłością?

 

W jaki sposób może to zrobić każdy z nas?

 

Odpowiedzieć na to pytanie pomoże nam piosenka.

 

 

 

Wysłuchajcie tę piosenkę później jeszcze raz.

Spróbujcie nauczyć się na pamięć.

 

***********************************************************************

 

Wykonajcie teraz ćwiczenia z kart ćwiczeń ze str. 25.

 

ćw. 1

Pozbierajcie sylaby z poplątanych linii. Odczytajcie hasło i zapiszcie je w zeszycie.

 

ćw. 2

Poruszajcie się tak, jak wskazują strzałki. Właściwy wyraz znajdziecie, gdy wykonacie

wszystkie ruchy z jednego pola ze strzałkami.

Pokolorujcie pola, na których staniecie, czyli zawsze ostatnia strzałka z trzech.

Odczytajcie zdanie i zapiszcie je w zeszycie.

 

ćw. 3

Wpiszcie w okienka nazwy obrazków. Z każdej z nich wybiercie oznaczone litery.

Odczytajcie je kolejno w poziomie i uzupełnijcie hasłem zdanie.

 

ćw. 1 str. 29

Krzyś poszedł na spacer.

Przyjrzyjcie się rysunkowi i powiedzcie, co chłopiec zapomniał zrobić przed wyjściem.

Umieście nalepki w odpowiednich miejscach tak, aby niewłaściwe zachowania zastąpić  dobrymi dla środowiska.

 

ćw. 2

Zaznaczcie znaczkiem v te zdjęcia, które przedstawiają zachowania dobre dla naszej planety.

 

***********************************************************************

 

Z dzisiejszym tematem wiąże się bardzo ważne pojęcie: recykling.

Recykling to ponowne przetworzenie odpadów wykonanych z tworzyw sztucznych, szkła, papieru oraz metalu.

Materiały, które nadają się do ponownego wykorzystania mają często taki znaczek:

 

  

 

Spróbujcie znaleźć w domu rzeczy ze znaczkiem recyklingu.

 

Zobaczcie, co może powstać z przetworzonych śmieci.

 

 

Mnie zaciekawił fakt, iż z plasikowych butelek może powstać...polar!

 

***********************************************************************

 

A już teraz proponuję stworzenie recyklingowej zabawki.

 

Mi osobiście podoba się boisko i gra „Kółko i krzyżyk”.

 

Jest też ekologiczna wersja gry „Chińczyk”.

 

 

 

***********************************************************************

 

Czy znacie grę MILIONERZY?

 

A może macie ochotę spróbwać swoich sił w tej grze?

 

Zapraszam do udziału!

 

 

Udało się?

Czy znaliście odpowiedź na ostatnie pytanie?

Jeżeli tak to BRAWO!

 

***********************************************************************

 

Ostatnia ekologiczna propozycja - EKOPUZZLE.

 

 

 

***********************************************************************

 

Należy się wam odpoczynek!

Zapraszam na świeże powietrze.

Gimnastyka na podwórku.

A potem wracamy odrobic matematykę!

 

***********************************************************************

 

MATEMATYKA

  

Wykonajcie ćw. 1 i 2 ze str. 52.

Możecie pomagać sobie tabliczką mnożenia, jeżeli nie znacie wszystkich wyników.

 

Przygotujcie sie na jutro na mały test.

Powtórzcie tabliczkę mnożenia oraz dodawanie i odejmowanie!

 

Dziękuję

Zapraszam jutro!

 

mewozniak   
kwi 21 2020 Stopka królowej Jadwigi
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Przypomnijcie sobie, co to jest legenda.

Porównajcie, czym różni się legenda od baśni.

 

 

 

W legendzie można odnaleźć elementy rzeczywiste, czyli prawdziwe,

natomiast w bajce wszystko jest wymyślone.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dziś przed nami bardzo ciekawa legenda.

 

Aby dowiedzieć się, o jakiej legendzie będziemy mówić,

rozwiążcie rebus i zapiszcie hasło (karty ćwiczeń w. 1 str. 21).

Pamiętajcie o odpowiedniej pisowni.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Obejrzyjcie legendę o świętej Jadwidze.

Zastanówcie się, które elementy tej legendy (miasta, postaci lub wydarzenia) mogły być prawdziwe.

 

https://youtu.be/G8IGJCk4Yiw?list=WL

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Królowa Jadwiga jest postacią prawdziwą.

Elementem rzeczywistym jest również miasto – Kraków

oraz znajdujący się tam kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny.

W tym kościele można zobaczyć odcisk stopy królowej Jadwigi.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Przeczytajcie teraz komiks w podręczniki str. 24.

 

Zwróćcie uwagę na różnicę pomiędzy obejrzaną legendą, a przeczytanym komiksem.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

ćw. 3

Na podstawie komiksu ponumerujcie kolejne wydarzenia.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

  

Jesteście ciekawi życia królowej Jadwigi?

 

Przeczytajcie o niej tekst w podręczniku str. 25.

Mogę was zachęcić tym, iż miała ona zaledwie 10 lat, kiedy została królową.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 4.

Odgadnijcie hasła. Możecie wykorzystać przeczytany tekst ze strony 25 w podręczniku.

Z każdego hasła wybierzcie literę wskazaną przez liczbę w koronie i wpiszcie ją w okienko.

Odczytajcie z liter dwa wyrazy i zapiszcie je.

 

 

 

W zeszytach do j. polskiego napiszcie temat i odpowiedzi na pytania.

Poproście rodziców o wysłanie do mnie zdjęć waszej notatki.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

  

MATEMATYKA  

 

W zeszycie do matematyki napiszcie temat lekcji i wykonajcie polecenia. 

 

 

  

Poniżej zadania do wykonania w zeszycie (nie przepisujcie treści zadań):

  

Odpowiedzi do zadań:

zad. 1

3 . 4 = 12       6 . 5 = 30

12 + 30 = 42

Odp.:  Dzieci narysowały łącznie 42 zwierzęta.

 

Zad. 2

4 . 9 = 36       2 . 8 = 16

36 + 16 = 52

Odp: . W albumie znajdują się łącznie 52 zdjęcia roślin i zwierząt.

 

Zad. 3

Klasa 2a   8 . 2 = 16        Klasa 2b   6 . 2 = 12

Klasa 2c     7 . 2 = 14       Wychowawczynie   3

16 + 12 + 14 + 3 = 45        51 – 45 = 6 

Odp.: W autokarze zostało 6 wolnych miejsc.

 

Dziękuję 

 

Do zobaczenia jutro!

mewozniak   
kwi 20 2020 Palcem po mapie
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

 

Dzisiejszą lekcję zaczniemy od przypomnienia sobie nazw kierunków geograficznych:

 

północ, południe, zachód, wschód.

 

 

Pokażcie prawą ręką:

północ, południe zachód, wschód.

 

Teraz spróbujcie ustnie uzupełnić nazwy kierunków na obrazku.

 

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Obejrzyjcie film o krajobrazach Polski.

 

Pod koniec filmu zwróćcie uwagę na kolory pokazane na mapie Polski.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Otwórzcie podręczniki na str. 20.

 

Przeczytajcie tekst „Polska – różnorodny kraj”.

 

Przeanalizujcie ciekawostki ze str. 21 

 

„Największe, najwyższe, najdłuższe, najgłębsze w Polsce”.

 

 

Wykonajcie teraz poniższe zdania:

 

- Przyjrzyjcie się mapie i jej legendzie. Odczytajcie z mapy, z jakimi państwami sąsiaduje nasz kraj.

 

- Jakie krajobrazy są charakterystyczne dla północy, a jakie – dla południa Polski?

 

- Odszukajcie na mapie i wskażcie dwa duże łańcuchy górskie leżące częściowo w Polsce.

 

- Pokażcie na mapie trzy polskie rzeki i podajcie ich nazwy.

 

- Sprawdźcie w legendzie, co na mapie oznaczają poszczególne kolory.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wykonajcie ćwiczenia w kartach ćwiczeń.

 

ćw. 1

Na podstawie legendy mapy pokolorujcie odpowiednio elementy na mapie Polski.

Przy czarnych kropkach umieśćcie nalepki z odpowiednimi nazwami miast.

Przeczytajcie zdania dotyczące Polski i w oznaczonych miejscach mapy nalepcie właściwe rysunki.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

ćw. 2

Dopiszcie do zdań wybrane wyrazy z ramki.

 

Ostatnie zdanie uzupełnijcie dowolnie. Pamiętajcie o cudzysłowie.

 

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

W zeszytach do j. polskiego starannie przepiszcie notatkę.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dla chętnych

 

Przerysujcie tabelę na kartkę.

 

Zamiast koloru możecie wpisać rzecz.

Zagrajcie z rodzicami lub straszym rodzeństwem w państwa–miasta.

 

 

Odpowiednie wyrazy napiszcie wielkimi literami. 

Wielką literą piszemy nazwy państw, miast, rzek, imiona i nazwiska.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Proszę, abyście na początku wykonali zadania dostępne pod linkiem: 

https://wordwall.net/play/1573/391/706

 

Wpiszcie swoje imię!

(Uwaga: Ćwiczenie obowiązkowe dla wszystkich!)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Otwórzcie karty ćwiczeń z matematyki - str. 49.

Wykonajcie ćw. 1, 2 i 3.

 

 

Sprawdźcie poprawność zadania.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Dziękuję wam za współpracę.

 

Pamiętajcie o przeczytaniu do końca lektury!

 

Przerabiamy ją za tydzień!

 

mewozniak   
kwi 17 2020 Z wizytą w najstarszych miastach Polski
Komentarze (14)

 

Dzień dobry!

 

 

Dziękuję Wam za wysłane zdjęcia zadań i piękne rysunki.

Jestem zachwycona waszymy pracami.

Cieszę się, że tak systematycznie i pilnie pracujecie.

 

 

Dziś będziemy mówić o polskich miastach.

 

Polska może pochwalić się ciekawą historią i bogatą kulturą.

 

Wiemy, że nasz kraj pochodzi z plemienia Polan,

których głównym miejscem było Gniezno.

 

Gniezno nie miało wtedy jednak praw miejskich, czyli nie było miastem.

 

 

Gniezno było pierwszą siedzibą królów Polski.

Ich koronacje odbywały się w tutejszej katedrze.

 

Zobaczcie tę katedrę.

 

 

szlakpiastowski.pl

 

Zatem, gdyby tak zastanowić się, właściwie które miasto Polski jest najstarsze?

 

Tutaj zdania są podzielone.

 

 

Niektórzy historycy uważają, że najstarszym miastem w Polsce jest Kalisz,

a według innych Złotoryja.

 

Czy potraficie znaleźć Kalisz i Złotoryję na mapie Polski?

Które miasto znajduje się bliżej naszej miejscowości?

 

To oczywiście nie są jedyne stare miasta w Polsce.

 

Niektóre z nich pamiętają czasy sprzed tysiąca lat,

a ich zabytki są źródłem wiedzy o dziejach naszego narodu.

 

Zobaczcie filmik o jednych z najstarszych miast.

W Krakowie znajdźcie Sukiennice, Kościół Mariacki, Wawel, Smoczą Jamę.

https://www.youtube.com/watch?v=VuRyow2hI8g

 

Po więcej informacji o najstarszych miastach sięgnijcie do podręcznika (str. 19).

 

 

 

Z taką wiedzą bez problemu wykonacie ćwiczenia.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

  

Otwórzcie karty ćwiczeń do j. polskiego na str. 17.

 

ćw. 2

Rozwiążcie rebusy. Odczytajcie nazwy miast i zapiszcie je po przecinkach.

 

 

------------------------------------------------------------------------

 

ćw. 3

Otoczcie pętlą co drugą sylabę i odczytajcie nazwy dawnych budowli,

które można spotkać w miastach Polski.

Z pozostałych sylab ułóżcie zdanie. Zapiszcie je.

 

 

 

Nie od razu Kraków zbudowano

 

Przysłowie to uczy, że do celu należy dążyć powoli,

nie wszystko da się zrobić i osiągnąć szybko.

Trzeba być cierpliwym.

To tak jak z naszą nauką. Uczymy się wszystkiego po kolei.

Czasami pewne rzeczy musimy powtarzać, ponieważ nie da się nauczyć tego w jednej chwili.

Tak jest choćby z tabliczką mnożenia!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Przeczytajcie czytankę z podręcznika (str. 18) „Wycieczka do Krakowa” lub poproście o to któregoś z rodziców.

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------

 

Wróćcie teraz do kart ćwiczeń.

 

ćw. 4

Wykorzystajcie informacje z przeczytanego tekstu.

Pokolorujcie pola z sylabami przy właściwych zakończeniach zdań.

Odczytajcie hasło, a dowiecie się, co jest jednym z symboli Krakowa.

 

 

Pan Twardowski

 

Kim jest ta postać i co wiąże ją z Krakowem?

 

Jak głosi legenda o Panu Twardowskim, był on człowiekiem wykształconym, kochał księgi i naukę. Mieszkał w Krakowie.

Swoją wiedzę zawdzięczał diabłu. Chciał jednak przechytrzyć czarta, więc powiedział diabłu, że może zabrać jego duszę do piekła jedynie w Rzymie.

Pewnego dnia trafił jednak nie do miasta Rzym tylko do karczmy

o nazwie „Rzym”.

Jednak, gdy diabeł przybył tam po jego duszę, Twardowski wskoczył na koguta i wzbił się w niebo!

Podobno wciąż siedzi na Księżycu i tęskni za Krakowem.

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Moja propozycja na sport na świeżym powietrzu:

Zróbcie rundkę biegiem wokół swojego domu.

Ile czasu wam to zajęło?

A teraz jeszcze raz to samo, ale tym razem spacerkiem.

W jakim czasie udało się to wykonać?

Jesteście w stanie obliczyć, o ile dłużej zajął wam spacer?

 

----------------------------------------------------------------------

  

MATEMATYKA

 

Wykonajcie ćwiczenia z kart ćwiczeń ze str. 48.

Sprawdźcie następnie poprawność wykonanych zadań.

 

 

  

 

Dziękuję

 

Życzę Wam udanego

i słonecznego weekendu!

 

Odpoczywajcie!

mewozniak