Archiwum maj 2020, strona 2


maj 15 2020 NIE MA JAK Z RODZICAMI
Komentarze (14)

 

Dzień dobry

 

Dziś w kalendarzu wyjątkowy dzień:

 

 

 

Przygotujcie karty ćwiczeń z j. polskiego.

Wykonajcie zadania ze str. 59.

(Nie robimy ćw. 1)

 

 

ćw. 2

Narysujcie taką drogę dzieci do domu, aby z zebranych cząstek wyrazów utworzyć hasło.

 

 

Napiszcie w zeszycie hasło z wyjaśnieniem razem z tematem lekcji, krótką notatką.

 

                       

 

 ćw. 3

Rozwińcie zdania.  Wykorzystajcie podane pytania.

Możecie skorzystać z tych wyrazów:

jutro, dzisiaj, mnie, Tomka, do parku, do sklepu,

Wojtka, kolegi, dobrze, wspaniale, na gitarze, na perkusji

 

 

Na podstawie tekstu "Leniwy dzień mysiej mamy" ze strony 65 w podręczniku wykonajcie kolejne zadanie.

 

ćw. 5

Wytnijcie podpisy z „Wycinanki” i  naklejcie je pod odpowiednimi obrazkami.

 

Poniżej poprawne podpisy: 

 

        

 

____________________________________________________________________________

  

Zadanie dla chętnych

 

Przeczytajcie wiersz pod tytułem "Wiersz dla taty i mamy" z podręcznika ze str. 64.

 

ćw. 4

Skorzystajcie z ostatniej zwrotki tego wiersza Emilii Waśniowskiej i uzupełnijcie tekst. 

__________________________________________________________________________________

 

Dziś Dzień Rodziny.

 

Proponuję wykonanie pamiątki rodzinnej:

Patyczakowa Rodzina, Guzikowa Rodzina lub Kamienna Rodzina.

 

Zobaczcie na przykłady.

Zaproście do wspólnej pracy rodziców i rodzeństwo.

Może babcia lub dziadek będą chętni?

 

Życzę wam miłej zabawy.

 

        

        

       

 

 Jak zawsze możecie pochwalić się swoimi dziełami!

_______________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Wczoraj uczyliśmy się dodawać liczby trzycyfrowe.

Większość z was sprawdziła się w przygotowanym przeze mnie ćwiczeniu.

Poszło wam rewelacyjne.

Widzę, że rosną nam matematyczni geniusze!

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 67.

 

 

Przyślijcie do mnie zadania z matematyki.

_______________________________________________________________________________

 

Na koniec mam dla was niespodziankę.

Ułóżcie puzzle!

  

 

 

 

Dziękuję wam za spotkanie.

 

Wypoczywajcie przez weekend!

 

Do poniedziałku

mewozniak   
maj 14 2020 RODZINNE SPOTKANIA
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Zastanawialiście się kiedyś, jakie są lekcje?

 

Ja się zastanawiałam i doszłam do następującego wniosku:

 

Lekcje zdalne są ciekawe.

Lekcje w szkole są ciekawsze,

ale lekcje z wami są najciekawsze!

 

 

Obejrzyjcie teraz bardzo krótką prezentację.

 

 

             

 

 

 

Stopniowanie przymiotników jeszcze dzisiaj pojawi sie w naszych ćwiczeniach.

 

Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji.

 

               

 

Przeczytajcie wiersz Agnieszki Frączek „Na grill!” z podręcznika ze str. 62.

 

Na jakim wydarzeniu spotkała się rodzina?

Wymieńcie osoby, które przyszły na to spotkanie.

Spróbujcie je wskazać na ilustracjach ze str. 62 i 63.

 

   

 

 

Co w tym spotkaniu było najważniejsze?

Przeczytajcie fragment wiersza, w którym zawarto jego główną myśl.

Ciocię, która przyszła z psem Łatką, określono w wierszu jako przyszywaną.

Dowiedzcie się, co oznacza to słowo.

 

____________________________________________________

 

Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń ze str. 57.

 

 

ćw. 1

Odszukajcie w wierszu ze strony 62 w podręczniku, o kim mowa.

Odpowiednie wyrazy wpiszcie do diagramu.

Z zaznaczonych pól odczytajcie rozwiązanie. Napiszcie je i wyjaśnijcie.

 

Możecie sprawdzic poprawność waszych rozwiązań.

 

 

Ćw. 2

Zaznaczcie każdy wyraz, którym możecie określić siebie.

Uwaga: Nie zapisujcie ich w zeszycie.

 

 

Ćw. 4

Ułóżcie zdania z podanych wyrazów i je zapiszcie.

Podkreślcie w zdaniach przymiotniki.

Przepiszcie je do zeszytu i dopiszcie stopnie wyższy i najwyższy.

Do każdego zdania ułóżcie pytanie. Zacznijcie od wyrazów:

Jaką, Jaki, Jakie. Napiszcie pytania w zeszycie.

 

Ćw. 5

Pokolorujcie na czerwono tylko pola z literami oznaczającymi samogłoski.

 

Poniżej znajdują się odpowiedzi.

 

           

_________________________________________________

 

Zobaczcie na obrazek.

 

 

 

Opiszcie go w zeszycie.

 

Pomogą wam w tym podane pytania:

Kto jest na obrazku? Wymieńcie też te osoby.

Kto im towarzyszy?

Jaka jest pogoda?

Gdzie rodzina spędza czas?

Co widać w tle?

Co robi rodzina?

Kto piecze kiełbaski?

W jakim nastroju są te osoby?

 

 Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć waszego opisu.       

_________________________________________________

 

 Wykonajcie ćwiczenia rozciągające pokazane na wylosowanych obrazkach.

 

           

 

______________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Popatrzcie na ilustrację.

Ta dziewczynka robi obliczenia na kalkulatorze.

Ja uważam, że jednak kalkulator jest do tego niepotrzebny.

 

Dodajmy do siebie liczbę setek, potem dziesiątek i jednostek.

 

 

 

Poćwiczcie swoje umiejętności w poniższym ćwiczeniu.

Wpiszcie swoje imię.

 

Powodzenia!

 

           

 

 

Wykonaliście dziś dużo pracy.

 

Proszę, pamiętajcie jednak o czytaniu lektury.

 

Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.

 

 

Dziękuję

 

 

 

mewozniak   
maj 13 2020 DRZEWO DO SAMEGO NIEBA
Komentarze (14)

 

Dzień dobry

 

Zobaczcie na obrazek.

Co na nim widzicie?

 

                     

 

Tak, to drzewo.

Ale to nie jest zwykłe drzewo.

 

Wyobraźcie sobie drzewo na szarym, zniszczonym podwórku wśród brzydkich budynków.

Mieszka tam wiele dzieci, ale nie ma dla nich ani placu zabaw ani żadnych innych atrakcji.

Tylko to jedno, jedyne drzewo...

Przy nim spędzają swój wolny czas.

 

Otwórzcie podręczniki do j. polskiego na str. 60-61.

 

Posłuchajcie fragmentu opowiadania z książki „Drzewo do samego nieba”.

Zastanówcie się, dlaczego drzewo było dla dzieci tak ważne.

 

             

 

Na podstawie tekstu i ilustracji powiedzcie, co chłopcy widzieli,

gdy wspinali się na kolejne konary.

Jak sądzicie, czy taka zabawa jest bezpieczna?

 

Ostatni fragment opowiada o tym, że chłopcy przenieśli się do nowego budownictwa.

Było tam dużo atrakcji dla dzieci, jednak oni za czymś tęsknili.

Czy wiecie, za czym?

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 55.

Wykonajcie zadania.

 

     

 

ćw. 1

Przyjrzyjcie się obrazkom.

Wytnijcie z „Wycinanki” podpisy i wklejcie je w odpowiednie miejsca na podstawie tekstu.

 (Nie róbcie zadania z kropką.)

 

ćw. 2

Na podstawie tekstu dokończcie zdania.

 

Sprawdźcie swoje odpowiedzi.

 

  

 

_________________________________________________________

 

W szkole uczyliśmy się o czasowniku.

Wiemy, że odpowiada na pytanie: co robi? lub co się z nim dzieje?

 

Czasowniki występują w różnych czasach. 

Zobaczcie:

 

               

 

 

Przygotowałam dla was ćwiczenie, które pomoże utrwalić wiedzę dotyczącą czasów czasownika.

Wpiszcie swoje imię.

 

             

 

 

Zróbcie również zadanie ze str. 56.

  

  

 

ćw. 4

Podane czasowniki wpiszcie w odpowiednie miejsca tabeli.

Nie róbcie podpunktu z kropką.

 

_____________________________________________________

 

Wykonamy dziś drzewo marzeń.

Pomyślcie, o czy marzycie i co jest dla was ważne.

Swoje marzenia przelejcie w formie rysunku na papier.

Wykonajcie je w koronie drzewa.

Drzewo pokolorujcie i ozdóbcie.

 

Szablon drzewa znajdziecie pod podanym linkiem.

Tym razem będzie on działał bez problemu.

Wydrukujcie i pracujcie.

Możecie również podobne drzewo narysować samodzielnie.

 

 https://drive.google.com/file/d/1LrcJOMg2d5wgyof0S3ZfRJbqChMv0RAt/view?usp=sharing

 

Możecie pochwalić się waszymi pracami.

 

____________________________________________________________

 

Należy się wam chwila przerwy.

Zakręćcie kołem i wkonajcie odpowiednie ćwiczenia.

 

                   

______________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Dzisiaj będziemy porównywać liczby trzycyfrowe.

 

Najpierw porównujemy zawsze liczbę setek.

Większa jest ta liczba, której liczba setek jest większa.

 

Jeżeli liczba setek taka sama, wtedy porównujemy liczbę dziesiątek.

Większa jest ta liczba, której liczba dziesiątek jest większa.

 

Liczbę jedności porównujemy, jeżeli oprócz liczby setek także liczba dziesiątek jest taka sama.

 

Przeanalizujcie porównanie liczb trzycyfrowych przedstawionych na tablicy.

 

                          

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 66.

 

Poproście rodziców o przesłanie zdjęć zrobionych zadań z matematyki.

 

Dziękuję

mewozniak   
maj 12 2020 WSPÓŁPRACA W ŚWIECIE PRZYRODY
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Zaczynamy kolejny dzień nauki.

Zabieramy ze sobą dobry humor!

 

 

Przeczytajcie informacje z podręcznika ze str. 58 i 59.

Pojawi sie tutaj ważne słowo - symbioza.

Zastanówcie sie, co ono oznacza.

 

 

Symbioza to współpraca dwóch różnych gatunków, korzystna dla jednej lub obu stron.

Żaden z gatunków w tej współpracy nie może sobie szkodzić.

 

Na podstawie tekstu i ilustracji wskażcie pary organizmów,

które ze sobą współpracują.

Czy każdy z nich ma z tego jakąś korzyść?

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 53 i 54.

Przeczytajcie dokładnie, co należy zrobić.

Niektórych poleceń nie musicie wykonywać.

 

 

Ćw. 1

Do pokazanych zwierząt dolepcie zdjęcia tych, które z nimi współpracują.

Oznaczcie znaczkiem v te zwierzęta, które dzięki współpracy zdobywają pożywienie.

 

Ćw. 2

Narysujcie każdą linię po śladzie inną kredką, a dowiecie się,

które organizmy współpracują.

Uzupełnijcie zdania odpowiednimi nazwami organizmów.

 

Ćw. 3

Odczytajcie i napiszcie wyrazy.

 

Ćw. 4

Odkodujcie powiedzenie i zapiszcie je.

Czy zgadzacie się z nim?

 

Ćw. 5

Wytnijcie wyrazy z „Wycinanki” i wklejcie je w odpowiednie miejsca.

 

Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć uzupełnionych stron.

 

 

W wolnej chwili przeczytajcie opowiadanie pt. „Klasowa symbioza”.

Pozwoli wam ono lepiej zrozumieć pojęcie symbiozy.

 

 https://drive.google.com/file/d/1bd2Jzvd_6dGiCf7MFPhs-jt64p1UvDWl/view?usp=sharing

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

MATEMATYKA

 

Na matematyce kolejne spotkanie z liczbami trzycyfrowymi.

Porównajmy najpierw ze sobą liczby trzycyfrowe.

 

 

 

 

Teraz zobaczcie, jak dodawać i odejmować liczby trzycyfrowe i jednocyfrowe.

 

 

 

 

 

Zapiszcie temat lekcji i wykonajcie działania według przykładu.

 

 

 

Sprawdźcie swoje umiejętności również w kartach ćwiczeń ze str. 65.

 

 

Zobaczcie na rozwiązania i porównajcie ze swoimi odpowiedziami.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------

  

Na koniec zaśpiewajmy poznaną wczoraj piosenkę.

 

 

 

 

Dziś już wam dziękuję.

 

Do jutra!

 

 

 

 

mewozniak   
maj 11 2020 PODWÓRKO Z KRÓLEWNĄ
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Zapraszam was do małej zabawy.

 

Odkrywajcie karty, przeczytajcie...

 

 

 

 

Przygotujcie podręczniki, karty ćwiczeń i zeszyty do j. polskiego.

 

Zapiszcie temat lekcji.

 

 

 

Przeczytajcie fragment opowiadania Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel „Królewna” ze str. 143.

 

Zastanówcie się nad odpowiedziami na pytania:

Gdzie pojawiła się królewna?

Dlaczego dzieci były onieśmielone?

Czym zachwycała się królewna?

Co najbardziej dziwiło dzieci?

 

 

Do dobrej zabawy nie są potrzebne najlepsze i najdroższe zabawki,

ale wspólne towarzystwo!

 

Wykonajcie teraz zadania w kartach ćwiczeń ze str. 51.

 

 

 

ćw.1

Ponumerujcie wypowiedzenia według kolejności zdarzeń w opowiadaniu.

 

(Nie wykonujcie i nie piszcie w zeszycie zadania z kropką.)  

 

ćw. 2

Pokolorujcie żółtą kredką korony z wyrazami określającymi królewnę, gdy po raz pierwszy pojawiła się na podwórku,

a niebieską – z wyrazami określającymi królewnę po pewnym czasie znajomości z dziećmi.

 

ćw. 3

Przeczytajcie zdania. Odszukajcie wyrazy z ż i otoczcie je pętlami.

Zapiszcie wyrazy z ż zgodnie z zasadą według przykładu:

 

 

ćw. 5

Dopiszcie do tekstu wyrazy z pomarańczowych ramek.

Przeczytajcie uzupełniony fragment piosenki.

 

Możecie sprawdzic, czy udało się wam prawidłowo uzupełnić tekst.

Posłuchajcie teraz całej piosenki.

 

 

 

Spróbujcie nauczyć się śpiewać piosenki.

Mam nadzieję, że uda nam się ją wspólnie zaśpiewać.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

  

MATEMATYKA

 

 

Dziś na matematyce będziemy dalej zajmować sie liczbami trzycyfrowymi.

 

Spójrzcie na tablicę.

Odczytajcie liczy i zwróćcie uwagę na liczbę setek, dziesiątek i jedności.

 

 

 

 

Jak zapisać te liczby? Ile mają setek, dziesiątek i jedności?

 

Przygotujcie zeszyt i wykonajcie zadanie.

 

Nie piszcie tematu lekcji ani zapisu słownego liczb (czyli np. dwieście osiemdziesiąt pięć).

 

Zapiszcie tylko gotową liczbę i przerysujcie tabelę z setkami, dziesiątkami i jednościami.

 

 

Sprawdźcie poprawność wykonanego zadania.

 

 

 

 

Teraz wykonajcie zadania 1, 2 i 3 z kart ćwiczeń z matematyki ze str. 64.

 

 

 

Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć wykonanych zadań z części matematycznej.

 

 

Dziękuję wam za spotkanie.

 

Do zobaczenia jutro!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mewozniak