Archiwum maj 2020, strona 3


maj 08 2020 Nie jestem sam
Komentarze (12)

  

Dzień dobry

 

Wczoraj mówiliśmy o zabawach waszych dziadków i rodziców.

 

Mieliście również odgadnąć, jaka była moja ulubiona zabawa z czasów szkolnych.

Oto ona:

 

 

Brawa dla osób, którym udało się odgadnąć!

 


 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Przygotujcie karty pracy i podręczniki do j. polksiego.

 

Wykonajcie na początek zadania z kart ćwiczeń ze str. 49.

 

ćw. 1

Wytnijcie wyrazy z „Wycinanki” i uzupełnijcie nimi wiersz tak,

by powstały rymy.

Następnie przeczytajcie cały wiersz i nadajcie mu własny tytuł.

 

Odpowiedzcie na każde z pytań jednym wyrazem.

 

 

Teraz przeniesiemy się, oczywiście wirtualnie, na plac zabaw.

  

Na początek proponuję zabawę na placu zabaw.

   

https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/zagraj,215c7a-plac_zabaw.html

 

 

Przeczytajcie czytankę ze str. 54 „Projektujemy plac zabaw”.

 

 

Jak uważacie, czy na placu zabaw potrzebne są jednak ławezcki?

Czy zdarzyło się wam usiąść na takiej ławeczce i dlaczego? 

 

------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Przypomnijmy sobie, jak napisać ogłoszenie dotyczące ważnej informacji.

 

 

 

 

ćw. 2

Na podstawie tekstu ze strony 54 w podręczniku uzupełnijcie ogłoszenie

odpowiednimi nalepkami. Przeczytajcie uzupełniony tekst.

 

ćw. 4

Odszukaj podane zdania w tekście ze strony 55 podręcznika.

Napiszcie, kto to powiedział.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    

MATEMATYKA

 

Wczoraj poznaliśmy liczby trzycyfrowe.

Przeczytajcie na głos następującą liczbę:

 

                                              350

            Trzysta pięćdziesiąt

 

 

 

Spróbujmy zrobić podobnie z innymi liczbami.

 

 

 

 

 

 

Wykonajcie zadania ze str. 63.

 

W ćw. 1 popatrzcie na liczydła.

Powiedzcie, ile jest setek (S), ile – dziesiątek (D), a ile – jedności (J).

Wpiszcie liczby w kratki według wzoru.

 

ćw. 2 

Przeczytajcie liczby i zapiszcie je cyframi.

 

 

Popatrzcie teraz, jak dodawac liczby trzycyfrowe i dwucyfrowe.

 

 

 

Zapiszcie temat lekcji w dodajcie w zeszycie podane liczby.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Możecie też pobawić się w detektywa.

 

 

W pewnym pokoju ukryto liczby.

Niektóre z nich stanowią część klucza do otwarcia pokoju.

Rozwiążcie zagadki matematyczne, odszukajcie liczby.

Należy dodać wszystkie odgadnięte liczby, a następnie odszukać wynik - to właśnie klucz.

Uważajcie na zmyłki.  

 

 

 

 

Dziękuję

Pamiętajcie o czytaniu lektury

"Nasza mama czarodziejka"

MIŁEGO WEEKENDU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mewozniak   
maj 07 2020 Zabawy podwórkowe z dawnych lat
Komentarze (9)

 

Dzień dobry 

 

 

Bardzo się cieszę na kolejne spotkanie z wami.

Nie ukrywam jednak, że bardzo chciałabym zobaczyć się z wami w szkole!

Miło byłoby usłyszeć wasz głos i śmiech, 

pytania, ciekawe pomysły i odpowiedzi!

Jestem dumna z tego, jak pracujecie.

Dziękuję Wam i waszym Rodzicom!

Wiem, że niełatwo uczy się w domu, ale wy pracujecie bardzo pilnie!

Cieszę się, że wykonujecie zadania, o które was proszę.

Pamiętajcie, że możecie się zawsze pochwalić tym, co zrobiliście.

Nie muszą to być tylko zadania, które macie wykonać w ramach naszej nauki.

Chętnie oglądam wszystkie wasze prace.

Bardzo było mi też miło zobaczyć wielu z was na zdjęciach!

 

Za wszystko co robiecie i za waszą niesamowitą pracę mogę odwdzięczyć się tym,

co przygotuję tutaj na blogu.

Mam nadzieję, że się wam podoba. 

 

 

 

Na dzisiejszej lekcji przewiną się różne zabawy.

   

Wasi Rodzice z pewnością będą znali wiele z nich.

 

Przyjrzyjcie się ilustracji.

 

 

 

Odpowiedzcie na pytanie:

Kto jest na obrazku?

Co jest na obrazku?

Co robią dzieci?

 

Kto jest na obrazku?

      - dzieci, chłopcy i dziewczynki

 

Co jest na obrazku?

      - kot, podwórko, kapsle, guma do skakania, piłka, trzepak, dywan, drzewo, trawa,  

 

Co robią dzieci?

      - grają, śmieją się, bawią się, skaczą, patrzą, stoją, rzucają

 

Przypomnijmy sobie, co to są rzeczowniki i czasowniki oraz na jakie pytanie odpowiadają.

 

 

 

 


Odgadnijcie nazwy zabawach pokazanych na pierwszej ilustracji.

 

Czy znacie je?

 

Jeśli któreś nie są wam znane, poproście rodziców o wyjaśnienie.

A może zdradzą wam, którą z zabaw lubili najbardziej!

 

Mam dla was też mały konkurs.

Czy ktoś z was zgadnie, która z tych zabaw była moją ulubioną?

Napiszcie w komentarzu!

 

 

Przeczytajcie wiersz ze str. 53.

 

Co chłopiec z wiersza sądził o dzieciństwie dziadka? Czy zmienił zdanie?

Jak kiedyś dzieci spędzały czas wolny, a jak spędzają go teraz?

 

 

Czy zgadzacie się z opinią dziadka, że czas mógł wtedy przyjemniej mijać?

 

 

 

Chłopiec uważa, że dziadek dorastał w nudnym świece,

ponieważ nie było wtedy telefonów komórkowych ani gier komputerowych.

Dziadek ma jednak inne zdanie. Opowiada chłopcu o wielu wspólnych zabawach z kolegami

i koleżankami z dziecinnych lat.

Zaciekawiony wnuczek chce, by dziadek nauczył go niektórych z tych zabaw.

 

Ale chwilkę... jedna z zabaw dziadka jest też waszą ulubioną grą!

Pamiętam ciągle to pytanie, które kierowaliście do mnie:

- Proszę pani, a będzie dzisiaj zbijak?

 

 

 ________________________________________________________________

 

Teraz czas na wykonanie zadań w kartach ćwiczeń ze str. 47.

 

 

ćw. 1

Przepiszcie starannie pierwsze i ostatnie zdanie wiersza.

Zwróćcie uwagę na znaki interpunkcyjne.

Wytnijcie z „Wycinanki” nazwy rodzajów zdań i wklejcie je w odpowiednie miejsce.

Powiedzcie, kto to mówi.

 

ćw. 2

Podkreślcie nazwy zabaw, o których jest mowa w wierszu Dawne zabawy.

Napiszcie je w kolejności alfabetycznej.

 

 

ćw. 3

Otoczcie pętlami nazwy osób w liczbie mnogiej.

Z wyróżnionych liter w tych wyrazach odczytajcie hasło.

Wyjaśnijcie znaczenie odgadniętego wyrazu.

 

ćw. 5

Wpiszcie w okienka nazwy obrazków. Z oznaczonych liter odczytajcie hasło

w poziomych rzędach i uzupełnijcie nim zdanie.

 

________________________________________________________________________

 

 

W ramach dzisiejszych zajęć sportowych proszę was o przypomnienie sobie ćwiczeń na rozgrzewkę:

skłony, przysiady, chwytanie swoich palców u rąk za plecami i tym podobne.

 

Możecie również wykonać piłeczkę zośkę ze skarpety (bardzo łatwe!).

Zajrzyjcie na tę stronę. Będzie tam instrukcja:

 

http://zrobtosamki.pl/2018/05/zoska-pilka-wlasnej-roboty/

 

A jak grać zośką? Obejrzyjcie parę trików!

Możecie ćwiczyć w domu na bosaka.

Nie trzeba mieć, jak na filmiku, odpowiednich butów.

Powodzenia.

 

 

 

________________________________________________________

 

 

MATEMATYKA

 

 

Trzy, dwa, jeden… zaczynamy matematykę.

 

Poznamy liczby trzycyfrowe.

 

Obejrzyjcie krótką prezentację na ten temat.

 

 

 

 

Napiszcie teraz w zeszycie temat lekcji.

 

 

Przepiszcie też dokładnie słowny zapis liczb.

 

 

 

 

Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń na str. 62.

 

 

Możecie sprawdzić poprawność wykonanych zadań.

 

 

 

To wszystko na dziś.

Życzę wam miłego dnia. 

 

 

 

Dziękuję

 

 

 

 

mewozniak   
maj 06 2020 Europejskie miasta
Komentarze (13)

 

Dzień dobry

 

Mam nadzieję, że przeczytaliście opowiadanie „Nowy kolega”.

Sprawdźcie się w przygotowanym quizie.

 

 

 

 

Przeczytajcie wiersz Ewy Stadtmüller "Spacerkiem po Europie" z podręcznika ze str. 48.

 

 

 

 

Wymieńcie miasta, o których pisze poetka.

Dowiedzcie się, których państw są stolicami.

 

Zapiszcie w zeszycie temat lekcji oraz nazwy wymienionych w wierszu państw i ich stolic.

Znajdźcie stolice do dwóch wymienionych przeze mnie państw.

 

 

 

 

ćw. 1

Na podstawie wiersza ze strony 48 dobierzcie zabytki do miast, w których się znajdują.

Pokolorujcie ramki odpowiednimi kolorami.

W jakim mieście znajdują się niepokolorowane zabytki?

 

ćw. 2

Wytnijcie z „Wycinanki” zdania i wklejcie je pod odpowiednimi widokówkami.

Podpiszcie pocztówki nazwami miast.

 

ćw. 3

Połączcie linią każde powiedzenie związane z narodowością z jego wyjaśnieniem.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Ostatnio dość często w naszych zadaniach pojawiają się wyrazy z "ż".

Już ćwiczyliśmy pisownię wyrazów z "ż".

Dziś poznamy kolejne zasady.

 

 

 

 

 

Dopasujcie w ramach krótkiego ćwiczenia odpowiednio wyrazy.

 

 

 

 

Wykonajcie zadania ze str. 44.

 

Uwaga: Nie róbcie zadania z kropką w ćw. 4, czyli nie zapisujcie wyrazów w zeszycie według wzoru: ważyć, bo waga,

ani zadania z kropką z ćw. 5, czyli nie układajcie i nie zapisujcie zdań według wzoru.

 

Przeczytajcie również kolejną z historii o nowym koledze.

 

https://drive.google.com/file/d/1PYkTqKS7iIIHGvRJJ5WMJTfbU78grea9/view?usp=sharing

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Wykonajcie pracę plastyczną.

 

Wiemy już, że Europa i jej państwa to różnorodność krajobrazów i kultury.

Ozdóbcie napis EUROPA.

Mogą się na nim znaleźć krajobrazy, ciekawe miejsca, flagi, zabytki itp.

 

 

Tutaj znajdziecie do wydrukowania napis.

Możecie go też napisać samodzielnie na kartce.

 

https://drive.google.com/file/d/10j01FmVdund5e2TCL8FKynItJIA3RtZR/view?usp=sharing

 

Jako przykład dałam wam ozdobiony napis POLSKA.

 

 

Jeżel chcecie, prześlijcie do mnie wasze prace!

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Mam dziś dla was propozycję wspólnej zabawy z innymi domownikami.

Zakręćcie kołem i dokończcie wylosowane zdania.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

MATEMATYKA

 

Proszę, abyście zrobili zadania z kart ćwiczeń ze str. 76.

 

Jeżeli potrzebujecie  wykonać działania, możecie robić obliczenia w zeszycie.

 

Odpowiedzi wpiszcie w komentarzu.

 

Wysstarczy wpisać  np. 1A

 

Te odpowiedzi nie wyświetlą się jak zwykle dla innych.

 

POWODZENIA!

 

 

Dziękuję

 

 

mewozniak   
maj 05 2020 Polska W Europie
Komentarze (15)

   

Dzień dobry

 

Dziękuję za wczorajsze odpowiedzi. Wszystkie były bezbłędnie!

 

 

Wczoraj rozpoczęliśmy wędrówkę po Polsce.

Dziś poznamy zakątki Europy.

 

Przeczytajcie informacje z podręcznika na str. 46.

Zastanówcie się, jak Europa wyglądała kiedyś, a jak wygląda dzisiaj?

 

Czy  możecie sobie wyobrazić, że dawniej większość część Europy pokrywały lasy?

 

Obejrzyjcie krótką prezentację na temat Europy.

 

 

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przypomnijcie sobie z jakimi państwami graniczy Polska.

    

 

 

 

Wykonajcie teraz zadania z kart ćwiczeń ze str. 41 – 42.

 

 

ćw. 1

Znajdźcie na mapie Europy Polskę i pokolorujcie ją na zielono.

Zakreskujcie na niebiesko Morze Bałtyckie, a na żółto – państwa sąsiadujące z Polską.

 

ćw. 2

Podpiszcie zdjęcia wyrazami z ramki.

Jak myślicie, jakie jeszcze krajobrazy możemy spotkać w Europie?

 

ćw. 3

Dopiszcie w zdaniach odpowiednie wyrazy. Przeczytajcie uzupełniony tekst.

 

ćw. 4

Na podstawie przeczytanego tekstu ze strony 46 w podręczniku oceńcie prawdziwość zdań.

Przy informacjach prawdziwych postawcie znak v.

 

Możecie sprawdzić, czy poprawnie wykonaliście ćw. 3 i 4.

 

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Proszę przeczytajcie dziś czytankę o pewnym chłopcu, który zaczyna naukę w nowej szkole.

 

Możecie wydrukować ją lub czytać bezpośrednio na komputerze.

 

Tekst dostępny pod tym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1tLfVqMqWDcoVlK4E9mBW_uk_w3ynhBuK/view?usp=sharing

 

Jutro sprawdzimy, ile udało się wam zapamiętać!

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

Na dzisiejszej lekcji poznamy pojęcie ćwierć litra.

 

Zobaczcie na rysunek.

 

 

Na górze mamy butelkę wody. Ma ona objętość 1 litr.

 

 

Możemy rozlać po równo tę wodę do dwóch półlitrowych butelek.

 

Nastepnie wodę z póllitrowej butelki rozlejemy do dwóch szklanek.

W każdej zmieści się ćwierć litra wody.

 

 

Gdy 1 litr wody rozlejemy po równo do 4 jednakowych szklanek,

to w każdej szklance będzie ćwierć litra wody.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji do zeszytu.

 

 

Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu  obrazek z butelkami lub przerysujcie go.

 

Wykonajcie zadania ze str. 61.

Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęcie.

 

 

Dziękuję

mewozniak   
maj 04 2020 Majowe wędrówki
Komentarze (1)

 

Dzień dobry

 

Mam nadzieję, że wypoczęliście przez weekend.

 

Dzisiaj nie będziecie widzieć udostępnionych swoich komentarzy,

ponieważ przygotowałam dla was zadanie,

na które musicie odpowiedzieć właśnie w komentarzu.

 

Przygotowałam dla was również lekturę do przeczytania.

Można ją wydrukować lub czytać bezpośrednio z komputera.

Dostępna jest pod tym liniem:

 

https://drive.google.com/open?id=1TZLFiORyZrdxJCUTbYPKUxH4k1KGfVG2

Jestem pewna, że zdążycie do 25 maja.

 

 

 

A teraz wracamy do lekcji.

 

Dziś będziemy podróżować po Polsce.

 

 

Zastanówcie się, dokąd mielibyście ochotę wybrać się na majówkę?

Jestem pewna, że każdy z was znajdzie coś dla siebie:

rzekę, gdzie można łowić ryby, polanę, na której można zagrać w piłkę, góry, po których można spacerować, trasy rowerowe, miejsca, w których można rozbić namiot, np. na obozie harcerskim.

 

Przeczytajcie  teksty ze str. 45, obejrzyjcie zdjęcia na str. 44-45 i zobaczcie, 

jak wiele atrakcji  oferuje nam Polska.

 

 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Przed wami zadanie.

Ola ma wiele planów na majówkę.

Nie wie jednak, dokąd mogłaby pojechać. Pomóżcie znaleźć jej miejsca odpowiednie do jej planów.

Pamiętajcie, aby nacisnąć  . Będzie się wam lepiej pracowało.

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Wykonajcie teraz zadania w kartach ćwiczeń. 

 

ćw. 1 s. 39

Połączcie liniami przedmioty potrzebne do aktywnego spędzania czasu z miejscami pokazanymi na zdjęciach.

Następnie nalepcie pod zdjęciami odpowiednie podpisy.

 

ćw. 2

Kasia zwiedza Polskę i zbiera nalepki z różnych zakątków.

Pomóżcie jej umieścić je w miejscach wskazanych na mapie.

 

ćw. 3

Przeczytajcie pytania. Wpiszcie wyrazy ze zdań w odpowiednie miejsca tabeli.

Następnie dopiszcie dowolne wyrazy, którymi można rozwinąć zdania.

Zapiszcie rozwinięte zdania.

  

ćw. 5

Utwórzcie wyrazy z sylab zapisanych na polach w tym samym kolorze.

Napiszcie je w zeszycie.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

MATEMATYKA

 

W szkole mówiliśmy o porach roku: wiosna, lato, jesień, zima.

 

Dziś przypomnimy sobie nazwy miesięcy i poznamy pojęcie kwartału.

Obejrzyjcie krótką prezentację na ten temat:

 

 

 

 

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji.

 

 

 

 

Możecie przepisać też poniższą notatkę: 

 

 

 

Utrwalimy teraz nazwy miesięcy i kwartały.

Wykonajcie zadanie:

 

 

 

Pamiętacie, ile dni ma każdy z miesięcy?

Liczyliśmy to kiedyś na kosteczkach i dołkach u dłoni.

Przypomnijmy sobie:

 

 

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

Zastanówcie się również nad zadaniami poniżej.

Odpowiedzi wpiszcie w komentarzu.

 

1. Zima kończy się pod koniec marca. W którym kwartale kończy się zima?

2. Ola powiedziała, że jej urodziny wypadają w II kwartale, ale nie jest to kwiecień ani maj.

Podaj nazwę miesiąca, w którym urodziła się Ola.

3. Ile dni ma maj?

4. W którym kwartale obchodzimy mikołajki?

5. W którym kwartale zaczyna się rok szkolny?

 

Czekam na wasze odpowiedzi.

 

Dziękuję wam za dzisiejszą obecność.

 

Do jutra!

mewozniak