Najnowsze wpisy, strona 4


maj 22 2020 DZIEŃ RODZINY
Komentarze (14)

 

Dzień dobry

 

Dziękuję za udział we wczorajszym quizie na podstawie opowiadania.

Proszę też, aby wszyscy sprawdzali się w przygotowanych przeze mnie ćwiczeniach.

 

Będę się bardzo cieszyć!

 

W ostatnim czasie dużo mówiliśmy o rodzinie

i formach spędzania z nią czasu.

Przeczytajcie proszę teraz czytankę dostępną pod tym linkiem.

 

https://drive.google.com/file/d/1d_EYaczHBSRZO6tv_pk-Mdxt-yhOKBoh/view?usp=sharing

 

Ola nie może się doczekać wyjazdu do rodziny.

W opowiadaniu pani zwróciła też uwagę na rodzinę wyrazów.

Klikajcie w nie, a odsłoni sie przed wami obrazek.

 

 

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 65-66.

 

Ćw. 1

Wybierzcie trzy najlepsze według was sposoby obchodzenia Święta Rodziny.

Zaznaczcie v wybrane wyrazy.

Dopiszcie dwie własne propozycje.

  

Ćw. 2

Otoczcie pętlą rodzinę wyrazu teatr.

(Nie przepisujcie ich do zeszytu i nie układajcie zdań.)

 

Ćw. 3

Dopiszcie wyrazy według wzoru.

 

Ćw. 4

Przeczytajcie tekst. Podkreślcie w nim czasowniki.

 

Ćw. 5

Odszukajcie w tekście przymiotniki. Wpiszcie je w odpowiednie miejsca.

 

Ćw. 6

Połączcie liniami zdjęcia kwiatów z ich nazwami.

Narysujcie znak x przy kwiatachktórych nie wolno zrywać.

 

 

Teraz możecie sprawdzić swoje odpowiedzi (poza ćw. 1).

 

 

 

 ______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

 

Przygotujcie zeszyty do j. polskiego.

Zapiszcie temat lekcji.

 

 

Zobaczcie na wyrazy znajdujące się poniżej.

 

Co je łączy?

 

 

Tak, wszystkie zawierają literę "ó".

 

Spróbujcie ułożyć z nimi różne zdania.

 

Uwaga! Utrudnienie! W każdym zdaniu powinny znaleźć się dwa wyrazy z "ó".

 

Wyrazy możecie odmieniać, np. zamiast "piórnik" może być "piórniku".

Ułóżcie przynajmiej trzy zdania.

Nie musicie użyć wszystkich wyrazów.

 

Pochwalcie się ułożonymi zdaniami (wyślijcie zdjęcie).

______________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 Chwila wytchnienia dla wszystkich.

 

Otwórzcie pudełka i wykonajcie polecenie!

 

Miłej zabawy!

 

 

 

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 71.

 

 

 ______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

Przypominam o logowaniu się na platformie Discord.

 

Większości z was już się to udało!

 

W poniedziałek spotykamy się na niej.

Już nie mogę się doczekać!

Będziemy rozmawiać, opowiadać i dzielić się swoimi przeżyciami.

 

Waszych rodziców poinformuję, o której będzie to godzinie.

 

 

Dziękuję

 

Wypoczywajcie i zbierajcie siły na poniedziałek.

 

Pamiętajcie o lekturze "Nasza mama czarodziejka".

Jeszcze raz podaję linka dla osób, które nie zdążyły przeczytać:

 

https://drive.google.com/file/d/1TZLFiORyZrdxJCUTbYPKUxH4k1KGfVG2/view?usp=sharing

 

 

mewozniak   
maj 21 2020 BUKIET DLA MAMY
Komentarze (13)

 

Dzień dobry

 

Zaczynamy nasze spotkanie od sprawdzenia się w krótkim quizie

w oparciu o wczorajszą czytankę.

 

 

 

Byliśmy już na wirtualnej wycieczce w zoo,

 

a na dzisiejszej lekcji przeniesiemy się na łąkę.

 

 

 

 

Otwórzcie podręczniki do j. polskiego na str. 70 i 71.

 

Przeczytajcie informacje o roślinach na łące.

 

Zapewne widzieliście wiele z tych kwiatów.

 

Pamiętajcie, że niektóre z nich są trujące i w żadnym wypadku nie można ich jeść!

 

 

Powtórzmy teraz nazwy roślin i nauczmy się je rozpoznawać.

 

Klikajcie w karty.

 

 

 

 

Wykonajcie ćwiczenia z kart ćwiczeń na str. 63.

 

ćw. 1

Rozpoznajcie kwiaty.

Pokolorujcie je odpowiednio i napiszcie kolejno ich nazwy.

 

ćw.  2

Narysujcie czerwone wykrzykniki obok nazw roślin chronionych.

Odnajdźcie je na podstawie kodu.

 

 

Porównajcie  odpowiedzi.

 

 

_______________________________________________________________________________

 

Kwiaty są piękną ozdobą ogrodu i domu.

Niektórzy ludzie zawodowo zajmują się układaniem kwiatem.

Te osoby to floryści, a ich praca to bukieciarstwo lub inaczej florystyka.

 

 

Bukieciarstwo, florystyka to sztuka układania kwiatów i innych elementów

roślinnych w różnorodne kompozycje, bukiety, wiązanki i wieńce. 

Tradycyjnie sztuka ta określana była mianem bukieciarstwa,

a specjalistę układającym kompozycje roślinne zwano bukieciarzem.

Współcześnie coraz częściej stosowane są określenia florystyka i florysta.

 

Obejrzyjcie filmik o sztuce układania kwiatów.

 

 

 

 

Zobaczcie teraz na tę kompozycję.

 

      

 

 

 

Jest inna od tej, którą znamy z naszych kwiaciarni.

 

 

Kwiaty układa się tam według ściśle określonych zasad,

tak aby symbolizowały niebo, ziemię i ludzi.

 

Zagrajcie w grę, a dowiecie się, jak nazywa się ta sztuka układania kwiatów i skąd pochodzi.

 

 

 

 

Tak - to ikebana.

Słowo ikebana oznacza "żyjące kwiaty".

 

Wykonajcie ćwiczenia z kart ćwiczeń na str. 63.

 

ćw. 4

Dopiszcie w zdaniach wyrazy z ramki w odpowiedniej formie.

Przeczytajcie uzupełniony tekst.

  

Poniżej poprawne rozwiązanie.

 

_________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Zapraszam do zabawy matematycznej. 

Utrwalamy naszą wiedzę dotyczącą liczb trzycyfrowych.

 

 

 

 

 

 

Dziękuję

 

 

mewozniak   
maj 20 2020 WYCIECZKA DO ZOO. ŚWIĘTO RODZINY
Komentarze (15)

 

Dzień dobry

 

Wczoraj zaczęliśmy naszą przygodę z zoo.

 

Ale co to za przygoda, kiedy tylko o czymś się rozmawia.

 

Nadrabiam zatem zaległości i zapraszam was na wycieczkę do zoo.

 

Usiądźcie wygodnie i zabierzcie ze sobą dobry humor.

 

Zobaczymy zwierzęta w zoo w Opolu.

Kliknijcie w podany link i zacznijcie zwiedzanie.

 

https://www.opole.pl/wirtualne-spacery/zoo_prezentacja/index.html

 

______________________________________________________

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 68.

 

Ćw. 4

Utwórzcie i zapiszcie wyrazy ze słowem zoo.

Dowiedzcie się, co znaczą te, których nie rozumiecie.

W każdym podkreślcie cząstkę, która się powtarza.

 

Ćw. 5

Do każdego wyrazu dopiszcie wyraz o znaczeniu przeciwnym, który zaczyna się

cząstką nie.

 

ćw. 6

Znajdźcie pięć różnic między obrazkami.

Zaznaczcie je na rysunku z prawej strony.

 

Jeżeli mieliście wątpliwości, możecie sprawdzić poprawność rozwiązań.

 

_______________________________________________________________ 

 

Napiszcie teraz temat dzisiejszej lekcji.

 

 

Popatrzcie na zdjęcie poniżej.

 

    

 

 

Wymyślcie imiona dla tych dzieci.

  

Odpowiedzcie pisemnie w zeszycie na pytania:

(Nie piszcie pytań, tylko same odpowiedzi. Zdania piszcie jedno obok drugiego.)

  

Kto wybrał się do zoo?

Dlaczego rodzina przyszła tutaj?

Co już zobaczyli?

Gdzie są teraz?

Dlaczego oglądają tygrysa zza szyby?

Czy dzieci boją się tygrysa?

Czy dzieciom podoba się w zoo?

Co jeszcze będą robić? Co zobaczą?

 

Proszę, prześlijcie do mnie zdjęcia waszych opisów.

Dziękuję

____________________________________________________________________

 

Przeczytajcie opowiadanie pt. "Trochę inne zoo".

 

Oczywiście możecie poczytać póżniej.

Ważne, by zrobić to jeszcze dziś.

Pamiętamy, że trening czyni mistrza.

Czytamy codziennie!

  

https://drive.google.com/file/d/18dxW82lfAgZWb0IPz-dVwfIJ1XSsVe9C/view?usp=sharing

 

Jutro spróbujecie swoich sił w krótkim quizie na podstawie tego opowiadania.

_____________________________________________________________

 

W ramach wytchnienia od nauki możecie spróbować ułożyć puzzle.

 

 

_______________________________________________________________________________________

 

Czas na sport

 

Zostajemy przy temacie zwierzaków.

 

Czy uda się wam je naśladować?

 

 

________________________________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Ćwiczymy dziś dalej odejmowanie liczb trzycyfrowych.

 

Wykonajcie zadania ze str. 70,

a nastepnie sprawdźcie poprawność rozwiązań.

 

 

 

 

_______________________________________________________________

 

Uff, już prawie koniec.

 

Pięknie pracujecie.

 

Nadal uczymy się zdalnie, ale nie zapominamy, że jesteśmy jedną klasą.

Proponuję wam wykonanie wspólnego projektu.

 

Dla każdego z was przydzieliłam według numeru w dzienniku zwierzątko.

Napiszcie krótki wiersz o nim i osobno namalujcie ilustrację.

Prześlijcie to potem do mnie.

 

Nie spieszcie się, macie na to czas do przyszłej środy!

1. żyrafa

2. słoń

3. krokodyl

4. hipopotam

5. papuga

6. tygrys

7. zebra

8. lew

9. żółw

10. foka

11. nosorożec

12. wąż

13. surykatka

14. wielbłąd

15. lama

 

Jeżeli ktoś chciałby innego zwierzaka, a nie ma go na liście, może sobie zmienić.

 

 

Dziękuję

 

 

Do jutra!

 

 

 

mewozniak   
maj 19 2020 WYCIECZKA DO ZOO
Komentarze (16)

 

Dzień dobry

 

Ostatnio dużo mówiliśmy o rodzinie.

 

Wiemy już, że 15 maja obchodzony jest Dzień Rodziny.

 

Dobrze jest wspólnie spędzać czas.

Można razem pograć w gry, grillować przy pięknej pogodzie, wyjść na spacer lub...

 

Aby dowiedzieć się, gdzie jeszcze można wybrać się wspólnie, rozwiążcie zadanie.

 

 

Wiele rodzin na rodzinną wycieczkę udaje się do zoo!

 

 

Czy zauważyliście, że w tym zadaniu przewinęły się wyrazy z "ż" i "rz?

 

Powoli stajecie sie mistrzami ortografii.

Jak wiemy, trening czyni mistrza, dlatego ćwiczymy dalej ortografię.

Im więcej ćwiczymy i powtarzamy, tym mniej błędów popełniamy.

 

   Wczoraj przypominaliśmy sobie, iż po spółgłoskach

   b, j, d, w, g, t, ch, k, p

   piszemy "rz".

 

 

Udało się wam stworzyć zdania z tymi spółgłoskami.

Zapraszam na prezentację.

 

 

__________________________________________________________

 

Ćwiczmy zatem dalej.

Teraz utrwalmy wyrazy z "ż".

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 75.

Wykonajcie ćw. 1 i ćw. 2 (bez kropki).

 

 

 

Sprawdźcie poprawność wykonanych zadań.

 

 

 

__________________________________________________________________________

 

 

Zoo kojarzy nam się z różnymi dzikimi i pięknymi zwierzętami.

Czy jednak ogrody zoologiczne powstały tylko po to, aby podziwiać w nich lwy, żyrafy i słonie?

 

Przeczytajcie informacje o ogrodach zoologicznych z podręcznika ze str. 85.

 

Wykonajcie również ćwiczenie 3 i 4 ze str. 76.

 Z tymi zadaniami poradzicie sobie bez problemu.

Nie musicie odsyłać mi zdjęć tych ćwiczeń.

_________________________________________________________

 

Teraz przenieśmy się do prawdziwej dżungli.

Czeka tam na was zadanie do wykonania.

 

 

Wydostaliście się z dżungli?

Tak? To bardzo się cieszę!

 

________________________________________________________________________________

 

DLA CHĘTNYCH

 

Pod tym linkiem znajdziecie dyktando do rozwiązania on-line.

https://dyktanda.online/app/dyktando/690

 

Od razu sprawdzi wam ono poprawność!

Zapraszam do jego rozwiązania.

Jest ono całkiem anonimowe.

 

_________________________________________________________________________________

 

Należy sie wam chwila odpoczynku.

 

Zaśpiewajmy piosenkę, którą dobrze znacie jeszcze z przedszkola.

 

 

 

 

__________________________________________________________________________________

 

MATEMATYKA 

 

Ćwiczyliśmy już dodawanie liczb trzycyfrowych. 

 

Bardzo podobnie będziemy odejmować.

Musimy pamiętać, aby dobrze odjąć liczbę setek, dziesiątek i jedności.

 

Zobaczcie teraz krótką prezentację o odejmowaniu liczb trzycyfrowych. 

 

Możecie dać pauzę (zatrzymać filmik) w momentach, kiedy jest pokazane odejmowanie.  

 

 

Wykonajcie teraz zadania z kart ćwiczeń ze str. 69.

 

Prześlijcie do mnie zdjęcia zrobionych zadań.

 

 

Dziękuję 

 

mewozniak   
maj 18 2020 ŚWINKA
Komentarze (8)

 

Dzień dobry

 

Witam Was po przerwie.

 

Dziękuję za zdjęcia prac przedstawiające wasze rodziny.

Jestem po ogromnym wrażeniem.

 

Zaczynamy dzisiejszy dzień od filmu na dobry początek.

 

 

Czy lubicie układać puzzle?

Na pewno ułożyliście już niejedne puzzle.

 

Na dobry początek przygotowałam dla was krótki filmik.

 

Obejrzyjcie układanie trzyelementowych puzzli.

Łatwe?

 

 

Może i tak, ale sami zobaczcie, kto sobie z tym poradził…

 

 

 

Oj, mądra ta świnka!

 

 

_____________________________________________________________________

 

Przeczytajcie teraz opowiadanie Zofii Staneckiej „Świnka” ze str. 68 – 69.

Czy pamiętacie, że Kalsanty to duszek?

 

Po przeczytaniu odpowiedzcie ustnie na pytania:

 

 

Jaką sytuację w domu Antka obserwował Kalasanty?

Co Antkowi poradziła mama?

Dlaczego Martyna się obraziła?

Jak udało się wyjaśnić nieporozumienie?

 

Wykonajcie zadania z kart ćwiczeń ze str. 61 - 62.

 

 

ćw. 1

Wytnijcie obrazki z „Wycinanki”, wybierzcie odpowiednie

i na podstawie opowiadania przyklejcie je nad właściwymi pytaniami.

  

ćw. 2

W zdaniach dotyczących opowiadania "Świnka" skreślcie niepotrzebne wyrazy.

 

ćw. 3

Przeczytajcie wyrazy.

Połączcie liniami z uśmiechniętą buźką nazwy uczuć przyjemnych, a ze smutną – nieprzyjemnych.

 

Sprawdźcie poprawność wykonanych zadań.

 

  

___________________________________________________________________

 

Teraz przejdźcie do kolejnych zadań.

 

ćw. 4

Wypiszcie z tekstu Świnka pięć wyrazów, które odpowiadają na pytanie:

Co robiła mama? Zapiszcie je po przecinkach.

 

Sprawdźcie potem z wyrazami wypisanymi przeze mnie.

 

________________________________________________________________

 

  W szkole uczyliśmy się, iż po spółgłoskach, b, j, d, w, g, t, ch, k, p

  piszemy "rz", np. brzoza, ujrzał, drzewo, wrzos, grzyb, trzmiel,

    chrzan, krzak, przygoda.

  Tylko jak zapamiętać te spółgłoski?

  Uczyliśmy się tego, a mimo to czasami zapominamy.

 

Przygotowałam dla was zdanie, które ułatwi wam zapamiętanie tych spółgłosek.

 

 

Pierwsze litery tego zdania to właśnie spółgłoski, po których piszemy "rz".

              

 

Spróbujcie ułożyć własne wierszyki zaczynające się od podanych spółgłosek.

 

Nie muszą być one w tej samej kolejności.

Możecie je dowolnie przestawiać.

 

Ułożone zdania wstawcie w komentarzu.

  

Nikt poza mną nie będzie widział waszych zdań.

 

Jestem ciekawa waszych pomysłów!

Wstawię je na bloga.

 

____________________________________________________________________ 

   

   Tymczasem wróćmy do ortografii.

   Sprawdźcie się w małym quizie.

   Powodzenia.

 

          

 

_____________________________________________________________________

 

Zadanie dla chętnych

 

ćw. 5

Odszukajcie w opowiadaniu Świnka po dwa przykłady wyrazów z rz po podanych spółgłoskach.

Napiszcie je w odpowiednich miejscach tabeli.

 

ćw. 6  

Wytnijcie z „Wycinanki” figurki do zabawy w farmę. 

Wklejcie obrazki tak, aby ich nazwy ułożyły się w kolejności alfabetycznej.

Nie zapisujcie ich w zeszycie.

 

Jeżeli zrobiliście zadania dla chętnych możecie przesłać do mnie zdjęcia.

 

________________________________________________________________________ 

 

DLA CHĘTNYCH ARTYSTÓW!

 

Ta praca nie jest obowiązkowa.

Wiem jednak, że bardzo lubicie zajęcia plastyczne.

 

Przygotowałam dla was instrukcję rysowania świnki.

 

Jest naprawdę bardzo łatwa.

 

Chciałabym, abyście oprócz narysowania jej, pięknie ją pokolorowali.

Użyjcie do tego różnych kolorów: różowego, czerwonego, fioletowego.

Pobawcie się w cieniowanie.

W niektórych miejscach pokolorujcie delikatnie, w innych mocniej dociśnijcie kredki.

Z prostego szkicu może powstać piękny rysunek.

 

Zobaczycie, jak zmieniacie się w artystów.

Dodajcie do tego trawę.

Użyjcie też różnych odcieni zielonego.

Jestem ciekawa efektów!

 

         

 

___________________________________________________________________

 

MATEMATYKA

 

Będziemy utrwalać swoje umiejętności dodawania liczb trzycyfrowych.

 

Otwórzcie karty ćwiczeń na str. 68.

 

Zobaczcie na ćw. 3.

 

        

 

    W jednej sali jest 230 miejscs, a w drugiej o 25 miejsc więcej.

    Obliczmy, ile miejsc jest w drugiej sali.

    Miejsca w pierwszej sali musimy powiększyć o 25.

    Wtedy dowiemy się, ile miejsc jest w sali drugiej:

    230 + 25 = 255

 

    Teraz dodajmy miejsca w obu salach:

    - 230 w pierwszej sali

    - 255 w drugiej sali

     230 + 255 = 485

 

 

Tak wygląda rozpisane działanie w drzewku matematycznym.

  

         

 

Samodzielnie wykonajcie resztę zadań z tej strony.

 

Poproście rodziców o przesłanie do mnie zdjęć.

 

_______________________________________________________________________________

   

 

Dziękuję wam za spotkanie.

 

 

mewozniak